شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه بااشاره به فعالیت بیش از ۴۰ شعبه در این دادسرا، اظهارکرد: دادسرای عمومی وانقلاب کرمانشاه در خط مقدم رسیدگی به شکایت مردم در سطح شهر کرمانشاه قرار دارد.

وی به استفاده از فناوری های الکترونیکی نوین برای تسریع در روند رسیدگی به شکایت مردم در دادسرای کرمانشاه، افزود: در این راستا، از سامانه هایی همچون سمپ، اتوماسیون و … برای سرعت بخشیدن به رسیدگی به پرونده ها استفاده می کنیم.

دادستان کرمانشاه بااشاره به عملکرد بسیار خوب دادسرای کرمانشاه در بحث رسیدگی به پرونده ها و استفاده از سامانه ها، عنوان کرد: براین اساس، طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه دادسرای کرمانشاه رتبه یک کشوری را از نظر عملکرد اداری و قضایی در نرم افزار سمپ(سامانه مدیریت پرونده های قضایی) بدست آورده است.

وی ادامه داد: همچنین از نظر عملکرد اجرای احکام کیفری در جایگاه اول و شعب اظهار نظر در جایگاه سوم کشور قرار گرفته است.

کرمی در ادامه به گزارشی از عملکرد دادسرای کرمانشاه طی هفت ماهه امسال پرداخت وافزود: در این مدت حدود ۳۴ هزار و ۱۹ پرونده جدید وارد دادسرای کرمانشاه شد، درحالی که از قبل هم حدود ۱۵ هزار و ۹۰۱ در شعب دادسرا موجود بود.

وی با بیان اینکه در این مدت حدود ۳۵ هزار و ۸۶۳ پرونده رسیدگی و ختم شد، گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۶۶ پرونده در دادسرای کرمانشاه موجود است.