شهردار کرمانشاه با اشاره به سامانه ۱۳۷ به عنوان پل ارتباطی بدون واسطه شهروندان با مجموعه شهرداری، گفت: پیشنهادات شهروندان باید احصا، دسته‌بندی و کارشناسی شود و قطعا ایجاد یک نظرسنجی درست در خصوص عملکرد پرسنل به ارتقا ارائه خدمات کمک خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شهرداری کرمانشاه، دکتر نادر نوروزی در نشست بررسی عملکرد سامانه ۱۳۷، اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری کرمانشاه با هدف ارتباط راحت شهروندان با مدیران و دسترسی آسان آن‌ها برای حل مشکلات شهری، سامانه ۱۳۷ را راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: در راستای اصل پاسخگویی که جزیی از وظایف مدیران است نیاز به یک راه ارتباطی ساده در مجموعه مدیریت شهری احساس می‌شد که با راه اندازی سامانه تلفنی ۱۳۷ در سال های گذشته این مهم محقق شده است.

شهردار کرمانشاه با اشاره به برخی درخواست‌های خارج از عهده مجموعه شهرداری که به سامانه ۱۳۷ اعلام می‌شود، تصریح کرد: اقناع سازی در خصوص مطالباتی که اجرای آن از عهده شهرداری خارج است از هنرهایی است که اپراتورهای سامانه ۱۳۷ شهرداری باید به آن مسلط باشند، تا شهروندان نسبت وظایف شهرداری آگاه و شرایط آن را درک کنند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که سامانه ۱۳۷ پل ارتباطی بدون واسطه مردم و مجموعه مدیریت شهری است باید به آن توجه ویژه شده و همه پیشنهادات و انتقادات ارائه شده به این سامانه احصا، دسته بندی و سپس کارشناسی شود.

دکتر نوروزی ادامه داد: برای نتیجه‌گیری بهتر در عملکرد سامانه ۱۳۷ شهرداری باید هماهنگی بیشتری بین این مجموعه با سایر ارگان‌ها مانند آب و فاضلاب، برق، گاز و حتی پلیس برقرار شود.

وی با اشاره به نظرسنجی نسبت به عملکرد پرسنل به عنوان نکته مغفول مانده در بدنه اجرایی مدیریت شهری، گفت: فراهم آوردن امکان نظرسنجی برای مراجعان به مجموعه شهرداری کرمانشاه می‌تواند به بهبود عملکرد این دستگاه خدمات رسان که به صورت مستمر با شهروندان ارتباط دارد کمک شایانی کند.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه ارتباط دوسویه شهروندان و شهرداری می‌تواند راهگشای مشکلات شهری و ارتقا دهنده خدمات ارائه شده به شهروندان توسط مجموعه شهرداری باشد، یادآورد شد: علاوه بر فعالیت این سامانه به عنوان پل بی‌واسطه بین شهروندان و شهرداری، مدیران مناطق بر برگزاری ملاقات‌های مردمی هفتگی اهمیت دهند تا رضایتمتدی از مجموعه شهرداری افزایش پیدا کند.

شهردار کرمانشاه گفت: ارتباط دوسویه شهرداری و شهروندان منجر به ارائه خدمات مناسب و با کیفیت به مردم و موجب جلب رضایت آن‌ها می‌شود چرا که شهرداری تنها ارگانی است که بصورت مداوم با مردم ارتباط دارد و باید به خواسته های آنها حتی شکایت هایشان به خوبی رسیدگی شود.

وی ادامه داد: فعالیت مناسب و درست ۱۳۷ می تواند به اهداف مورد نظر که همانا افزایش تعداد مخاطبان ،پاسخگوئی صحیح به پیامها، جلب اعتماد مردمی و بهره برداری مناسب از تماس‌ها منجر شود، این سامانه حتی می تواند از نظرات نخبگان و صاحب نظران مختلف استفاده و در صورت لزوم واسطه آنها با شهردار گردد از طرفی شهرداران مناطق و مدیران سازمانها باید به بحث ملاقات های مردمی اهمیت داده و به درخواست‌های شهروندان رسیدگی کنند.

شایان ذکر است در این جلسه مهندس نساء هاشمی مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری گزارشی از عملکرد این سامانه طی چند ماه اخیر ارائه داد.