“مهندس هوشنگ بازوند” استاندار کرمانشاه نیز پاسخگویی مدیران را به عنوان یکی از اصلی ترین تقاضاهای خود مطرح می کند و از ابتدای فعالیت خود در استان کرمانشاه از مدیران دستگاه ها خواست به این اصل توجه کنند و اگر توان پاسخگویی به مردم را ندارند بدون تعارف کنار بروند.
نمونه های مختلفی از توجه استاندار کرمانشاه به پاسخگویی مدیران را در این مدت شاهد بودیم که شاید دید مردم به مسئولین را تا حدودی تغییر داده است و باعث شده مردم اطمینان بیشتری به دولت و دستگاه ها داشته باشند.
اولین نمونه میثاق نامه اشتغالی بود که در ابتدای ورود بازوند بین مدیران دستگاه های اقتصادی به امضا رسید و‌ براساس آن هریک از دستگاه ها موظف شدند تا پایان سال تعداد خاصی شغل در کرمانشاه ایجاد کنند.
استاندار کرمانشاه از مدیران خواست اشتغالی را تعهد کنند که در حد توان آنهاست و بتوانند در خصوص آن به مردم پاسخگو باشند و در صورت عمل نکردن مدیران به میثاق نامه و تعهدی که برای اشتغال داده اند به منزله استعفای آنان قلمداد خواهد شد.
این امر نشان می دهد که وی به دنبال بالا بردن آمار و ارقام فقط به روی کاغذ نیست و پاسخ به مطالبات مردم را اولویت کاری خود می داند.
این جز معدود مواردی است که استانداری در کرمانشاه چنین برخورد محکمی با مدیران داشته است که نسبت به افکار عمومی پاسخگو باشند.
مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد، در زلزله اخیر کرمانشاه است که استاندار کرمانشاه بدون کوچکترین اغماضی از مدیران خواست تمام قد پای کار بیایند.
در همین راستا بنا به خواسته استاندار، در یک روز کاری تمام مدیران استان در شهرستان سرپل ذهاب جمع شدند و با حضور در میان مردم از نزدیک به مشکلات آنها رسیدگی کردند.
اخیرا این کار برای شهرستان ثلاث باباجانی هم تکرار شد و چندی قبل مجموعه مدیران استان در کنار خود استاندار سفر کاری به ثلاث باباجانی داشتند و از نزدیک در جریان امور و مسائل مردم قرار گرفتند که باعث دلگرمی برای مردم زلزله زده بود.
استاندار کرمانشاه، در روزهای زلزله نیز از تمام مدیران دستگاه ها خواست یک نفر را به عنوان نماینده تام الاختیار خود در شهرستان‌های زلزله زده مستقر کنند تا به امور مردم رسیدگی شود.
موج جدید پاسخگویی به مردم در دوران استانداری مهندس بازوند، حضور مدیران در مرکز سامانه سامد ( ارتباط مردم با دولت) است که در گذشته با این جدیت شاهد پاسخگویی مدیران در مرکز سامد نبودیم.
اکنون چند وقت است که این کار در کرمانشاه آغاز شده و تا کنون شهردار و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه با حضور در مرکز سامانه سامد، ساعاتی پاسخگوی سوالات و خواسته های مردم بودند.
این روند همچنان ادامه دارد و مدیران استان تک به تک با حضور در این مرکز پاسخگوی سوالات مردم خواهند بودند تا هم رضایت و اعتماد مردم جلب شود و هم فرهنگ پاسخگویی بین مدیران استان رایج شود.

بازوند عقیده دارد یک مدیر جهادی و انقلابی از راه های میان بر و کوتاه استفاده می کند تا به امور مردم برسد و پاسخگوی آنها باشد و در تیم کاری خود نیز چنین افرادی را قرار می دهد تا امور مردم عقب نیفتد.
مشکلی که اکنون با آن مواجه هستیم و باعث گلایه مردم شده تبعیض بین ارباب رجوع عادی و مردم معمولی با افراد سفارش شده هنگام مراجعه به دستگاه ها و ادارات است که استاندار کرمانشاه به شدت نسبت به این مسئله انتقاد دارد و از مدیران خواسته تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی را محور کارهای خود قرار دهند.
در بسیاری از موارد، افراد برای انجام یک کار اداری ساده چند بار باید به یک یا چند دستگاه رفت و آمد کنند تا کارشان را پیش ببرند که گاهی با بی توجهی مدیران و کارشناسان مواجه می شوند که استاندار کرمانشاه با جدیت تاکید دارد این معضل حل شود و به امور مردم در کوتاه ترین زمان رسیدگی شود.
وی عقیده دارد، پاسخگویی به مردم و رسیدگی به امور آنها باید به عنوان یکی از شاخص های اساسی ارزیابی عملکرد ادارات دولتی مد نظر قرار گیرد و براساس آن دستگاه های برتر انتخاب شوند زیرا انتخاب دستگاه برتر در شرایطی که مردم ناراضی باشند هیچ فایده ای ندارد.
امید است با تداوم این برنامه ها، فرهنگ پاسخگویی مدیران در کرمانشاه جا بیفتد و این فرهنگ خوب از کرمانشاه حتی به دیگر استان های کشور هم منتقل شود تا مردم اطمینان حاصل کنند که مدیران، خدمتگزار و آماده رسیدگی به امور آنها هستند.