به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، در تمام شهرهای دیگر کشور شهردار و شورای شهر با تعامل سازنده با یکدیگر اهداف خود را پیش می برند و در کنار آن حمایت بخش دولتی را هم جلب می کنند اما در کرمانشاه شرایط معمولا به گونه دیگری است.

عمر کاری شهرداران بسیار کوتاه است و در برخی موارد حتی به یک سال هم نمی‌رسد.

اعضای شورا بعد از مدتی سر ناسازگاری با شهردار می گذارند، ابتدا در جلسات حاضر نمی شوند و جلسات شورا که لازمه مدیریت شهر است برگزار نمی شود و هیچ خروجی و مصوبه ای برای شهر ندارد.

پس از آن کم کم زمزمه های استعفا و استیضاح شهردار شنیده می شود و در نهایت هم با کنار رفتن شهرداری گاهی شهر حتی برای چند ماه بدون شهردار است.

این شرایط گاهی لزوما به ناکارآمدی شهردار بستگی ندارد و ناشی از مقاومت وی در برابر خواسته های نابحق شورائیان است.

متاسفانه در کرمانشاه دخالت مستقیم اعضای شورای شهر در عزل و نصب ها بسیار رایج است و مقدمه ناسازگاری با شهردار می شود.

شهردارانی هم که عمر مدیریتی کوتاهی دارند و باید انرژی خود را بر سر کشمکش ها بگذارند نه انگیزه کار کردن دارند و نه می توانند برنامه های بلندمدت خود را پیش ببرند.

نتیجه این امر عقب ماندگی قابل توجه شهر کرمانشاه نسبت به سایر شهرهای کشور است،با وجود تمام توانمندی هایی که کرمانشاه دارد.

وجود پروژه های نیمه تمام که با گذشت چند سال هنوز چند درصد هم پیشرفت فیزیکی ندارند و یا پروژه هایی مانند تقاطع غیر همسطح امام حسین (ع) که با چند میلیارد تومان هزینه احداث شد و اکنون نیز طرح اصلاح آن با چند ده میلیارد تومان هزینه دیگر در دست اجرا است.

پروژه‌های بلاتکلیفی مانند شهربازی، تله کابین و … که همه از دستاوردهای مجموعه مدیریت شهری ناکارآمد است.

متاسفانه اکنون هم زمزمه های ناسازگاری اعضای شورای شهر با شهردار کرمانشاه شنیده می شود که باعث می شود جلسات شورای شهر به حد لازم نرسد و تشکیل نشود.

این یعنی امکان تصمیم‌گیری برای کرمانشاه سلب می شود و این شهر و فرصت هایش بیش از پیش از دست می رود.