مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: فرآیند آموزش ۳۵۶ هزار دانش آموز استان از ۱۵ شهریور آغاز می شود.
مجید یزدان پناه امروز(۱۲ شهریور) در حاشیه برگزاری سی و چهارمین اجلاس مدیران آموزش و پرورش کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مورد نحوه بازگشایی مدارس تابع نظر ستاد ملی و استانی کرونا هستیم، گفت: در صورت قرمز بودن وضعیت شهرها از حیث شیوع کرونا تمامی آموزشها غیرحضوری و در بستر شبکه شاد، تلویزیون، خودآموزها و رادیو خواهد بود و در وضعیت سفید نیز مدارس طبق روال عادی بازگشایی خواهند شد، اما در وضعیت زرد آموزشها ترکیبی، یعنی هم حضوری و هم غیرحضوری است. آموزش حضوری نیز در روزهای محدود و به صورت شیفت بندی- با تصمیم شورای مدرسه- خواهد بود.
به گزارش طلوع کرمانشاه و به نقل از ایسنا، یزدان پناه با بیان اینکه سلامت دانش آموزان خط قرمز آموزش و پرورش است، تاکید کرد: آمادگی کامل برای همراهی با خانواده ها را در هر شرایط کرونایی برای از سرگیری روند تعلیم و تربیت دانش آموزان داریم.
۱۵ شهریور فرآیند آموزش ۳۵۶ هزار دانش آموز در استان آغاز میشود
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه هماکنون ۹۹ درصد دانشآموزان استان در مدارس ثبتنام شدهاند، گفت: ۱۵ شهریور فرآیند آموزش ۳۵۶ هزار دانش آموز -با احتساب بزرگسالان و آموزش از راه دورها- در استان آغاز خواهد شد.
یزدان پناه اشاره ای هم به میزان حضور دانش آموزان استان در شبکه شاد داشت و گفت: ۸۸ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه عضو شبکه “شاد” هستند و ۱۲ درصد دیگر هم عمدتا در مناطق روستایی و عشایری هستند که با توجه به حضوری بودن آموزش ها در این مناطق نگرانی زیادی بابت نداشتن گوشی و تبلت و اینترنت این دانش آموزان نداریم.
آموزش حضوری در مدارس روستایی و عشایری
وی در تشریح شیوه بازگشایی مدارس مناطق روستایی و عشایری، گفت: مدارس مناطق روستایی و عشایری با کمتر از ۵۰ دانش آموز که عمده این مدارس در استان چنین وضعیتی دارند، به صورت حضوری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی بازگشایی خواهند شد.
یزدان پناه با بیان اینکه معلم ها و مدیران مدارس مناطق روستایی و عشایری تجربه آموزش حضوری در کرونا را در اواخر سال گذشته دارند و نگرانی برای آموزش حضوری دانش آموزان این مناطق نداریم، گفت: حدود ۳۳ درصد جمعیت دانش آموزی استان در مناطق روستایی و عشایری هستند.
دیدگاه