شنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۲ Saturday, 25 March , 2023 ساعت تعداد کل نوشته ها : 18729 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان شروع هیجان دیدارهای ملی بعد از جام جهانی/ بازگشت ایتالیا و تداوم‌ حضور رونالدو بوفون: باهوش‌تر از توخل را در فوتبال ندیدم مدیرعامل گروه بهمن آمادگی خود را در مهار تورم و رشد تولید اعلام کرد المیدان: مسی با الهلال سه ساله بست دو غایب ایتالیا برای بازی حساس مقابل انگلیس تمدید مهلت ثبت نام در طرح یکپارچه عرضه خودرو + جزییات سقوط تاریخی رافائل نادال پس از ۱۸ سال! خبر خوش فرزین درباره وضعیت بازار ارز در سال ۱۴۰۲ قبل از سفر نوروزی کدام موارد مربوط به خودرو را باید بررسی کنیم؟ ۳ نسل بحران‌ های ارزی؛ چگونه انتظارات می ‌تواند بازار ارز را بهم بریزد؟! طلای جهانی سقوط کرد عکس روی دلار متعلق به کیست؟ + جزییات جالب قهرمانی نابغه ۲۰ ساله تنیس جهان در ایندین ولز/ آلکاراس صدرنشین رنکینگ شد فوری / قیمت جدید خودروهای چانگان وارداتی اعلام شد قیمت یورو امروز ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ تکمیل انتخاب خودرو برای ۶۴۳ هزار متقاضی در سامانه یکپارچه اعلام زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون زبان وزارت علوم در سال ۱۴۰۲ قیمت دلار ۲۸ اسفند ماه / وضعیت بازار ارز در آخرین روز سال چطور است؟ این هفته هوا سرد می‌شود

چند توصیه برای کاهش افسردگی زمستانی
13 دی 1401 - 13:49
شناسه : 284042
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

افسردگی و اختلالات خلقی در فصل زمستان شایع هستند زیرا افراد به میزان کافی در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند و این امر می تواند بر ترشح برخی هورمون ها در بدن تأثیر بگذارد.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه به نقل از ایسنا، با انجام برخی فعالیت های ساده مانند خوردن غذای مناسب، نوشیدن آب فراوان، قرار گرفتن به اندازه کافی در معرض روشنایی روز و … می توان خلق و خو را در فصل زمستان مدیریت کرد.

در ادامه به نقل از “نشریه هندوستان تایمز” به برخی دیگر از فعالیت هایی که می توان در فصل زمستان برای مدیریت خلق و خو انجام داد، خواهیم پرداخت.

* مایعات کافی بنوشید

علاوه بر مصرف آب، می توان در زمستان از چایی، دمنوش و سایر نوشیدنی های گرم نیز استفاده کرد با این حال می بایست در مصرف نوشیدنی های دارای کافئین احتیاط کرد.

* از مطالب منفی دوری کنید

حضور بیشتر در داخل خانه در زمستان قطعا باعث افزایش زمان کار با وسایل الکترونیکی می شود، بنابراین حواستان به محتوایی که تماشا می کنید یا می خوانید، باشد زیرا قطعاً بر سلامت عاطفی و روانی شما تأثیر می گذارد.

* مراقبت از خود را جدی بگیرید

زمان خواب و بیداری مشخصی داشته باشید، غذای سالم مصرف کنید، ورزش کنید و … زیرا این موارد موجب بهتر شدن ظاهر و جسم افراد شده و اعتماد به نفس آن ها را بالا می برد.

* در طول روز زمانی را به استراحت و خودتان اختصاص دهید

مراقب سلامت روان خود باشید. برای مثال می توانید این کار را با داشتن یک دفترچه و نوشتن نیازهایتان در آن انجام دهید. در صورت نیاز حتما با یک مشاور یا روانشناس صحبت کنید.

* سطح ویتامین D و B۱۲ بدن خود را بررسی کنید

این ویتامین‌ها می‌توانند به طور مستقیم بر خلق و خوی افراد تأثیر بگذارند و کمبود آنها باعث ایجاد احساس غمگین بودن شود.

* ارتباطات اجتماعی را فراموش نکنید

ارتباط داشتن با دیگران بسیار مهم است زیرا باعث می شود تا افراد احساس حمایت کنند و از انزوای آن ها که می تواند منجر به افسردگی و سایر اختلالات روانی شود، جلوگیری کند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.