شنبه, ۸ بهمن , ۱۴۰۱ Saturday, 28 January , 2023 ساعت تعداد کل نوشته ها : 18098 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

اولین حریفان آلمان برای سال جدید مشخص شدند نخستین ناکامی رونالدو با النصر افسانه‌ای به نام «دُن دیگو» پاسخ آگوئرو به طعنه زلاتان: گواردیولا حق داشت که از بارسلونا بیرونت کرد! حرکات جذاب لبران جیمز در NBA + ویدیو راشفورد، آماده‌ترین بازیکن بعد از جام جهانی موافقت IOC با حضور ورزشکاران روس در بازی‌های آسیایی ۳۸درصد صادرات ایران به عراق از مرزهای کرمانشاه انجام می‌شود آثار سرطان در سه نسل بعدی فرد قلیانی/ نقش ژنتیک در سرطان ها این دمبله بسیار آماده است کسب عنوان سوم رقابتهای تنیس روی میز جهان توسط وانیا یاوری ملی پوش کرمانشاهی محورهای ۳ شهرستان کرمانشاه لغزنده است/ رانندگان “زنجیر چرخ” همراه داشته باشند ادامه روزهای خوب ژاوی/ صعود بارسلونا به نیمه‌نهایی کوپا دل‌ری پیروزی لورکوزن بازهم بدون گلزنی سردار برگزاری مسابقات قهرمانی استان در شهرستان ها باعث شور و نشاط می شود هت‌تریک هالند در کسب عنوان مرد سال فوتبال نروژ دهمین صعود جوکوویچ به نیمه نهایی اوپن استرالیا ایتالیا – اسپانیا در نیمه نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ وقتی آسمان کرمانشاه آبی نیست، اما هوا استاندارد است! بارندگی‌های اخیر، به چشمه‌ها و سراب‌های کرمانشاه جانی دوباره داد

مهربانی کردن می تواند یک ضدافسردگی طبیعی باشد
29 دی 1401 - 11:48
شناسه : 284587
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

محققان گزارش می دهند افرادی که از افسردگی یا اضطراب رنج می برند ممکن است بتوانند با کمک به دیگران، حتی به روش های کوچک، به خود کمک کنند.

پ
پ

به گزارش سامت نیوز به نقل ازمهر ، در مطالعه اخیر بر روی ۱۲۲ فرد مبتلا به علائم افسردگی یا اضطراب، کسانی که شروع به اعمال مهربانی‌های کوچک در روز کردند، علائم شأن بهبود یافت.

به گزارش مدیسن نت،این مطالعه نشان داد وقتی نوبت به تقویت احساس ارتباط اجتماعی می‌رسید، این حرکات مهربانانه حتی بهتر از دو تکنیک مورد استفاده در «گفتگودرمانی» استاندارد عمل کردند.

کارشناسان می‌گویند این یافته‌ها به قدرت مهربان بودن اشاره می‌کند. احتمالاً دلیل آن است که به افرادی که مشکلات سلامت روانی دارند کمک می‌کند حتی به طور موقت از لاک خود بیرون بیایند.

تحقیقات گذشته نشان داده است که اعمال محبت آمیز نظیر نوشتن یک یادداشت حمایتی برای یک دوست یا خریدن یک فنجان قهوه، نه تنها می‌تواند احساس خوبی در گیرنده ایجاد کند، بلکه برای سلامتی هدیه دهندگان نیز مفید است.

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو، ۱۲۲ بزرگسال را که در مقیاس استاندارد افسردگی و اضطراب نمرات بالایی داشتند، انتخاب کردند. سپس به طور تصادفی هر شرکت کننده را به یکی از سه گروه تقسیم کردند.

به یک گروه گفته شد که فعالیت‌های اجتماعی را دو روز در هفته انجام دهند، و به گروه دوم دستور داده شد که گزارشات فکری شأن را دو بار در هفته تکمیل کنند که با هدف کمک به آنها در شناسایی الگوهای فکری منفی خود و تلاش برای تغییر جهت آنها بود. هر دو تکنیک در درمان شناختی رفتاری، یک “گفتگو درمانی” استاندارد برای افسردگی و اضطراب استفاده می‌شود.

به افراد گروه سوم گفته شد که سه بار در روز به مدت دو روز از هر هفته اعمال محبت آمیز انجام دهند.

این مطالعه نشان داد که پس از پنج هفته، هر سه گروه به طور متوسط بهبودی در علائم سلامت روان خود نشان دادند. بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در هفته ۱۰ (پنج هفته پس از پایان مداخلات)، تأثیر نیز تا حدی قدرت ماندگاری داشت.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.