سه شنبه, ۴ مهر , ۱۴۰۲ Tuesday, 26 September , 2023 ساعت تعداد کل نوشته ها : 19782 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

۹۰ درصد زنان شاغل کرمانشاه ناهنجاری اسکلتی دارند دلیل مخالفت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای راه اندازی داروخانه هلال احمر چیست؟ اهمیت زنگ صبحانه در مدارس ۶ مصدوم در جاده‌های کرمانشاه فقط طی یک روز بهره‌مندی ٢٠ میلیون خانوار از طرح ملی فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم/کل شهر کرمانشاه تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد دستگاه های ذیربط برای مقابله با وقوع احتمالی سیل در کرمانشاه آماده باشند توسعه شهر کرمانشاه با مشارکت شهروندان محقق می شود نصب خودپرداز در شهرک حافظیه برای بانک مقرون به صرفه نیست! اگر ویتامین D را اشتباه مصرف کنید، چه می شود؟ کاهش نسبی دمای هوای روزانه در کرمانشاه معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس خاکی ضرورت آمادگی دستگاه‌ها برای فصل بارش/ وضعیت رودخانه “آبشوران” در برخی نقاط بحرانی است چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم ۳۷۰ هزار دانش آموز کرمانشاه راهی مدارس شدند تشکیل کمیته سرقت برای جلوگیری از سرقت تجهیزات شهرداری کرمانشاه/شهرداری کرمانشاه نیازمند ۹۰ ماشین مکانیزه نو برای جمع‌آوری زباله است ۲ کشته و ۴ زخمی در برخورد پراید و پژو امیر حسین حسنی بر سکوی سوم تنیس مسابقات کشور ایستاد طرح تردد زوج و فرد خودروها در کرمانشاه اجرا می شود چگونه وزن خود را کاهش دهیم؟ کلاهبرداری میلیاردی با وعده فروش وام ازدواج در کرمانشاه

اعتراض استاندار کرمانشاه به مصوبه‌ای که راه‌آهن خسروی را تعطیل کرده است/باید به حال استانی که در تهران برایش تصمیم می‌گیرند، گریه کرد
23 اردیبهشت 1398 - 15:18
شناسه : 61405
0
راه آهن کرمانشاه - خسروی چند ماهی است که معطل بالاست (پاره سنگ) است اما وزارت صمت اجازه برداشت آن را نمی‌دهد؛ همین موضوع امروز سبب گلایه شدید استاندار کرمانشاه شد. طلوع‌‌کرمانشاه :

توقف چند ماهه عملیات اجرایی راه آهن کرمانشاه – خسروی به جای حوزه عمرانی استانداری از شورای معادن استان کرمانشاه سردرآورد و به موضوع محوری جلسه روز دوشنبه این شورا تبدیل شد/معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در این نشست گفت: برای فعال‌سازی عملیات اجرایی راه آهن کرمانشاه – خسروی نیاز به بالاست با مقاومت بالا به صورت سنگ آذرین است که تنها در ایستگاه گروس در شرق استان وجود دارد و با وجود این که وزارت راه امکان حمله رایگان آن به محل پروژه را فراهم کرده، وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه این کار را نمی‌دهد/به گفته مهرداد سالاری، وزارت صمت می‌گوید امکان برداشت سنگ و بهره‌برداری از معادن این منطقه وجود ندارد و این یعنی تعطیلی بیشتر پروژه راه آهن خسروی و ضرر بیشتر/در جریان ساخت راه آهن پس از عملیات ریل گذاری، ‘بالاست'(پاره سنگ) لازم تا سطح بالایی تراورس(ریل بند) بر روی خط پخش و با استفاده از «زیرکوب» محکم می‌شود/محسن دارابی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این باره توضیح داد: ایستگاه گروس در داخل پهنه معدنی سنقر قرار دارد و طبق ابلاغ وزارتخانه امکان برداشت از آن وجود ندارد و ما نیز نمی‌توانیم چنین اجازه‌ای را بدهیم/این پاسخ اما برای استاندار کرمانشاه قانع کننده نبود و انتقاد او را برانگیخت؛ هوشنگ بازوند گفت: نمی‌شود عملیات اجرایی راه آهن کرمانشاه بخوابد به بهانه اینکه پهنه سنقر آزاد نشده/بازوند از دارابی خواست که اجازه برداشت بالاست موردنیاز از ایستگاه گروس را بدهد تا همزمان استانداری پیگیر دریافت مجوز آن از وزارت صمت باشد اما دارابی گفت: پهنه سنقر بزودی آزاد می‌شود و ما تا پیش از آن نمی‌توانیم اجازه برداشت بدهیم/ آنچنان که دارابی بیان کرد، صدور مجوز برداشت از ایستگاه گروس در اختیار جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت است و اداره‌کل صمت کرمانشاه اجازه چنین کاری را ندارد که استاندار کرمانشاه در واکنش به آن گفت: باید گریه کرد به حال استانی که کارش را یکی دیگر در تهران انجام می‌دهد و مدیران استان اختیاری ندارند.

پ
پ

بازوند با بیان اینکه وزیر صمت در سفر خود به استان کرمانشاه از واگذاری اختیاراتش در حوزه معادن به استان‌ها خبر داد، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که این اتفاق نیفتاده و من حتما این موضوع را به معاون اول رئیس جمهوری گزارش می‌کنم.
در پایان جلسه اعضای شورای معادن استان کرمانشاه مصوب کردند که اداره کل صمت اختیارات حوزه معادن استان را که در انحصار وزیر صمت است، مشخص و با وزارتخانه نامه‌نگاری کند تا این اختیارات به استان تفویض شود و اگر وزیر از این کار خودداری کرد، استانداری موضوع را از طریق معاون اول رئیس جمهوری پیگیری کند.
پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی ۲۳۲ کیلومتر طول دارد و در ۲ مرحله (کرمانشاه – اسلام آبادغرب و اسلام آبادغرب – خسروی) در حال اجراست.
به گفته مسعود فرامرزیان، مجری این طرح «میانگین پیشرفت پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی ۳۱ درصد است.»
برای احداث این پروژه تاکنون بیش از هفت هزار میلیارد ریال هزینه شده و بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است.
مرکز استان کرمانشاه از نوروز ۹۷ به شبکه ریلی کشور متصل شده است.
راه آهن یک خطه غرب کشور نوروز ۹۷ از طریق اراک، ملایر، کنگاور، صحنه و هرسین به شهر کرمانشاه رسید و اکنون قرار است با عبور از اسلام آباد غرب، گیلان غرب و قصرشیرین به مرز خسروی برسد و در بلندمدت به راه آهن عراق و از آنجا به بندر لاذقیه سوریه، دریای مدیترانه و اروپا متصل شود/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.