پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20850 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟

بدهی ۸۰ میلیاردی خودروسازان به قطعه‌سازان کرمانشاه/با ادامه این روند بسیاری از قطعه‌سازی‌های کرمانشاه تعطیل خواهند شد
02 آبان 1397 - 11:11
شناسه : 10263
0
کوهستانی دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو کرمانشاه: تعدیل نیرو در بسیاری از واحدهای قطعه‌سازی آغاز شده است. طلوع‌‌کرمانشاه :

کوهستانی از بدهی ۸۰ میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه‌سازان کرمانشاه خبر داد و گفت: ریزش نیرو در واحدهای قطعه‌سازی‌ کرمانشاه آغاز شده است/تکانه‌های ارزی اخیر مشکلات زیادی را برای قطعه‌سازان ایجاد کرد/ تعدیل نیرو در بسیاری از واحدهای قطعه‌سازی آغاز شده است/ با ادامه این روند بسیاری از قطعه‌سازی‌های کرمانشاه تعطیل خواهند شد/خودروسازان طی سال‌های اخیر عملا بار سرمایه در گردش خود را بر گردن قطعه‌سازان انداخته اند و ابتدا بدهی خود را به صورت ۶۰ روزه، ۱۲۰ روزه، ۱۸۰ روزه و … تسویه می‌کردند و در نهایت به تسویه سنواتی تبدیل شد.

پ
پ
دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو کرمانشاه از بدهی ۸۰ میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه‌سازان کرمانشاه خبر داد و گفت: ریزش نیرو در واحدهای قطعه‌سازی‌ کرمانشاه آغاز شده است.

 کوهستانی با اشاره به وضعیت نامناسب قطعه‌سازان کرمانشاه، اظهار کرد: تکانه‌های ارزی اخیر مشکلات زیادی را برای قطعه‌سازان ایجاد کرد که از جمله آنها می‌توان به افزایش سرمایه در گردش مورد نیاز این واحدها اشاره کرد.

وی افزود: در برخی موارد سرمایه‌ در گردش مورد نیاز قطعه‌سازان به حدود سه برابر افزایش یافته و این اتفاق ظرف مدت بسیار کم حدود دو ماه رخ داده است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان کرمانشاه با بیان اینکه بسیاری از قطعه‌سازان امکان اینکه خود را با این شرایط وفق دهند ندارند، یادآور شد: بسیاری از این واحدها به ناچار ظرفیت تولید خود را تا حدود یک سوم کاهش داده‌اند.

کوهستانی از افزایش هزینه‌های دیگر قطعه‌سازان هم یاد کرد و افزود: متاسفانه بخش زیادی از سرمایه قطعه‌سازان  در اختیار خودروسازان است که این طلب بر اساس قیمت قراردادهای سال ۹۶ و سنوات قبل از آن برای قطعه‌سازان کرمانشاه حدود ۸۰ میلیارد تومان  است.

وی معتقد است، با توجه به افزایش قیمت‌های اخیر و کاهش سرمایه قطعه‌سازان، حتی اگر این طلب ۸۰ میلیارد تومانی از سوی خودروسازان پرداخت شود، در حالت خوشبینانه یک سوم پول قطعه‌سازان برخواهد گشت.

دبیر انجمن قطعه سازان کرمانشاه درباره دلیل عدم پرداخت طلب قطعه‌سازان از سوی خودروسازان نیز گفت: این روند بسیار پیچیده است، اما نباید فراموش کرد خودروسازان در کل کشور هزینه‌های سربار زیادی دارند که از جمله آن می‌توان به بدهی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومانی آنها به بانک‌ها اشاره کرد که با احتساب سود و جریمه و … رقم بسیار زیادی خواهد شد.

  کوهستانی افزود: از سوی دیگر خودروسازان طی سال‌های اخیر عملا بار سرمایه در گردش خود را بر گردن قطعه‌سازان انداخته اند و ابتدا بدهی خود را به صورت ۶۰ روزه، ۱۲۰ روزه، ۱۸۰ روزه و … تسویه می‌کردند و در نهایت به تسویه سنواتی تبدیل شد.

وی مجموعه این عوامل را زمینه‌ساز تعطیلی بسیاری از قطعه‌سازان کرمانشاه دانست و افزود: تعدیل نیرو در بسیاری از واحدهای قطعه‌سازی آغاز شده است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان کرمانشاه با اشاره به عضویت ۲۶ قطعه‌ساز در انجمن قطعه‌سازان کرمانشاه که ۱۰ واحد آن فعالیت مستمر دارد، ادامه داد: قطعه‌سازهای کرمانشاه که عمدتا با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، حدود پنج هزار نفر نیرو دارند که ریزش نیروهای آنها آغاز شده است.

کوهستانی با بیان اینکه با ادامه این روند بسیاری از قطعه‌سازی‌های کرمانشاه تعطیل خواهند شد، خاطرنشان کرد: تعدیل نیروهایی که زمان و هزینه زیادی برای آموزش آنها صرف شده ضرر بزرگی برای قطعه‌سازان است.

وی گفت: راهکار برون رفت از این وضعیت این است که چرخه سالمی بین قطعه‌سازان و خودروسازان برقرار و دوره‌های منطقی برای بازپرداخت بدهی خودروسازان به قطعه‌سازها تعریف شود/ایسنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.