پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21567 تعداد نوشته های امروز : 6×

آخرین خبرها

حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟ رفع ۱۲ نقطه حادثه‌ خیز شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری است مصرف چه مواد غذایی جلوی «پوکی استخوان» را می‌گیرد؟ روزهای گرم پاییزی کرمانشاه؛ خداحافظ!

چالش لایحه بودجه سال ۹۸ و بی سوادی برخی رسانه های بی هویت!
07 دی 1397 - 21:03
شناسه : 14382
4
طلوع‌‌کرمانشاه :

برخی کانال ها و صفحات بی هویت شبکه های مجازی در سطح اخبار استان کرمانشاه با ایجاد اینفوگرافی های غلط با عنوان کاهش بودجه مناطق کُردنشین اقدام به شایعه پراکنی می کنند! به طور کلی بودجه ۹۸ در بخش هزینه و خدمات دولت انقباضی است و در حوزه طرح های عمرانی و اشتغال کاملا انبساطی است. در تقسیم بندی بودجه چیزی بعنوان بودجه مناطق کُردنشین نداریم! بودجه ایران یکپارچه را بر اساس یک کلیت و نیاز جامع کشور به تفکیک دستگاه های اجرایی مانند شهرداری ها، راه آهن، بهداشت و درمان، حمل و نقل، محیط زیست و … تقسیم بندی می کنند. اینگونه مجاری خبری بی هویت در فضای مجازی قطعا قصد برهم زدن نظم رسانه ای و تشویش اذهان عمومی را دارند چراکه بدون منبع و ذکر مرجعیت درست در نشر آمار اقدام به خبرپراکنی می کنند!

پ
پ

طلوع کرمانشاه: برخی مجاری اطلاع رسانی از جمله کانال ها و صفحات بی هویت شبکه های مجازی در سطح اخبار استان کرمانشاه با ایجاد اینفوگرافی های غلط با عنوان کاهش بودجه مناطق کُردنشین اقدام به شایعه پراکنی می کنند! در نقطه نخست این سوال ایجاد می شود که منابع اعلام این آمار کجاست؟ چگونه می شود که رقمی را اعلام کنیم اما در توضیح، نامی از مرجع رسمی آن به چشم نخورد!؟ در رابطه با بودجه پیشنهادی سال ۹۸ دولت به مجلس در بخش هایی ما با کاهش بودجه مواجه می شویم! اما سوالی مطرح می شود که چه بخش هایی؟ امروز ۷ دی ۱۳۹۷ عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت و گویی با اشاره به تقلیل هزینه ای ۱۰ هزار میلیاردی بودجه ۹۸ گفته به طور کلی بودجه ۹۸ در بخش هزینه و خدمات دولت انقباضی است و در حوزه طرح های عمرانی و اشتغال کاملا انبساطی است. دولت سعی کرده در بخش خدمات و حوزه هایی که به خودش مربوط می‌شود، انقباضی کار کند. این اقدام تا اندازه‌ای خوب است که در بخش‌های غیر ضروری و ردیف‌هایی که نسبت به درآمدها الزامی به حضور آن‌ها نیست، حذف شود. به طور کلی در بخش هزینه‌ای، بودجه ۹۸ کاهش خوبی را نسبت به سال گذشته داشته است.
اگر قدری سواد حرفه ای رسانه ای می داشتیم و رسالت خبرنگاری را بجای می آوردیم متوجه می شدیم که کاهش بودجه در بخش های هزینه کرد دولت است! بعبارتی دست برخی مدیرانِ ناشایست را در بریز و بپاش های بیهوده بسته است!
و در نکته آخر، در تقسیم بندی بودجه چیزی بعنوان بودجه مناطق کُردنشین نداریم! بودجه ایران یکپارچه را بر اساس یک کلیت و نیاز جامع کشور به تفکیک دستگاه های اجرایی مانند شهرداری ها، راه آهن، بهداشت و درمان، حمل و نقل، محیط زیست و … تقسیم بندی می کنند، و اینگونه تقسیم بندی به عنوان مناطق کردنشین و ترک نشین و عرب نشین و غیره به قصد تفرقه و شاید هم از روی نادانی برخی رسانه های بی هویت است که کاری کاملا اشتباه و نادرست می باشد، در حال حاضر بودجه ۹۸ هنوز در مجلس است و تا تصویب راهی پر و پیچ و خم از دریچه تایید نمایندگاه را در پیش دارد، اینگونه کانال های مجازی بی هویت قطعا قصد برهم زدن نظم رسانه ای و تشویش اذهان عمومی را دارند چراکه بدون منبع و ذکر مرجعیت درست در نشر آمار اقدام به خبرپراکنی می کنند! که متاسفانه به دلیل نبود آگاهی مردم در بخش اقتصاد و بودجه ، این مطالب غلط به سرعت دست به دست می شود، طلوع کرمانشاه وظیفه دارد تا با تحقیق و بررسی صحیح اخبار سالم و موثق را به اطلاع عموم مردم کرمانشاه برساند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.