پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21568 تعداد نوشته های امروز : 7×

آخرین خبرها

موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟ رفع ۱۲ نقطه حادثه‌ خیز شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری است مصرف چه مواد غذایی جلوی «پوکی استخوان» را می‌گیرد؟

کرمانشاه ۱۰ هزارتن تولیدگوشت قرمز مازاد بر نیاز دارد/ عمده‌ی تقاضای مردم استان برای گوشت مرغ است
07 بهمن 1397 - 8:38
شناسه : 16917
4
طلوع‌‌کرمانشاه :

بهرام خانی معاون بهبود تولیدت دامی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه مازاد بر نیاز تولید گوشت دارد افزود: اگر جمعیت ۲ میلیون نفری استان را با توجه به سرانه‌ی مصرف حدود ۱۳ کیلوگرم گوشت در سال لحاظ کنیم، نیاز مصرف استان ۲۶ هزار تن می شود یعنی اینکه در استان ۱۰ هزارتن گوشت مازاد بر نیاز تولید می شود/ می توان گفت این میزان برابر ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار رأس گوسفند مازاد است/: این مازاد یا به استان های نیازمند مثل قم، تهران، قزوین، اصفهان و…. ارسال می شود و یا به شکل دام صادراتی از کشور خارج می شود و به کشورهای کویت، قطر و عمان می رود/ هم اکنون به دلیل خلأ دام درفصل تولید مثل و زایش دام ها، در راستای تنظیم بازار برای اینکه این خلأ جبران شود از طریق وزارتخانه گوشت منجمد وارد می شود و در اختیار استان ها قرار می گیرد/وی در خصوص وضعیت تولید گوشت مرغ در استان گفت: ۹۰۰ واحد پرورش و تولید گوشت مرغ در استان داریم که ۱۰ ونیم میلیون قطعه ظرفیت جوجه ریزی دارند

پ
پ
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از ظرفیت سالانه‌ی استان برای تولید ۳۶هزار تن گوشت قرمز خبر داد.

بهرام خانی با بیان اینکه کرمانشاه مازاد بر نیاز تولید گوشت دارد افزود: اگر جمعیت ۲ میلیون نفری استان را با توجه به سرانه‌ی مصرف حدود ۱۳ کیلوگرم گوشت در سال لحاظ کنیم، نیاز مصرف استان ۲۶ هزار تن می شود یعنی اینکه در استان ۱۰ هزارتن گوشت مازاد بر نیاز تولید می شود.

وی اظهار کرد: می توان گفت این میزان برابر ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار رأس گوسفند مازاد است.

بهرامی افزود: این مازاد یا به استان های نیازمند مثل قم، تهران، قزوین، اصفهان و…. ارسال می شود و یا به شکل دام صادراتی از کشور خارج می شود و به کشورهای کویت، قطر و عمان می رود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کیفیت بالای لاشه و پرطرفداربودن، این گوشت از قدیم الایام تقاضای بالایی در کشورهای هدف صادرات به خصوص کویت دارد، عنوان کرد: به دلیل وجود التهاب قیمت و الزامات تنظیم بازار، صادرات از خرداد سال جاری برای به تعادل رسیدن بازار ممنوع شده است. ولی ما هنوز تولید مازاد را داریم.

بهرام خانی گفت: ۶۰درصد تولید گوشت در استان از دام سبک یعنی گوسفند و بز و ما بقی از دام سنگین یعنی گاو اصیل، دو رگه و بومی استحصال می شود.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان به افزایش قاچاق دام درمرزهای جنوبی اشاره کرد و در خصوص تمهیدات انجام شده برای مبارزه با قاچاق دام گفت: خروج دام بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است، همچنین خروج دام به شهرستان های مرزی بدون تأیید امور عشایری ممنوع  و خروج دام به استان های جنوبی محدود شده است.

خانی تصریح کرد: هم اکنون به دلیل خلأ دام درفصل تولید مثل و زایش دام ها، در راستای تنظیم بازار برای اینکه این خلأ جبران شود از طریق وزارتخانه گوشت منجمد وارد می شود و در اختیار استان ها قرار می گیرد.

بهرام خانی در خصوص وضعیت تولید گوشت مرغ در استان گفت: ۹۰۰ واحد پرورش و تولید گوشت مرغ در استان داریم که ۱۰ ونیم میلیون قطعه ظرفیت جوجه ریزی دارند.

وی افزود: میزان تولید گوشت مرغ در سال ۹۶ و ۹۷ بیش از ۶۳ هزار تن بوده است که اگر مصرف سرانه‌ ۲۶ تا ۲۷ کیلوگرم به ازای هر نفر در سال باشد، ۵۰ تا ۵۲ هزار تن مورد نیاز است و مابقی به صورت مازاد می تواند از استان به شکل صادراتی و به شکل مرغ زنده به استان های همجوار یا استان های نیازمند که در مقاطعی کسری گوشت دارند ارسال شود.

وی با اشاره به علت افزایش قیمت گوشت مرغ، بیان کرد: هر تولیدی برآیند فرآیندی است که روی آن اثر می گذارد، قیمت تمام شده‌ی گوشت نیز حاصل عواملی است. با توجه به گرانی نهاده ها و مشکلاتی که در تأمین آن وجود دارد، همینطور بالا بودن قیمت جوجه‌ی یک روزه، قیمت تمام شده‌ی گوشت مرغ بالا رفته است.

خانی تأکید کرد: این افزایش قیمت، کشوری است. ولی خوشبختانه امسال در استان بالاتر از نیاز جوجه ریزی شده است.

وی به دلیل دیگر افزایش قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: عمده‌ی تقاضا در بازار برای گوشت مرغ است و مصرف گوشت مرغ در خانواده ها افزایش یافته است، به همین خاطر شاهد افزایش قیمت هستیم. وزارت خانه هم تلاش هایش را برای کنترل قیمت در بازار انجام داده است و ما امیدواریم این تلاش ها به سرانجام برسد.

وی از مردم درخواست کرد بر اساس نیازشان به تهیه‌ی گوشت مبادرات کنند.

بهرام خانی تأکید کرد: مردم مطمئن باشند گوشت به صورت مرتب در اختیار بازار قرار می گیرد/ کردپرس

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.