شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ Saturday, 26 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21568 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟ رفع ۱۲ نقطه حادثه‌ خیز شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری است مصرف چه مواد غذایی جلوی «پوکی استخوان» را می‌گیرد؟

قیمت به روز مواد و تجهیزات هزینه‌های دندانپزشکی را بالا می‌برد/ درمانگاه خیریه در کرمانشاه نداریم
30 بهمن 1398 - 9:05
شناسه : 175561
12
نائب رئیس انجمن داندانپزشکان استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

نائب رئیس انجمن داندانپزشکان استان کرمانشاه گفت: قیمت به روز مواد و تجهیزات هزینه‌های دندانپزشکی را بالا می‌برد، وگرنه تعرفه همان است که اول سال ابلاغ می‌شود./نائب رئیس انجمن دندانپزشکان استان کرمانشاه در خصوص فعالیت واحد مستقل دندانپزشکی در استان در بخش دولتی، گفت: متاسفانه واحد مستقل دندانپزشکی در بخش دولتی خیلی کم است در شهر کرمانشاه یک مورد داریم (الغدیر) که در جنب بیمارستان امام خمینی(ره) واقع است./وی اضافه کرد:در سایر درمانگاه‌های دولتی، دندانپزشکی به صورت یک واحد در کنار سایر واحدها در حال فعالیت است./ناصری در رابطه به کلینیک‌های خصوصی دندانپزشکی، گفت: بخش خصوصی در این خصوص تازه شروع به فعالیت کرده‌اند، الان در شهر کرمانشاه تعداد زیادی درمانگاه خصوصی که به صورت اختصاصی در زمینه خدمات دندانپزشکی فعالیت دارند، داریم./وی ادامه داد: در استان‌های دیگر درمانگاه خیریه داندانپزشکی داریم، ولی در استان کرمانشاه هنوز درمانگاهی به این صورت فعالیت نمی‌کند./ناصری در رابطه با تعرفه‌های دندانپزشکی، گفت:وضعیت درآمدی و اقتصادی هر منطقه با دیگر منطقه فرق دارد، بر این اساس تعرفه‌هایی که از سوی هیأت وزیران به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود توسط واحدهای اجرایی در یک کارگروه مورد بازبینی قرار می‌گیرد و یک اصلاحاتی که بیشتر به صورت تعدیل قیمت است، اعمال می‌شود./وی  تصریح کرد: در واقع تعرفه‌های خدمات درمانی که در هیأت وزیران ابلاغ و در استان کرمانشاه به مرحله اجرا در می‌آئید کمتر از آن مقداری است که توسط هیأت ابلاغ شده است.

پ
پ
سید‌علی ناصری امروز اظهار داشت: درمانگاه یک محیطی است که مجوز لازم را از مراکزی که دارای صلاحیت قانونی است طبق ضوابط خاصی به منظور  ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در حوزه‌های مختلف از جمله دندانپزشکی، می‌گیرد.

وی به فعالیت درمانگاه‌ها در زمینه دندانپزشکی به صورت دولتی، خصوصی و خیریه اشاره کرد و گفت: درمانگاه بخش دولتی سطح استان دارای چند فعالیت همزمان (پزشک عمومی، مامایی و…) هستند که یک شاخه از آن دندانپزشکی است.

 

نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی اظهار داشت: طبق مصوبات موجود و مجوزات لازم که برای تاسیس مطب و یا درمانگاه ارائه می‌شود، حتما باید فردی در این مکان‌ها طبابت را انجام دهد که دارای پروانه فعالیت باشد و حضور افراد دیگر همانند دانشجویان که هنوز مدرک معتبر از دانشگاه را اخذ نکرده‌اند، اکیدا در زمینه طبابت ممنوع است.

وی گفت: واحد نظارت بر فعالیت افرادی که در درمانگاه‌ها مشغول فعالیت هستند و دارای پروانه فعالیت باشند، نظارت دارد اگر موردی گزارش و یا مشاهده شود، حتما برخورد قانونی اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشجویان دندانپزشکی در کلینیک دانداپزشکی دانشکده دندانپزشکی فعالیت دارند ولی حضور آن‌ها در مطب‌ها و دیگر درمانگاه‌ها در راستای طبابت ممنوع است.

ناصری در رابطه با تعرفه‌های دندانپزشکی، گفت: وضعیت درآمدی و اقتصادی هر منطقه با دیگر منطقه فرق دارد، بر این اساس تعرفه‌هایی که از سوی هیأت وزیران به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود توسط واحدهای اجرایی در یک کارگروه مورد بازبینی قرار می‌گیرد و یک اصلاحاتی که بیشتر به صورت تعدیل قیمت است، اعمال می‌شود.

وی  تصریح کرد: در واقع تعرفه‌های خدمات درمانی که در هیأت وزیران ابلاغ و در استان کرمانشاه به مرحله اجرا در می‌آئید کمتر از آن مقداری است که توسط هیأت ابلاغ شده است.

ناصری گفت: یک بعد دیگر قضیه در رابطه با موضوع قیمت خدمات دندانپزشکی که از دید شهروندان بدور است قیمت تمام شده مواد دندانی و تجهیزات دانداپزشکی است، یک مرکز اختصاصی بازرگانی برای ارائه مواد و تجهیزاتی  دندانپزشکی وجود ندارد، به قیمت روز این مواد خریداری می‌شود و همین روی نوسان تعرفه‌گذاری اثر می‌گذارد وگرنه تعرفه همان است که اول سال ابلاغ می‌شود.

وی در پایان، اضافه کرد: در احداث درمانگاه‌ها حالت تمرکزی داریم که متناسب با توزیع جمعیت باید حالت تمرکززدایی صورت گیرد تا امکان دسترسی عادلانه برای همه چه در بخش پزشکی و چه در بخش دندانپزشکی وجود داشته باشد/فارس

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.