یکشنبه, ۶ آبان , ۱۴۰۳ Sunday, 27 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21570 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

لایروبی رودخانه چمبشیر و آبشوران کرمانشاه برخورد سمند با لاستیک وسط جاده مادر خانواده را به کام مرگ فرو برد موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟

تجار ارسال محموله‌های گوجه‌فرنگی به مرز پرویزخان را مدیریت کنند
11 فروردین 1400 - 13:49
شناسه : 266680
6
فرماندار قصرشیرین: طلوع‌‌کرمانشاه :

«مرادعلی تاتار»  با تاکید بر اینکه تجار و صادرکنندگان با برنامه و براساس نیاز بازار عراق محصول گوجه‌فرنگی به منظور صادرات وارد مرز رسمی پرویزخان کنند، گفت: اکنون حدود ۳۵۰ کامیون گوجه‌فرنگی وارد این مرز شده که ورود کامیون های جدید حامل این محصول باعث خواب کامیون ها و خرابی و فساد محصول می‌شود./وی اظهار داشت: تجار و صادرکنندگان باید قبل از ارسال محموله‌های گوجه فرنگی نسبت به وضعیت مرز و میزان تقاضای بازار عراق کسب اطلاع کنند./نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: چنانچه تجار بدون توجه به نیاز بازار طرف عراقی نسبت به آوردن بی‌رویه محموله‌های صادراتی گوجه می‌کنند این اقدام باعث از بین رفتن این محصول و همچنین خالی کردن بازار داخلی از آن و افزایش نرخ تورم می‌شود./تاتار اضافه کرد: ترافیک کامیون‌ها در مرز، خراب شدن محصولات به دلیل هوای گرم، خالی شدن بازار داخلی و تورم، متضرر شدن کشاورزان و تجار و کاهش شدید قیمت صادرات نتیجه ارسال بی رویه محموله های فساد پذیر از جمله گوجه فرنگی است که برای پیشگیری از این وضعیت باید نسبت به ارسال محموله با برنامه عمل کرد.

پ
پ

فرماندار قصرشیرین از تجار خواست ارسال محموله‌های گوجه‌فرنگی به مرز رسمی پرویزخان در این شهرستان را برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در مرز مدیریت کنند.

«مرادعلی تاتار»  با تاکید بر اینکه تجار و صادرکنندگان با برنامه و براساس نیاز بازار عراق محصول گوجه‌فرنگی به منظور صادرات وارد مرز رسمی پرویزخان کنند، گفت: اکنون حدود ۳۵۰ کامیون گوجه‌فرنگی وارد این مرز شده که ورود کامیون های جدید حامل این محصول باعث خواب کامیون ها و خرابی و فساد محصول می‌شود.

وی اظهار داشت: تجار و صادرکنندگان باید قبل از ارسال محموله‌های گوجه فرنگی نسبت به وضعیت مرز و میزان تقاضای بازار عراق کسب اطلاع کنند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: چنانچه تجار بدون توجه به نیاز بازار طرف عراقی نسبت به آوردن بی‌رویه محموله‌های صادراتی گوجه می‌کنند این اقدام باعث از بین رفتن این محصول و همچنین خالی کردن بازار داخلی از آن و افزایش نرخ تورم می‌شود.

تاتار اضافه کرد: ترافیک کامیون‌ها در مرز، خراب شدن محصولات به دلیل هوای گرم، خالی شدن بازار داخلی و تورم، متضرر شدن کشاورزان و تجار و کاهش شدید قیمت صادرات نتیجه ارسال بی رویه محموله های فساد پذیر از جمله گوجه فرنگی است که برای پیشگیری از این وضعیت باید نسبت به ارسال محموله با برنامه عمل کرد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق و ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.

سالانه حدود ۴۰۰هزار تن گوجه فرنگی از مزارع استان کرمانشاه تولید می شود.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است./ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.