یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21347 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

با استفاده از بازی درمانی از اضطراب کلاس اولی ها بکاهید/ نقاشی تیره رنگ کودک چه پیامی دارد؟ میزان مزاحمت تلفنی در اورژانس کرمانشاه بالا رفته است شفاف سازی راهکاری برای جلب رضایت شرکای اجتماعی است/۸۸۳میلیاردتومان آخرین حقوق پرداختی به بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاهی ست مشاور تحصیلی نداشتم، آزمونهای آزمایشی و کتابهای کمک درسی یاری رسان شد فعالیت مرزهای رسمی کرمانشاه باید ساماندهی شود توضیح دادستان گیلانغرب در خصوص فوت یک متهم  نماینده مجلس: رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ در کمیسیون امنیت ملی مطرح نشده آخر هفته‌ای خنک در انتظار کرمانشاه استعفاء دسته جمعی در هیات ناشنوایان کرمانشاه آغاز طرح «زوج‌وفرد خودروها» در کرمانشاه از ۲۰ شهریور جستجو برای یافتن غارهای جدید در «پرآو» ماموگرافی و باورهای غلط درباره آن ۱۸کودک در شیرخوارگاه معتضدی نگهداری می شوند/ثبت ۱مورد فرزند خواندگی برای متقاضی مجرد در کرمانشاه کرمانشاه ۷۹ هزار بیکار دارد/ نمایندگان پیگیر باشند کرمانشاه مقصد اول سفر رییس جمهور شود گرد و غبار دید افقی را در قصرشیرین کاهش داد مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه برگشت اعتبارات را تکذیب کرد/ ادعای جذب اعتبارات طی ۲۰ روز مرز خسروی همچنان ۲۴ ساعته آماده تردد زوار است راه‌اندازی۸سامانه هوشمند نظارتی جدید در محورهای مواصلاتی کرمانشاه غرق شدن مردی ۴۰ ساله در سد جامیشان سنقروکلیایی شهردار کرمانشاه در دهمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی: کرمانشاه قابلیت های زیادی برای گردشگری پایدار دارد  

گردشگری را منحصر به یک دستگاه کرده‌ایم/ در تبلیغات گردشگری لنگ می‌زنیم
05 اردیبهشت 1400 - 9:21
شناسه : 267568
3
چه از شهرهای گردشگرپذیر کم داریم؟ طلوع‌‌کرمانشاه :

یاور عبیری با تاکید براینکه گردشگری صنعتی بسیار پیچیده و گسترده است، اظهار کرد: با نگاهی به کشورها و استان هایی در ایران که توانسته اند در بحث گردشگری رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته باشند، نکته ای مهم را می بینیم و آن این است که دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و مردم همه باهم همکاری و همراهی دارند تا بیشترین گردشگر را به سمت خود جذب کنند./وی تصریح کرد: در کرمانشاه چنین مسئله ای را بسیار کمرنگ می بینیم و غالبا انتظار دارند که تنها میراث فرهنگی برای رشد گردشگری استان پای کار بیاید و صرفا این دستگاه را بانی حوزه گردشگری می دانند، درحالیکه سایر دستگاه ها و بویژه نهادی همانند شهرداری باید پا به پای میراث فرهنگی برای رشد گردشگری حرکت کند./وی ادامه داد: البته باید این نکته را هم متذکر شد که اداره کل میراث فرهنگی استان هم طی سالهای گذشته به اندازه ای که باید برای گردشگری کرمانشاه تبلیغات نداشته و کم کاری هایی در این زمینه  داشته است./عبیری از سریال “نون.خ۲” به عنوان یکی از اتفاقات خوب در حوزه تبلیغات گردشگری برای کرمانشاه در سالهای اخیر یاد کرد و گفت: به “نون. خ” های بیشتری نیاز داریم تا کرمانشاه را بیشتر معرفی کنیم./وی افزود: این برای اولین بار بود که از رسانه ملی یک سریال مهم که در کرمانشاه ساخته شده بود، پخش می شد که توانست در بخش گردشگری استان تاثیرات خوبی برجای بگذارد و قطعا در پساکرونا هم این تاثیر را بیشتر خواهیم دید.

پ
پ

 نایب رئیس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه همه ظرفیت های لازم را برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری دارد، اما نیازمندیم همه در استان همکاری کنند تا به این مهم دست پیدا کنیم.

یاور عبیری با تاکید براینکه گردشگری صنعتی بسیار پیچیده و گسترده است، اظهار کرد: با نگاهی به کشورها و استان هایی در ایران که توانسته اند در بحث گردشگری رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته باشند، نکته ای مهم را می بینیم و آن این است که دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و مردم همه باهم همکاری و همراهی دارند تا بیشترین گردشگر را به سمت خود جذب کنند.

وی تصریح کرد: در کرمانشاه چنین مسئله ای را بسیار کمرنگ می بینیم و غالبا انتظار دارند که تنها میراث فرهنگی برای رشد گردشگری استان پای کار بیاید و صرفا این دستگاه را بانی حوزه گردشگری می دانند، درحالیکه سایر دستگاه ها و بویژه نهادی همانند شهرداری باید پا به پای میراث فرهنگی برای رشد گردشگری حرکت کند.

این فعال حوزه گردشگری ادامه داد: قطعا یکی از عوامل مهم و موثر در جذب گردشگر برای هر شهری، تبلیغات است و انجام تبلیغات برای بخش گردشگری هم نباید صرفا به یک  دستگاه منحصر شود، برای مثال شهرداری می تواند با پرپایی نمایشگاه های گردشگری و یا حضور در نمایشگاه های گردشگری خارج از استان به معرفی کرمانشاه کمک کند و یا اینکه با شهرداری شهرهای گردشگرپذیر ایران رایزنی کند و تبلیغات ظرفیت های گردشگری استان را در فضاهای در اختیار شهرداری انجام دهد و این همان کاری است که در شهرهای دیگر ایران درحال انجام است.

وی ادامه داد: البته باید این نکته را هم متذکر شد که اداره کل میراث فرهنگی استان هم طی سالهای گذشته به اندازه ای که باید برای گردشگری کرمانشاه تبلیغات نداشته و کم کاری هایی در این زمینه  داشته است.

عبیری از سریال “نون.خ۲” به عنوان یکی از اتفاقات خوب در حوزه تبلیغات گردشگری برای کرمانشاه در سالهای اخیر یاد کرد و گفت: به “نون. خ” های بیشتری نیاز داریم تا کرمانشاه را بیشتر معرفی کنیم.

وی افزود: این برای اولین بار بود که از رسانه ملی یک سریال مهم که در کرمانشاه ساخته شده بود، پخش می شد که توانست در بخش گردشگری استان تاثیرات خوبی برجای بگذارد و قطعا در پساکرونا هم این تاثیر را بیشتر خواهیم دید.   

این فعال گردشگری با تاکید براینکه کرمانشاه ظرفیت های زیادی برای جذب گردشگر دارد که به بسیاری از آنها بی توجهی می شود، گفت: یکی از این ظرفیت‌ها، بافت تاریخی شهر کرمانشاه است که متاسفانه در حوزه شهرداری به جای بافت تاریخی به آن بافت فرسوده می گویند و همین نوع تفکر و نگاه به این بخش از شهر باعث شده که به جای تلاش برای احیاء آن به فکر تخریب اش باشند،  درحالیکه در بسیاری شهرهای دیگر با احیاء چنین بافت هایی گردشگران زیادی را جذب می کنند.

بازرس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کشور اضافه کرد: در همین بافت تاریخی شهر کرمانشاه خانه های تاریخی زیبایی وجود دارد که با کمی همت مسئولین و احیاء و ثبت ملی آنها می شود به جاذبه گردشگری تبدیل شوند و از آنها کسب درآمد داشت، نه اینکه محلی باشند برای ریختن زباله و جمع شدن معتادین متجاهر.

وی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه زیرساخت های لازم را برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری دارد، گفت: هرچند در حال حاضر استان هایی شهرهایی اصفهان، شیراز، یزد و شهرهای شمالی به مقصد گردشگری تبدیل شده اند، اما کرمانشاه هم از نظر جاذبه های گردشگری چیزی از این شهرها کم ندارد و می تواند پا به پای  آنها جذب گردشگر داشته باشد.

عبیری خاطرنشان کرد: از نظر آثار تاریخی و طبیعی، فرهنگ های متفاوت، گردشگری کشاورزی و …. همه ظرفیت ها را داریم که به مقصد گردشگری تبدیل شویم، اما همه باید یکدست شویم و با همکاری، تبلیغات، آموزش و فرهنگ سازی گردشگری کرمانشاه را رشد دهیم./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.