سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20847 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟ عملیات نجات خودروی گرفتارشده با ۶ نفر سرنشین آن از رودخانه زمکان در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟

سند نفتی در استان میتواند تا دوازده هزار شغل ایجاد کند
21 مرداد 1400 - 23:41
شناسه : 271147
2
استاندار کرمانشاه گفت: طلوع‌‌کرمانشاه :

به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه: استاندار کرمانشاه در جلسه رونمایی از سند ۴۵ هزار میلیارد تومانی نفت، گاز و پتروشیمی که ظهر پنجشنبه « ۲۱ مرداد ماه» با حضور دستیار وزیر نفت در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش بر لزوم تربیت نیروهای ماهر برای اجرای سند نفتی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: هفته گذشته تفاهم نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه ای منعقد شده که بر اساس آن ۴۷ میلیارد تومان از سوی وزرات نفت به این سازمان جهت تربیت نیروهای ماهر درحوزه نفت و گاز استان کرمانشاه پرداخت شود./هوشنگ بازوند، افزود: اداره کل فنی و حرفه ای استان نیز موظف است سریعاً ساز و کار تربیت این نیروها را طراحی کرده و تقاضای اعتبار لازم را داشته باشد./مدیریت ارشد استان تاکید کرد: کلیه مجوزهای لازم برای این سند گرفته شده و این سند ۴۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای استان کرمانشاه دارد و اجرای آن استان را می تواند به رتبه سوم کشور در حوزه نفت و گاز برساند و در این راستا ۱۰ تا ۱۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در استان می شود ایجاد کرد./بازوند در ادامه گفت: این سند حاصل تلاش های ۱٫۵ تا دو ساله تیم کارشناسی است و ۱۳ پروژه در این سند تعریف شده که دو پروژه پتروشیمی اسلام آبادغرب و طرح احداث واحد متیل آمین شهرستان سنقر اجرایی شده است. همچنین زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه فوق واحد اتیلن اکساید شهرستان کنگاور هم تامین شده است، زمین پروژه طرح احداث واحد لاستیک های مصنوعی شهرستان کنگاور هم تحویل شده است.

پ
پ

به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه: استاندار کرمانشاه در جلسه رونمایی از سند ۴۵ هزار میلیارد تومانی نفت، گاز و پتروشیمی که ظهر پنجشنبه « ۲۱ مرداد ماه» با حضور دستیار وزیر نفت در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش بر لزوم تربیت نیروهای ماهر برای اجرای سند نفتی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: هفته گذشته تفاهم نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه ای منعقد شده که بر اساس آن ۴۷ میلیارد تومان از سوی وزرات نفت به این سازمان جهت تربیت نیروهای ماهر درحوزه نفت و گاز استان کرمانشاه پرداخت شود.

هوشنگ بازوند، افزود: اداره کل فنی و حرفه ای استان نیز موظف است سریعاً ساز و کار تربیت این نیروها را طراحی کرده و تقاضای اعتبار لازم را داشته باشد.

مدیریت ارشد استان تاکید کرد: کلیه مجوزهای لازم برای این سند گرفته شده و این سند ۴۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای استان کرمانشاه دارد و اجرای آن استان را می تواند به رتبه سوم کشور در حوزه نفت و گاز برساند و در این راستا ۱۰ تا ۱۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در استان می شود ایجاد کرد.

بازوند در ادامه گفت: این سند حاصل تلاش های ۱٫۵ تا دو ساله تیم کارشناسی است و ۱۳ پروژه در این سند تعریف شده که دو پروژه پتروشیمی اسلام آبادغرب و طرح احداث واحد متیل آمین شهرستان سنقر اجرایی شده است. همچنین زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه فوق واحد اتیلن اکساید شهرستان کنگاور هم تامین شده است، زمین پروژه طرح احداث واحد لاستیک های مصنوعی شهرستان کنگاور هم تحویل شده است.

استاندار بر لزوم پیگیری اجرای این سند از سوی تمامی مسئولان و نمایندگان استان تاکید کرد و امیدوار بود با اجرای این سند مقداری از عقب ماندگی های استان را جبران کنیم.
در ادامه،حبیب الله وفایی « رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان» به عدم سرمایه گذاری مناسب در حوزه نفت و گاز در سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: علی رغم پتانسیل های بسیاربالا، متاسفانه سرمایه گذاری لازم در این حوزه صورت نگرفته، و این سند در قالب ۱۳ پروژه در استان اجرایی می شود که شامل توسعه میادین نفتی و گازی و احداث صنایع پایین دستی و بالادستی دراین حوزه می باشد.

وفایی با اشاره به سرمایه گذاری در پروژه های این سند به مبلغ ۱۸۳۹ میلیون دلار افزود: میزان این سرمایه گذاری به نرخ روز معادل ۴۵ هزار میلیارد تومان می باشد که قرار است این پروژه ها ظرف چهارسال آینده به بهره برداری برسد.

به گفته وفایی درآمدزایی سالانه حاصل از این طرح بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان می باشد و با این میزان درآمد و سهمی که استان از آن دارد میتوان امیدوار بود سرانه درآمد استان به میانگین کشوری برسد.

لازم به ذکر است: در پایان جلسه تابلو تصویر دستیار وزیر نفت به رسم یادبود به ایشان اهدا شد

انتهای پیام‌/ رحمانی

دیدگاه

دیدگاهها بسته است.