یکشنبه, ۴ آذر , ۱۴۰۳ Sunday, 24 November , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21688 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده کرمانشاه کیهان کلهر ۶۱ ساله شد / مردی که با موسیقی حرف می‌زند مشکل حقوقی شهربازی کرمانشاه حل شده و تا پایان سال به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود افزایش میزان شیوع ویروس اچ ‌پی‌ وی در سایه سکوت و انکار ورود سامانه بارشی به کرمانشاه از فردا/ پیش‌بینی افت ۱۰ درجه‌ای دما از گمنامی کوچه‌ها تا عدم تخصیص اعتبار داشتن تیمی در لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور، کمترین حق کرمانشاهیان است/با قدرت در جام حذفی حاضر می شویم سکونت‌گاه‌های غیررسمی معضل شهری کرمانشاه ۷۰۰ نفر از مفاخر و نام‌آوران ۳۰۰ سال اخیر کرمانشاه معرفی می‌شوند «هشیلان»، پشت در کنوانسیون رامسر جزئیات نحوه اسقاط خودروهای فرسوده اعلام شد کاهش ۷ درصدی بارش‌های کرمانشاه/ ورود موج ناپایدار از اواسط هفته آینده خانه «آیت‌الله نجومی» موزه می‌شود یک کارگاه غیرمجاز ساخت روغن‌های تقلبی در کرمانشاه کشف شد کاراته کای کرمانشاهی عازم مسابقات جام جهانی کاراته در اسپانیا شد هوای کرمانشاه در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار گرفت ۲ مکان جدید برای نگهداری معتادان متجاهر کرمانشاه ایجاد می‌شود ۹۰ درصد حمام‌های تاریخی سنقر دچار دخل و تصرف شده‌اند «سراب یاوری» کرمانشاه مجموعه گردشگری می‌شود گرمخانه‌های استان کرمانشاه آماده ارائه خدمات هستند

مدرسه مجازی و آسیب‌هایی که می‌ماند
27 شهریور 1400 - 9:54
شناسه : 272277
6
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش ؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

فردین منصوری، با بیان اینکه ابعاد تربیتی در آموزش مجازی مغفول مانده، اظهار کرد: آموزش دو بعد تعلیم و تربیت دارد که ابعاد تربیتی آن خیلی مهمتر از ابعاد مرتبط با آموزش و تعلیم است، چون حتی افرادی هم که تحصیل درست و حسابی نداشته باشند، باید آموزش های رفتاری را دیده باشند تا بتوانند در جامعه زندگی کنند، این در حالیست که در آموزش مجازی این بعد از فرآیند تعلیم و تربیت مغفول می ماند./منصوری ادامه داد: فرآیند تعلیم و تربیت اگرچه خاص یک سال نبوده و یک جریان ادامه دار چندین ساله است، اما آسیب های آموزش و کلاس درس مجازی در ابعاد مختلف و به ویژه در ابعاد تربیتی در دانش آموزان باقی می ماند و اثرات خود را در بلندمدت نشان خواهد داد./رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه محیط مدرسه تعلیم دهنده است، تصریح کرد: دانش آموزان سر کلاس درس حضوری از شخصیت و رفتار معلم درس می گیرند، در حالی که این بعد از تعلیم و تربیت در آموزش مجازی جایی ندارد./منصوری اساس آموزش را تعامل عنوان کرد و ادامه داد: بالاترین سطح یادگیری زمانی اتفاق می افتد که معلم و دانش آموز با هم تعامل رودرور داشته باشند، لذا آموزش مجازی هرگز جای آموزش حضوری را نمی گیرد./این مشاور مدرسه سپس یکی دیگر از نقاط ضعف آموزش مجازی را دقیق نبودن ارزیابی‌ها در این شیوه عنوان کرد و افزود: ضمن اینکه معلم نمی تواند نظارت درستی بر حضور دانش‌آموزان در کلاس درس مجازی داشته باشد و ممکن است هر کسی به جای او سر کلاس حاضری بزند، در فرآیند ارزشیابی و امتحانات نیز امکان نظارت درست و حسابی بر امتحان دادن دانش‌آموزان نیست که البته دیده شده خانواده ها هم بیشتر از اینکه در کنار معلم ها باشند، در کنار فرزندانشان قرار می گیرند و چه بسا در تقلب کردن در امتحانات به دانش‌آموزان کمک هم بکنند./منصوری ادامه داد: وقتی خانواده‌ها سرکلاس درس مجازی حاضر شده و به جای دانش‌آموز حاضری می زنند، دانش ‌آموز ضمن اینکه مطالب درسی را یاد نمی گیرد و از درس جا می ماند، نظم و انضباط را هم نمی‌آموزد و با این مقوله بیگانه می شود.

پ
پ

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع- از روزی که کرونا سر و کله اش پیدا شده، فرآیند آموزش دانش‌آموزان هم دستخوش تغییرات جدی شده و دیگر دانش‌آموزان در کلاس های درس حضوری حاضر نشده‌اند که این موضوع می تواند آسیب‌هایی را متوجه امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان کند.

فردین منصوری رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با بیان اینکه ابعاد تربیتی در آموزش مجازی مغفول مانده، اظهار کرد: آموزش دو بعد تعلیم و تربیت دارد که ابعاد تربیتی آن خیلی مهمتر از ابعاد مرتبط با آموزش و تعلیم است، چون حتی افرادی هم که تحصیل درست و حسابی نداشته باشند، باید آموزش های رفتاری را دیده باشند تا بتوانند در جامعه زندگی کنند، این در حالیست که در آموزش مجازی این بعد از فرآیند تعلیم و تربیت مغفول می ماند.

منصوری ادامه داد: فرآیند تعلیم و تربیت اگرچه خاص یک سال نبوده و یک جریان ادامه دار چندین ساله است، اما آسیب های آموزش و کلاس درس مجازی در ابعاد مختلف و به ویژه در ابعاد تربیتی در دانش آموزان باقی می ماند و اثرات خود را در بلندمدت نشان خواهد داد.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه محیط مدرسه تعلیم دهنده است، تصریح کرد: دانش آموزان سر کلاس درس حضوری از شخصیت و رفتار معلم درس می گیرند، در حالی که این بعد از تعلیم و تربیت در آموزش مجازی جایی ندارد.

منصوری اساس آموزش را تعامل عنوان کرد و ادامه داد: بالاترین سطح یادگیری زمانی اتفاق می افتد که معلم و دانش آموز با هم تعامل رودرور داشته باشند، لذا آموزش مجازی هرگز جای آموزش حضوری را نمی گیرد.

منصوری سپس یکی از بالاترین سطوح یادگیری در بین دانش آموزان را خاص حضور در گروه همسالان عنوان کرد و افزود: دانش آموز در مدرسه در کنار سایر دانش آموزان هم سن و هم جنس خود طرز رفتار در جمع را می آموزد. به عنوان مثال می آموزد که اگر یک رفتار منفی داشته باشد از گروه طرد خواهد شد، لذا برای پذیرش در گروه همسالان ناچار به احترام گذاشتن به قوانین خواهد شد و از این طریق پایبندی به قانون در زندگی را خواهد آموخت، در حالی که فقدان این بعد از یادگیری در آموزش مجازی مشکلات تربیتی زیادی را متوجه دانش آموزان خواهد کرد.

 منصوری با بیان اینکه دانش آموزان با حضور در گروه همسالان، رفتارهای جمعی و اجتماعی را یاد می گیرند، اضافه کرد: حضور در کلاس و مدرسه تاثیر بسیار زیادی بر یادگیری و شکل گیری شخصیت اجتماعی دانش آموزان دارد و حضور در جمع می تواند رفتارها و تعاملات دانش آموزان را در جامعه افزایش دهد.

وی ادامه داد: دانش آموزان در مدرسه و در تعامل با گروه همسالان توانایی های جسمی و ذهنی خود را افزایش داده و خیلی از مراودات را می آموزند، چون این دانش آموزان قرار است در آینده در جامعه زندگی کنند، لذا باید قوانین و قوائد زندگی اجتماعی را فرا بگیرند تا بعدا در زندگی دچار مشکل نشوند.

منصوری تاکید کرد: یادگیری زندگی مسالمت آمیز مستلزم زندگی کردن و حضور در اجتماع است و در فرآیند آموزش غیرحضوری این بعد از ابعاد تعلیم و تربیت نادیده گرفته می شود.

وی اضافه کرد: آموزش و حضور دانش‌آموزان در فضاهای آموزشی بسیار ضروری است، چون از نظر پژوهشگران فضای مجازی دانش آموزان را به تنهایی و انزوا عادت می دهد و آنها نمی‌توانند رفتار و تعاملات اجتماعی مناسب را داشته باشند.

این مشاور مدرسه سپس یکی دیگر از نقاط ضعف آموزش مجازی را دقیق نبودن ارزیابی‌ها در این شیوه عنوان کرد و افزود: ضمن اینکه معلم نمی تواند نظارت درستی بر حضور دانش‌آموزان در کلاس درس مجازی داشته باشد و ممکن است هر کسی به جای او سر کلاس حاضری بزند، در فرآیند ارزشیابی و امتحانات نیز امکان نظارت درست و حسابی بر امتحان دادن دانش‌آموزان نیست که البته دیده شده خانواده ها هم بیشتر از اینکه در کنار معلم ها باشند، در کنار فرزندانشان قرار می گیرند و چه بسا در تقلب کردن در امتحانات به دانش‌آموزان کمک هم بکنند.

منصوری ادامه داد: وقتی خانواده‌ها سرکلاس درس مجازی حاضر شده و به جای دانش‌آموز حاضری می زنند، دانش ‌آموز ضمن اینکه مطالب درسی را یاد نمی گیرد و از درس جا می ماند، نظم و انضباط را هم نمی‌آموزد و با این مقوله بیگانه می شود.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به مشهود بودن افت آموزش از نظر کیفی در کلاس های درس مجازی، گفت: اگرچه در شرایط کرونایی به واسطه احتمال بالای شیوع بیماری آموزش مجازی یکی از بهترین انواع آموزش بود که به کمک امر تعلیم و تربیت آمده و اجازه نداد آموزش ها در دوران کرونا تعطیل شود، اما قطعا این شیوه آموزشی جای کلاس درس واقعی را نخواهد گرفت و دانش آموزان همه مقاطع از مجازی شدن آموزش‌ها لطمه خواهند دید./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.