شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

همه چیز درباره بلعیده شدن زن کرمانشاهی و نوزادش در چاه فاضلاب
25 آبان 1400 - 9:50
شناسه : 273888
0
توضیح جزئیات حادثه سقوط در چاه از زبان خانواده مصدوم؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-زمین مثل فیلم های سینمایی تخیلی دهن باز می کند و زن ۳۷ ساله و بچه ۲۷ روزه‌اش را می‌بلعد، این ماجرایی است که طی چند روز اخیر در بلوار گلسرخ کرمانشاه که یکی از مناطق بالای شهر است رخ داده و تصاویرآن به سرعت در فضای مجازی دست به دست می شود./ماجرا هم از این قرار است که خانواده ای از جشن عقد و شادی برگشتند و در حالی عبور از پیاده رو هستند تا به خودروی خود برسند که ناگهان زمین زیر پای خانم خانواده نشست کرده و می‌ریزد و زن با نوزادی که در آغوش دارد وارد گودال سه متری می شود./خوشبختانه این حادثه در روز روشن اتفاق افتاده و زن و نوزادش تنها نبودند از همین رو همه به کمک می آیند و جز آسیب دیدگی های جزئی اتفاق حادی برای آنها رخ نمی‌دهد اما تبعات روانی این اتفاق خطرناک چند روز است خانواده ذولفقاری را رها نکرده است./پدر خانواده به تشریح چند و چون بروز این حادثه پرداخت و گفت: حدود چهار روز قبل به جشن عقد رفته بودیم و در حال تردد از بلوار گلسرخ بودیم که این حادثه رخ داد./وی با بیان اینکه این گودال مربوط به چاه قدیمی فاضلاب بود و آب در آن جریان داشت، اضافه کرد:عمق این گودال نزدیک به سه متر بود و اگر اطرافیان به داد همسر و خصوصا نوزادم نمی‌رسیدند احتمال از دست رفتن آنها وجود داشت./ذولفقاری با اشاره به اینکه مادر خانواده خود را با ریشه درخت ضخیمی که در حاشیه گودال بوده نگه داشته، عنوان کرد: اما متاسفانه نوزاد در آب رفته بود و فقط سر او بیرون بود و قنداق بچه مانع شده بود که کامل در آب غرق شود./وی خاطرنشان کرد:دایی خانمم به سرعت وارد گودال شد و نوزاد را در آخرین لحظه‌هایی که نزدیک بود به طور کامل در آب فرو برود بیرون کشید و وقتی که نوزاد خارج شد تمام صورتش گِلی شده بود./پدر خانواده با ابراز تاسف از این حادثه، گفت: اگرچه خانمم آسیب جدی ندیده اما پهلوی وی زخمی شده و به علاوه دچار شوک روانی شده است و مدام فکر می‌کند هنگام راه رفتن زمین زیر پایش خالی می‌شود. شدت این شوک به اندازه ای است که نمی‌تواند به نوزاد شیر بدهد./وی با بیان اینکه از این حادثه حدود چهار روز گذشته اما شهرداری پیگیری خاصی انجام نداده، افزود: چهار روز است که از محل کارم در پادگان حاجی آباد هر روز تا مرکز شهر برای پیگیری کارها و شکایت می آیم./توضیح شهرداری را در لینک بخوانید:

پ
پ

به گزارش پایگاه خبری طلوع کرمانشاه؛ زمین مثل فیلم های سینمایی تخیلی دهن باز می کند و زن ۳۷ ساله و بچه ۲۷ روزه‌اش را می‌بلعد، این ماجرایی است که طی چند روز اخیر در بلوار گلسرخ کرمانشاه که یکی از مناطق بالای شهر است رخ داده و تصاویرآن به سرعت در فضای مجازی دست به دست می شود.

ماجرا هم از این قرار است که خانواده ای از جشن عقد و شادی برگشتند و در حالی عبور از پیاده رو هستند تا به خودروی خود برسند که ناگهان زمین زیر پای خانم خانواده نشست کرده و می‌ریزد و زن با نوزادی که در آغوش دارد وارد گودال سه متری می شود.

خوشبختانه این حادثه در روز روشن اتفاق افتاده و زن و نوزادش تنها نبودند از همین رو همه به کمک می آیند و جز آسیب دیدگی های جزئی اتفاق حادی برای آنها رخ نمی‌دهد اما تبعات روانی این اتفاق خطرناک چند روز است خانواده ذولفقاری را رها نکرده است.

پدر خانواده به تشریح چند و چون بروز این حادثه پرداخت و گفت: حدود چهار روز قبل به جشن عقد رفته بودیم و در حال تردد از بلوار گلسرخ بودیم که این حادثه رخ داد.
ذولفقاری ادامه داد: من همراه دخترم جلوتر رفته بودم که خودرو را بیاورم تا خانم و نوزادم سوار شوند و اتفاقا از همان نقطه هم رد شدم اما هنگامی که همسرم پایش را در آن قسمت گذاشت به همراه نوزادی که در آغوش داشت به داخل گودال افتاد.

وی با بیان اینکه این گودال مربوط به چاه قدیمی فاضلاب بود و آب در آن جریان داشت، اضافه کرد: عمق این گودال نزدیک به سه متر بود و اگر اطرافیان به داد همسر و خصوصا نوزادم نمی‌رسیدند احتمال از دست رفتن آنها وجود داشت.

ذولفقاری با اشاره به اینکه مادر خانواده خود را با ریشه درخت ضخیمی که در حاشیه گودال بوده نگه داشته، عنوان کرد: اما متاسفانه نوزاد در آب رفته بود و فقط سر او بیرون بود و قنداق بچه مانع شده بود که کامل در آب غرق شود.

وی خاطرنشان کرد: دایی خانمم به سرعت وارد گودال شد و نوزاد را در آخرین لحظه‌هایی که نزدیک بود به طور کامل در آب فرو برود بیرون کشید و وقتی که نوزاد خارج شد تمام صورتش گِلی شده بود.

پدر خانواده با ابراز تاسف از این حادثه، گفت: اگرچه خانمم آسیب جدی ندیده اما پهلوی وی زخمی شده و به علاوه دچار شوک روانی شده است و مدام فکر می‌کند هنگام راه رفتن زمین زیر پایش خالی می‌شود. شدت این شوک به اندازه ای است که نمی‌تواند به نوزاد شیر بدهد.

ذولفقاری اظهار کرد: نوزاد را هم بلافاصله به مرکز درمانی و پزشک متخصص بردم که اعلام کردند به ظاهر مشکلی ندارد اما بسیار بیقرار است و خوب شیر نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه از این حادثه حدود چهار روز گذشته اما شهرداری پیگیری خاصی انجام نداده، افزود: چهار روز است که از محل کارم در پادگان حاجی آباد هر روز تا مرکز شهر برای پیگیری کارها و شکایت می آیم.

ذولفقاری از خسارت مالی که به آنها وارد شده شامل از بین رفتن چهار گوشی تلفن همراه و دستبند طلای همسرش یاد کرد و افزود: اما پیگیری ما برای این است که مشابه این اتفاق برای دیگران تکرار نشود زیرا اگر این رویداد در تاریکی شب و منطقه خلوت رخ دهد مشخص نیست چه بر سر فرد آسیب دیده بیاید.

شهرداری چه می گوید؟

شهردار منطقه یک شهرداری کرمانشاه در خصوص کلیپ سقوط یک شهروند به درون چاه فاضلاب قدیمی توضیح داد.

مهندس بیژن مرادی اظهار داشت: چند روز گذشته ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد خیابان گلسرخ کرمانشاه یکی از شهروندان پس از فرو ریخت قسمتی از پیاده‌رو به درون یک چاه از رده خارج شده سقوط می‌کند.

وی افزود: این چاه‌ها مربوط می‌شود به چاه‌های دفع فاضلاب خانگی که پیش از ساخت و تاسیس شبکه فاضلاب شهری توسط مالکین احداث شده است.
شهردار منطقه یک شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در حدود ۳۰-۴۰ سال گذشته که منازل مسکونی این منطقه ساخته شده است برای دفع فاضلاب خانگی چاه‌های دفع فاضلاب جذبی حفاری می‌کردند.

مرادی ادامه داد: پس از ایجاد شبکه فاضلاب شهری در این مناطق این چاه‌های دفع فاضلاب توسط مالکین از رده خارج شدند و باید خود مالک این چاه‌ها را خاکریزی و پر می کردند که بعدها دچار ریزش دهانه نشود.

وی بیان کرد: از سال‌های گذشته تاکنون در معابر منطقه هیچ اثری از این گونه چاه‌ها مشاهده نشده است و از طرفی تاکنون توسط مالکیین این منطقه به شهرداری از وجود چنین طرح‌هایی اطلاع‌رسانی نشده که شهرداری برای رفع خطر و پر کردن این چاه‌ها اقدام کنند.

شهردار منطقه یک شهرداری کرمانشاه در پایان گفت: پس از این اتفاق که روز گذشته رخ داد به تمامی پلاکهای ثبتی سطح منطقه‌ یک به صورت کتبی اخطار شد که اگر در گذشته از چاه‌های فاضلاب جذبی استفاده می‌کردند به شهرداری اعلام کنند که با همکاری مالک این عملیات خاکریزی و پر کردن آن سریع انجام شود.

دیدگاه

دیدگاهها بسته است.