چهارشنبه, ۳ بهمن , ۱۴۰۳ Wednesday, 22 January , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21976 تعداد نوشته های امروز : 7×

آخرین خبرها

سال گذشته در اصلاح الگوی کشت موفق عمل کرده و از استانهای برتر بوده ایم /گاها مجبور به رفتار قهری با کشاورزانی شدیم که الگوی کشت را رعایت نمی کردند شرکتهای خصولتی هرجا که لازم باشد سر در می آورند و رسانه ها هم عملا هیچ کاره اند/واسپاری ها باید فراگیر باشد و همه شرایط یکسانی برای برخورداری داشته باشند/هیچ مدیرکلی برای ماهی ۲۰ تا ۳۰ میلیون حقوق پست نمی گیرد! پارکینگ چالابه متوقف می شود/ گرفتن هر گونه وجه از مردم غیرقانونی است کرمانشاه در سراشیبی پیر شدن چربی پنهان در بدن می‌تواند عامل بیماری قلبی باشد! کرمانشاه تا ۱۰ بهمن ماه برفی و بارانی است محسن چاوشی ۳۰ زندانی را در کرمانشاه آزاد کرد رسانه ها باید دستشان برای افشای شرکتهای خصولتی در استان باز باشد/فساد اداری در استان ساختاری نیست، مشکل از تضاد منافع است کرمانشاه ظرفیت این را دارد که ۵۰درصد اعضای تیم ملی کاراته را تامین کند ثبت بیشترین بارش برف در «بوژان»/ کرمانشاه ۴ تا ۶ درجه سردتر می‌شود مصرف بیش از ۲۰۰ تن شن و نمک در معابر شهری کرمانشاه خیابان غذا کرمانشاه باید جمع شود برف‌روبی ۲۴ ساعته در محورهای کرمانشاه/ همه مسیرها باز است جزئیاتی جدید از تخلفات انتخابات نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه الکترونیک می‌شود/ رایزنی ها برای افزایش تعداد اتوبوس شروع بهار کردی در مناطق گرمسیری کرمانشاه؛ آیینی بر جای مانده از پیشینیان احداث شهرک ضایعات کرمانشاه به کجا رسید؟ ماجرای شیوع کرونای چشمی در کشور | این ویروس بسیار مسری است ۱۰ درصد معتادان کشور زن هستند/ فاصله زمانی اولین مصرف تا اطلاع خانواده‌ها ۵ سال است دستگیری قاتل فراری در کرمانشاه

کاهش ۵۰ درصدی درآمد ناوگان مسافری کرمانشاه/ بسیاری از مالکین اتوبوس‌هایشان را فروختند
15 اسفند 1400 - 10:45
شناسه : 276810
6
رئیس انجمن صنفی رانندگان مسافری؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

مختار داوودی، از شرایط بسیار نامناسب رانندگان و مالکین بخش مسافری طی دو سال اخیر و همزمان با شیوع بیماری کرونا یاد کرد که باعث شد بسیاری از مردم سراغ سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی نروند و افزود: به علاوه در این مدت مجبور بودیم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ۵۰ درصد ظرفیت مسافر سوار کنیم/مجموع این موارد درآمد بخش مسافری را  ۵۰ درصد کاهش داد و در برابر این کاهش درآمد، افزایش چندانی هم در نرخ کرایه نداشتیم/نائب رئیس کانون انجمن های مسافری سراسر کشور با بیان اینکه همین کرایه‌های فعلی نیز جوابگوی هزینه‌های حمل و نقل و خصوصا اتوبوس داری نیست، خاطرنشان کرد: در شرایطی که کرایه معقول که صرفه اقتصادی داشته باشد برای بخش اتوبوس باید ۷۲۰ تومن برای مسافر بر کیلومتر باشد، اما این میزان اکنون ۱۸۰ تومان است، یعنی کمتر از یک سوم قیمت منطقی/این در حالیست که مالک اتوبوس که سرمایه ۱۰ میلیاردی خود را وارد جاده می‌کند، باید ماهی حداقل ۱۰ میلیون تومان پول روغن بدهد و بابت خرید هر جفت لاستیک حداقل ۲۷ میلیون تومان بپردازند/وی با بیان اینکه در این بین با کاهش درآمد مالکین وضعیت رانندگان نیز بد شده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر راننده برای مسیر تا تهران ۳۰۰ هزار تومان می‌گیرد و این در حالیست که از دو سال قبل بیمه رانندگان جدید نیز آزاد شده و باید ماهی نزدیک به یک میلیون تومان هم پول بیمه بدهند/ مجموع این شرایط باعث شده بسیاری از مالکین خودروهای خود را بفروشند و رانندگان به سمت بخش باری و کامیونی بروند که کمتر از شرایط کرونا اثرپذیری داشته است.

پ
پ

 به گفته رئیس انجمن صنفی رانندگان مسافری استان کرمانشاه، درآمد ناوگان مسافری طی دو سال اخیر ۵۰ درصد کمتر شده و تعداد زیادی از مالکین اتوبوس‌های خود را فروخته‌اند.

مختار داوودی، از شرایط بسیار نامناسب رانندگان و مالکین بخش مسافری طی دو سال اخیر و همزمان با شیوع بیماری کرونا یاد کرد که باعث شد بسیاری از مردم سراغ سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی نروند و افزود: به علاوه در این مدت مجبور بودیم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ۵۰ درصد ظرفیت مسافر سوار کنیم.

وی ادامه داد: مجموع این موارد درآمد بخش مسافری را  ۵۰ درصد کاهش داد و در برابر این کاهش درآمد، افزایش چندانی هم در نرخ کرایه نداشتیم.

نائب رئیس کانون انجمن های مسافری سراسر کشور با بیان اینکه همین کرایه‌های فعلی نیز جوابگوی هزینه‌های حمل و نقل و خصوصا اتوبوس داری نیست، خاطرنشان کرد: در شرایطی که کرایه معقول که صرفه اقتصادی داشته باشد برای بخش اتوبوس باید ۷۲۰ تومن برای مسافر بر کیلومتر باشد، اما این میزان اکنون ۱۸۰ تومان است، یعنی کمتر از یک سوم قیمت منطقی.

داوودی اضافه کرد: این در حالیست که مالک اتوبوس که سرمایه ۱۰ میلیاردی خود را وارد جاده می‌کند، باید ماهی حداقل ۱۰ میلیون تومان پول روغن بدهد و بابت خرید هر جفت لاستیک حداقل ۲۷ میلیون تومان بپردازند.

وی با بیان اینکه در این بین با کاهش درآمد مالکین وضعیت رانندگان نیز بد شده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر راننده برای مسیر تا تهران ۳۰۰ هزار تومان می‌گیرد و این در حالیست که از دو سال قبل بیمه رانندگان جدید نیز آزاد شده و باید ماهی نزدیک به یک میلیون تومان هم پول بیمه بدهند.

رئیس انجمن صنفی رانندگان مسافری استان کرمانشاه تاکید کرد: مجموع این شرایط باعث شده بسیاری از مالکین خودروهای خود را بفروشند و رانندگان به سمت بخش باری و کامیونی بروند که کمتر از شرایط کرونا اثرپذیری داشته است.

داووری با بیان اینکه از ۱۰۵ دستگاه اتوبوسی که سال ۱۳۹۸ فقط در مسیر کرمانشاه به تهران و کرج داشتیم نزدیک به ۵۰ دستگاه آن فروخته شده زیرا دیگر برای مالک صرفه اقتصادی نداشته، افزود: با ادامه این روند تعداد بیشتری از افراد اتوبوس‌های خود را خواهند فروخت.

وی از اینکه برای سال جاری هم تصمیم دولت بر این است که کرایه نوروزی افزایش نداشته باشد گلایه کرد که باعث می شود وضعیت مالکین و رانندگان بدتر شود و افزود: این در حالی است که طی دو سال اخیر بجز یک تسهیلات شش میلیون تومانی هیچ کمک دیگری به رانندگان نشده است/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.