یکشنبه, ۶ آبان , ۱۴۰۳ Sunday, 27 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21573 تعداد نوشته های امروز : 3×

آخرین خبرها

خواب زمستانی نمایندگان کرمانشاه، هیچ نماینده‌ای از کرمانشاه در کمیسیون تلفیق نیست! تأمین آب کشت‌های پاییزه با لایروبی کانال سد زاگرس تشکیل قرارگاه جلب مجرمین متواری در کرمانشاه لایروبی رودخانه چمبشیر و آبشوران کرمانشاه برخورد سمند با لاستیک وسط جاده مادر خانواده را به کام مرگ فرو برد موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه

28 تیر 1401 - 10:46
شناسه : 279287
10
طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-استخر رفتن در کرمانشاه تفریح ارزانی برای جوانان نیست و گرانی بلیت استخر عاملی شده تا بسیاری از افراد علاقمند به شنا و آب تنی، در این روزهای گرم سال گزینه ارزان تری را انتخاب کرده و به سمت رودخانه ها و سدها بروند/جوانان زیادی هستند که به دلیل بالا بودن قیمت استفاده از استخر، خطرات شنا در رودخانه ها و سدها را به جان می خرند تا برای چند ساعتی لذت آب تنی را بچشند، اما گاهی چشیدن طعم این لذت، مرگی تلخ و سوزناک را برایشان رقم می زند، تا جایی که براساس اعلام پزشکی قانونی کشور سال گذشته ۱۱۶۶ نفر در کشور به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست داده اند که از این تعداد ۲۴ نفر کرمانشاهی بوده اند/ طبق گفته مسئولین در کرمانشاه ۲۴ استخر داریم – تعدادی از آنها غیرفعال است-، اما هزینه استفاده از آنها، خصوصا چند استخر شناخته شده به قدری بالاست که مطمئنا بسیاری از جوانان توان استفاده از آن را ندارند/در حال حاضر قیمت بلیت استخر باران ۱۳۵ هزار تومان و استخر پازریک ۱۴۰ هزار تومان است و اگر کسی بخواهد در هفته سه جلسه و در  طول یک ماه ۱۲ جلسه به استخر برود باید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کند. رقمی که حتی برای یک خانواده متوسط کرمانشاهی هم سخت است، چه برسد به طبقه ضعیف جامعه/تازه این قیمت ها مربوط به سال گذشته است و هنوز نرخ نامه سال ۱۴۰۱ برای استخرها ابلاغ نشده و آنطور که مسئولین ورزش و جوانان استان می گویند، برای امسال قیمت بلیت استخرها احتمالا ۲۵ تا ۳۵ درصد هم افزایش خواهد  داشت/ در شهر کرمانشاه چند استخر دولتی همچون استخر شهید اشرفی اصفهانی وجود دارد که می توانست یک ظرفیت خوب برای استفاده بیشتر جوانان باشد، اما این استخرها هم طبق ماده ۸۸ واگذار شده و در حال حاضر هم به دلیل تعمیرات تعطیل است.

پ
پ

در این روزهای گرم تابستان، تب و تاب برخی تفریحات هم بالا گرفته، از سفر رفتن و دورهمی های خانوادگی گرفته تا رفتن به سینما و روی آوردن به برخی ورزش های آبی مثل شنا.

باوجود اینکه شنا یکی از محبوب ترین تفریحات تابستانی است که علاقمندان بسیاری خصوصا بین نوجوانان و جوانان دارد، اما آیا همه افراد توان مالی استخر رفتن را دارند؟  

استخر رفتن در کرمانشاه تفریح ارزانی برای جوانان نیست و گرانی بلیت استخر عاملی شده تا بسیاری از افراد علاقمند به شنا و آب تنی، در این روزهای گرم سال گزینه ارزان تری را انتخاب کرده و به سمت رودخانه ها و سدها بروند.

جوانان زیادی هستند که به دلیل بالا بودن قیمت استفاده از استخر، خطرات شنا در رودخانه ها و سدها را به جان می خرند تا برای چند ساعتی لذت آب تنی را بچشند، اما گاهی چشیدن طعم این لذت، مرگی تلخ و سوزناک را برایشان رقم می زند، تا جایی که براساس اعلام پزشکی قانونی کشور سال گذشته ۱۱۶۶ نفر در کشور به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست داده اند که از این تعداد ۲۴ نفر کرمانشاهی بوده اند.

شاید اگر گرانی بلیت استخرها نبود، مردم با اشتیاق بیشتری به استخرها می رفتند و کمتر شاهد غرق شدن جوانان در آبهای آزاد بودیم.

 طبق گفته مسئولین در کرمانشاه ۲۴ استخر داریم – تعدادی از آنها غیرفعال است-، اما هزینه استفاده از آنها، خصوصا چند استخر شناخته شده به قدری بالاست که مطمئنا بسیاری از جوانان توان استفاده از آن را ندارند.

در حال حاضر قیمت بلیت استخر باران ۱۳۵ هزار تومان و استخر پازریک ۱۴۰ هزار تومان است و اگر کسی بخواهد در هفته سه جلسه و در  طول یک ماه ۱۲ جلسه به استخر برود باید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کند. رقمی که حتی برای یک خانواده متوسط کرمانشاهی هم سخت است، چه برسد به طبقه ضعیف جامعه.

تازه این قیمت ها مربوط به سال گذشته است و هنوز نرخ نامه سال ۱۴۰۱ برای استخرها ابلاغ نشده و آنطور که مسئولین ورزش و جوانان استان می گویند، برای امسال قیمت بلیت استخرها احتمالا ۲۵ تا ۳۵ درصد هم افزایش خواهد  داشت.

 در شهر کرمانشاه چند استخر دولتی همچون استخر شهید اشرفی اصفهانی وجود دارد که می توانست یک ظرفیت خوب برای استفاده بیشتر جوانان باشد، اما این استخرها هم طبق ماده ۸۸ واگذار شده و در حال حاضر هم به دلیل تعمیرات تعطیل است.

در پایان باید گفت، شنا رشته ای جذاب است که علاقمندان بسیاری دارد و از طرفی در دین اسلام هم تاکید شده که خانواده ها آن را به فرزندانشان آموزش دهند، حال باتوجه به این وضعیت به نظر می رسد که مسئولین و متولیان امر باید در خصوص هزینه استخرها فکری برای جوانان کنند/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.