شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20852 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟

موج هفتم کرونا در کرمانشاه “نزولی” می‌شود/ خطر مرگ برای “واکسن نزده‌ها”
23 مرداد 1401 - 11:04
شناسه : 279822
3
یک مسئول تاکید کرد: طلوع‌‌کرمانشاه :

دکتر قباد محمدی  با اشاره به شروع موج هفتم در استان در هفته های اخیر گفت:در حال حاضر در پیک این موج هستیم و تعداد بستری ها در مراکز درمانی به حدود ۲۰۰ نفر رسیده که ۵۰ نفر آنها در بخش های ویژه بستری هستند/با توجه به اینکه در پیک موج قرار داریم به نظر می رسد در هفته جاری شاهد آغاز سیر نزولی این موج باشیم/رفتار هر موج کرونا به شدت تابع رفتارهای بهداشتی مردم است و اگر مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را با دقت انجام دهند، قطعا خروج از هر موج سریعتر و با خسارت کمتری همراه خواهد بود/در موج هفتم هم اگر مردم ماسک زده و از حضور در مکان های شلوغ خودداری کنند، ظرف دو تا سه هفته آینده می توانیم از این موج خارج شویم/ متاسفانه در حال حاضر استفاده از ماسک در سطح جامعه بسیار کم رنگ شده و همین نگرانی ما از طولانی شدن این موج و بروز و ظهور موج های بعدی کرونا را بیشتر کرده است.

پ
پ

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه موج هفتم کرونا هم اکنون در پیک خود قرار دارد، گفت: پیش‌بینی این است که در هفته جاری این موج به تدریج روند نزولی خود را آغاز کند.

دکتر قباد محمدی  با اشاره به شروع موج هفتم در استان در هفته های اخیر گفت: در حال حاضر در پیک این موج هستیم و تعداد بستری ها در مراکز درمانی به حدود ۲۰۰ نفر رسیده که ۵۰ نفر آنها در بخش های ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر مبتلایان سرپایی در این موج گفت: در موج هفتم تعداد مبتلایان سرپایی نسبت به موج های قبلی بسیار چشمگیر بود و علت آن به ایمنی ایجاد شده از طریق واکسن مربوط می شود.

محمدی گفت: در حال حاضر بخش عمده جامعه واکسن تزریق کرده اند و همین امر موجب شده تا در موج جدید افراد کرونا را در حد یک بیماری سرپایی تجربه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: همچنین ابتلای عمده افراد به کرونا در موج های قبلی هم در ایجاد ایمنی در برابر از ابتلای شدید به این بیماری موثر بوده است.

محمدی گفت: آنچه در این موج همچنان برای ما نگران کننده است، تهدید خطر مرگ برای افراد واکسن نزده و مبتلایان بیماریهای زمینه ای است.

وی افزود: در حال حاضر از ۶۵ فوتی در موج جدید ۳۵ درصد آنها بیمار زمینه ای بوده و ۳۵ درصد آنها افرادی هستند که واکسن نزده یا واکسیناسیون آنها ناقص بوده است و با این شرایط نیاز است که این افراد مراقبت بیشتری داشته باشند.

محمدی گفت: همچنین این آمار لزوم تزریق واکسن را نشان می دهد و افراد باید هرچه سریعتر برای تکمیلی واکسیناسیون خود مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه در تشریح چگونگی روند موج هفتم کرونا گفت: با توجه به اینکه در پیک موج قرار داریم به نظر می رسد در هفته جاری شاهد آغاز سیر نزولی این موج باشیم.

محمدی خاطرنشان کرد: رفتار هر موج کرونا به شدت تابع رفتارهای بهداشتی مردم است و اگر مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را با دقت انجام دهند، قطعا خروج از هر موج سریعتر و با خسارت کمتری همراه خواهد بود.

وی افزود: در موج هفتم هم اگر مردم ماسک زده و از حضور در مکان های شلوغ خودداری کنند، ظرف دو تا سه هفته آینده می توانیم از این موج خارج شویم.

محمدی گفت: متاسفانه در حال حاضر استفاده از ماسک در سطح جامعه بسیار کم رنگ شده و همین نگرانی ما از طولانی شدن این موج و بروز و ظهور موج های بعدی کرونا را بیشتر کرده است/ایسنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.