جمعه, ۲۸ دی , ۱۴۰۳ Friday, 17 January , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21939 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

مسابقات آدینه تنیس بانوان فردا برگزار می شود ۷۰درصد اراضی کشاورزی استان دیم است/تلاش می کنیم با استفاده از دانش روز مصرف آب در بخش کشاورزی را بهینه کنیم حدود ۳۰ درصد شبکه چاههای مشاهده ای استان بازسازی شده اند راهیابی “قوی تر” به بخش ویژه جشنواره فجر/این نمایش از اواخر دی تا اوایل بهمن در استان اکران می شود به جهاددانشگاهی خیلی امید بسته‌ام/ مرکز «دیده‌بانی توسعه کرمانشاه» با محوریت جهاددانشگاهی راه‌اندازی ‌شود حفاری برای گنج جان یک نفر را در کنگاور گرفت انفجار منزلی در کرمانشاه خسارت جدی به سه ساختمان دیگر زد بازداشت ۷۴۷ خرده فروش و معتاد متجاهر در کرمانشاه انتخاب اولین فرماندار زن در استان کرمانشاه نمادی از وفاق ملی است خطر فرونشست در کمین دشت های استان/ صحنه و کنگاور وضعیت بحرانی دارند فرودگاه کرمانشاه معطل بدقولی وزیر راه/ بیش از این مردم را معطل نگذارید و باند را افتتاح کنید مسیر مرگ «درکه» نیاز به اقدام فوری مسئولان دارد ۲۰پارالمپیکی کرمانشاه بیکارند! پلمب داروخانه متخلف در کنگاور/ برش لبه قرص‌ها برای پنهان‌سازی تاریخ انقضا چرا برخی نانوایی‌های کرمانشاه دیر پُخت می‌کنند؟ احتمالا در ۲۰ روز اول بهمن سردترین روزهای زمستان کرمانشاه را تجربه کنیم سرپرست جدید هیات تنیس استان با مدیر کل ورزش و جوانان دیدار کرد خشخاش فروشی در ملاءعام! پخش ۱۲۰ هزار لیتر محلول ضد یخ در معابر کرمانشاه لزوم انعکاس درست اقدامات شهرداری/اقدامات خوب و تاثیرگذار سازمان فاوا شهرداری

خطر تعطیلی از بیخ گوش فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه گذشت!
27 خرداد 1402 - 11:31
شناسه : 287860
11
مدیر کل فرودگاه استان کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه : مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با توجه به آغاز عملیات بهسازی باند این فرودگاه گفت: فرودگاه شهید اشرفی از سال 1350 احداث شده و در طول این سال‌ها همواره با انجام پروژه‌هایی نظیر اجرای روکش و درزگیری، باند فرودگاه عملیاتی نگاه داشته شده بود/وی با بیان اینکه پروژه بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی باید در سال‌های گذشته انجام می‌شد، افزود:این باند به علت اضمحلال لایه های رویی دیگر امکان نشست و برخاست حتی برای پروازهای کوچک هم نداشت و در این خصوص چاره ای جز پذیرفتن ریسک آغاز بهسازی بانداصلی باقی نمانده بود/مقاومت باند پایین آمده بود و ادامه آن وضعیت برای ایمنی پرواز و حفظ جان مسافران می‌توانست خطرآفرین باشد/فرودگاه کرمانشاه نباید تعطیل می‌شد:به لحاظ موقعیت منطقه ای فرودگاه کرمانشاه و اعزام و پذیرش مسافران استان، استان‌های همجوار و زایران عتبات عالیات و مسافران عراقی و داشتن رتبه هشتم بین فرودگاههای کشور امکان تعطیلی فرودگاه حتی برای مدت کوتاهی هم امکان پذیر نبود/مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با اشاره به تبدیل شدن تاکسی‌وی موازی به باند موقت گفت: برای جلوگیری از تعطیلی فرودگاه، اقدام به رفع معارض و تبدیل تاکسی‌وی به باند موقت کردیم/وی با بیان اینکه در باند جدید به دلایل عملیاتی، پروازهای تا بدنه متوسط از طلوع تا غروب آفتاب پرواز انجام می‌شود، گفت: ۳۴ پرواز به‌صورت هفتگی در این فرودگاه توسط شرکت های هواپیمایی ایران‌ایر، وارش، قشم‌ایر، پارس‌ایر و آساجت به مقاصد تهران، مشهد و عسلویه برقرار است/وی با بیان اینکه ممکن است عده‌ای کاهش تعداد پروازهای فرودگاه کرمانشاه را مرتبط با آغاز عملیات بهسازی باند بدانند، گفت: باند موقت(11 راست، 29 چپ) با مقاومت 84، یکی از باندهای استاندارد و مطلوب کشور است که قابلیت نشست و برخاست پروازهای بدنه متوسط تا ۲۰ پرواز در روز را دارد/معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران نیز با بیان اینکه این پروژه از تاریخ 12 اردیبهشت امسال با اعتباری بالغ بر 460 میلیارد تومان آغاز شده است، در خصوص زمان تحویل این پروژه گفت: این قرارداد یک‌ساله است اما این نوید را می توان داد که تا 15 مهر به بهره برداری برسد/در حال حاضر باند موقت فرودگاه با شرایط بسیار خوبی در حال سرویس‌دهی به مردم است اما با افتتاح باند اصلی شاهد رونق هرچه بیشتر پروازها خواهیم بود.
منبع : طلوع کرمانشاه
پ
پ

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در دولت سیزدهم با انجام پروژه‌هایی نظیر بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد و بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه ثابت کرد، نه تنها از اجرای پروژه‌های بزرگ نمی‌هراسد بلکه با انجام طرح‌های زیرساختی به‎دنبال ایجاد بستر مناسب برای تامین ایمنی و ارائه خدمات بهتر به مردم است. بستری که اگر فراهم نمی‌شد بدون شک امروز باید شاهد تعطیلی برخی فرودگاه‌ها نظیر شهید اشرفی کرمانشاه می‌بودیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ امروز برخلاف تمام تحریم‌های ظالمانه ای که بر کشور ما اعمال شده و از هیچ تلاشی برای نا امید کردن مردم دریغ نمی شود اما همچنان فعالیت های مثبتی به منظور توسعه ایران اسلامی در حوزه های مختلف در حال انجام است.

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به‌عنوان یکی از پیشروان وزارت راه و شهرسازی در یک سال اخیر با انجام پروژه‌های فرودگاهی سنگین، همواره سعی بر ارائه خدمات مطلوب به مردم داشته است. در همین راستا می توان به پروژه‌های بهسازی باند در برخی فرودگاه‌های کشور اشاره کرد که از باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد آغاز شد و اکنون پروژه بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه در حال انجام است.

همانطور که می‌دانید، وجود باند سالم و استاندارد در فرودگاه‌ها ارتباط نزدیکی با حفظ جان و ایمنی مسافران دارد و در نقطه مقابل اگر به استانداردسازی باند توجه خاصی نشود، این موضوع می تواند آثار سوئی بر جان مردم داشته باشد.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با توجه به آغاز عملیات بهسازی باند این فرودگاه گفت: فرودگاه شهید اشرفی از سال ۱۳۵۰ احداث شده و در طول این سال‌ها همواره با انجام پروژه‌هایی نظیر اجرای روکش و درزگیری، باند فرودگاه عملیاتی نگاه داشته شده بود.

وی با بیان اینکه پروژه بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی باید در سال‌های گذشته انجام می‌شد، افزود: این باند به علت اضمحلال لایه های رویی دیگر امکان نشست و برخاست حتی برای پروازهای کوچک هم نداشت و در این خصوص چاره ای جز پذیرفتن ریسک آغاز بهسازی بانداصلی باقی نمانده بود.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه درخصوص لزوم انجام این پروژه گفت: مقاومت باند پایین آمده بود و ادامه آن وضعیت برای ایمنی پرواز و حفظ جان مسافران می‌توانست خطرآفرین باشد.

فرودگاه کرمانشاه نباید تعطیل می‌شد

وی گفت: به لحاظ موقعیت منطقه ای فرودگاه کرمانشاه و اعزام و پذیرش مسافران استان، استان‌های همجوار و زایران عتبات عالیات و مسافران عراقی و داشتن رتبه هشتم بین فرودگاههای کشور امکان تعطیلی فرودگاه حتی برای مدت کوتاهی هم امکان پذیر نبود.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با اشاره به تبدیل شدن تاکسی‌وی موازی به باند موقت گفت: برای جلوگیری از تعطیلی فرودگاه، اقدام به رفع معارض و تبدیل تاکسی‌وی به باند موقت کردیم.

وی با بیان اینکه در باند جدید به دلایل عملیاتی، پروازهای تا بدنه متوسط از طلوع تا غروب آفتاب پرواز انجام می‌شود، گفت: ۳۴ پرواز به‌صورت هفتگی در این فرودگاه توسط شرکت های هواپیمایی ایران‌ایر، وارش، قشم‌ایر، پارس‌ایر و آساجت به مقاصد تهران، مشهد و عسلویه برقرار است.

وی با بیان اینکه ممکن است عده‌ای کاهش تعداد پروازهای فرودگاه کرمانشاه را مرتبط با آغاز عملیات بهسازی باند بدانند، گفت: باند موقت(۱۱ راست، ۲۹ چپ) با مقاومت ۸۴، یکی از باندهای استاندارد و مطلوب کشور است که قابلیت نشست و برخاست پروازهای بدنه متوسط تا ۲۰ پرواز در روز را دارد.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه گفت: کاهش آمار پروازها ارتباطی با عملیات بهسازی باند ندارد و امیدواریم با افزایش ناوگان شاهد برقراری پروازهای بیشتر در تمام فرودگاه‌های کشور باشیم.

بیاتی ضمن پوزش در خصوص عدم برقراری پرواز حجاج از فرودگاه کرمانشاه گفت: در حال حاضر بخاطر نبود زیرساخت پروازهای پهن پیکر امکان برقراری پرواز حجاج فراهم نیست اما از سال آینده با افتتاح باند اصلی شاهد اعزام حجاج به سرزمین وحی خواهیم بود.

باند فرودگاه کرمانشاه امسال به بهره برداری می‌رسد

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران نیز با بیان اینکه این پروژه از تاریخ ۱۲ اردیبهشت امسال با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد تومان آغاز شده است، در خصوص زمان تحویل این پروژه گفت: این قرارداد یک‌ساله است اما این نوید را می توان داد که تا ۱۵ مهر به بهره برداری برسد.

گلیج افزود: در حال حاضر باند موقت فرودگاه با شرایط بسیار خوبی در حال سرویس‌دهی به مردم است اما با افتتاح باند اصلی شاهد رونق هرچه بیشتر پروازها خواهیم بود.

وی گفت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و اداره‌کل فرودگاه کرمانشاه همواره در خصوص عملیات بهسازی باند، دغدغه داشته‌اند اما برخی موضوعات نیاز به تعامل مدیران استانی دارد که خوشبختانه استاندار کنونی کرمانشاه نهایت همکاری با فرودگاه را در این پروژه دارد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.