به گزارش پایگاه خبری طلوع کرمانشاه؛ سرهنگ ” محمد حیدری” بیان داشت: برابر بررسی های میدانی سرعت نه تنها به عنوان یکی از مهمترین عوامل بروز تصادفات در معابر می باشد ،بلکه بعنوان زمینه و مقدمه خیلی از تخلفات رانندگی مانند سبقت،تجاوز به چپ و…می باشد ،همچنین ایجاد استرس برای کاربران ترافیکی ،افزایش مصرف سوخت ،کاهش مسافت توقف ،کاهش ایمنی و … از تبعات سرعت زیاد در معابر می باشد.
وی ادامه داد : برابر ماده ۱۲۶ آئین نامه راهور میزان حداکثر سرعت به شرح ذیل می باشد .
-در راه ها و مناطقی که میزان سرعت رانندگی به وسیله تابلو یا علایم دیگر راهنمایی و
رانندگی معین نگردیده است، سرعت مجاز برای رانندگان وسایل نقلیه به قرار زیر می باشد:
اول- در شهرها و مناطق مسکونی
الف- معابر شریانی درجه یک
۱ -آزادراه ها حداقل ۷۰ و حداکثر ۱۲۰ کیلومتر در ساعت
۲ -بزرگراه ها حداکثر ۱۰۰ کیلومتر در ساعت
ب- معابر شریانی درجه دو
۱ -خیابان های شریانی اصلی حداکثر ۶۰ کیلومتر در ساعت
۲ -خیابان های شریانی فرعی حداکثر ۵۰ کیلومتر در ساعت
پ- معابر محلی- در این معابر و میدان ها حداکثر ۳۰ کیلومتر در ساعت
دوم- در راه های بیرون شهر و مناطق غیر مسکونی
الف- آزادراه ها- حداقل۷۰ و حداکثر ۱۲۰ کیلومتر در ساعت.
ب- بزرگراه ها- حداکثر ۱۱۰ کیلومتر در ساعت.
پ- جاده ها- روزها حداکثر ۹۵ و شب ها حداکثر ۸۵ کیلومتر در ساعت
سرهنگ حیدری تاکید کرد : در اکثر معابر درون شهری در جهت جلوگیری از حوادث و شرایط محیطی مانند بزرگ راه امام ره وبزرگ را امام حسین ع وبرخی معابر دیگر سرعت بوسیله تابلوها محدود گردیده است (حداکثر ۸۰ کیلومتر)که رانندگان بایستی از میزان تعیین شده تجاوز ننمایند .
وی درپایان از شهروندان خواست: ضمن رعایت مقررات سرعت همیشه با سرعت مطمئنه که با توجه به شرایط راه،وضعیت روحی روانی راننده،وضعیت خودرو وسایر شرایط محیطی تعیین می گردد حرکت نمایند .
دیدگاه