این یادداشت سیاه نمایی نیست بلکه تلنگری از داشته های طبیعی و خدادادی استانی است که به دلیل بیخیالی و بی کفایتی مدیرانش، به ثمر نرسیده و آنقدر عقب مانده است که به کناری خزیده و از دور و با تنی خموده، تنها نظاره گر پیشرفت استان های همجوارش شده است.
به گزارش پایگاه خبری طلوع،این روزها کلانشهر کرمانشاه داشته ای در زمینه خدمات حمل و نقل گردشگری نداشت تا میزبان رییس دولت شود.
بیش از دوسال است که تنها فرودگاه کرمانشاه نیمه تعطیل است و اکنون به جایی رسیده که بیشتر روزهای هفته حتی یک پرواز به تهران هم ندارد، این در حالی است که در همین هفته جاری رییس جمهور به کردستان رفت تا دومین فرودگاه استان کردستان در سقز افتتاح شود و از سوی دیگر نگاه های تحسین کننده به ایلامی که قرار است آنهم دومین فرودگاه بزرگ خود در آبادانان را بسازد معطوف شده است.
درست است خواندن و دانستن این اخبار در سطح ملی افتخارآفرین است ولی همزمان لبخند تلخی بر صورتمان نقش می بندد و اندوهمان بر نداشته هایمان دو چندان می شود.
کرمانشاهی که روزگاری قرار بود سرآمد توسعه گردشگری و هاب منطقه غرب باشد، هنوز با کهنگی و فرسودگی تنها فرودگاه خود دست بر گریبان است،
عملیات بهسازی باند فرودگاه که قرار بود از سال۹۶ آغاز شود به هزار و یک دلیل و بهانه آنقدر به تاخیر افتاد که آغاز آن به اردیبهشت ماه سال جاری رسید.
استاندار کرمانشاه در همان اردیبهشت ماه نیز وعده داد که این عملیات تنها هفت ماه زمانبر است و اکنون که ۶ماه از این وعده گذشته باید گفت که این پروژه کمتر از ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آنچه از سخنان مدیر کل فرودگاه برداشت می شود اینست که شاید این پروژه تا پایان سال هم به نتیجه نرسد.
فرودگاه کرمانشاه نزدیکترین فرودگاه به شهرهای مرزی است، و این شرایط اسفبار موجب شده که فرصت اعزام زوار به عتبات عالیات از بین رود و دیگر توان اعزام حجاج را نداشته باشد و از سوی دیگر ورشکستگی و ضررهای آژانس های گردشگری را چه کسی می تواند جبران کند؟
گرچه برقراری ارتباط و مصاحبه با آقای بیاتی به عنوان مدیرکل فرودگاه استان کرمانشاه راهی بس دراز و پر از سنگ اندازی است ولی خب شاید همین دوری از رسانه و کم رغبتی به پاسخگویی مطالبات، بخشی از ویژگی های یک مدیر پرمشغله باشد!
اگر بخواهیم به خدمات حمل و نقل گردشگری در حوزه ریلی بپردازیم تاسفی بیشتر نصیبمان می شود، راه آهنی که بک سازمان مستقل ندارد و قطارهای با واگن های بی کیفیت، چه جذابیتی برای مسافر دارد؟؟
این راه آهن واگن های حمل توشه و خودرو ندارد، و سرعت آن به سمت تهران و مشهد بسیار کند و خسته کننده است، با این وجود برای اجرایی شدن پروژه راهبردی قطار کرمانشاه – خسروی مانور داده میشود.
پروژه سه ساله که قرار بود تحول بزرگ در حمل و نقل غرب آسیا ایجاد کند و سریع ترین مسیر ریلی ایران به عراق برای ترانزیت کالا و جابجایی مسافران و زائر شود پس از گذشت ۱۲ سال همچنان حرکتی آهسته دارد.
ولی خب عیبی ندارد کرمانشاه به این خلف وعده ها عادت دارد، اصلا سر نمایندگان مردم و مدیران این دیار سلامت، چرا که بیم آن می رود این سخنان از آرامش نمایندگان مردم کرمانشاه در خانه ملت بکاهد…
یادداشت از زهره کریم زاده
دیدگاه