پنج شنبه, ۲۷ دی , ۱۴۰۳ Thursday, 16 January , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21932 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

بازداشت ۷۴۷ خرده فروش و معتاد متجاهر در کرمانشاه انتخاب اولین فرماندار زن در استان کرمانشاه نمادی از وفاق ملی است خطر فرونشست در کمین دشت های استان/ صحنه و کنگاور وضعیت بحرانی دارند فرودگاه کرمانشاه معطل بدقولی وزیر راه/ بیش از این مردم را معطل نگذارید و باند را افتتاح کنید مسیر مرگ «درکه» نیاز به اقدام فوری مسئولان دارد ۲۰پارالمپیکی کرمانشاه بیکارند! پلمب داروخانه متخلف در کنگاور/ برش لبه قرص‌ها برای پنهان‌سازی تاریخ انقضا چرا برخی نانوایی‌های کرمانشاه دیر پُخت می‌کنند؟ احتمالا در ۲۰ روز اول بهمن سردترین روزهای زمستان کرمانشاه را تجربه کنیم سرپرست جدید هیات تنیس استان با مدیر کل ورزش و جوانان دیدار کرد خشخاش فروشی در ملاءعام! پخش ۱۲۰ هزار لیتر محلول ضد یخ در معابر کرمانشاه لزوم انعکاس درست اقدامات شهرداری/اقدامات خوب و تاثیرگذار سازمان فاوا شهرداری همه محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه باز هستند انجام ریل گذاری در فاز نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه از امروز آغاز شد ۳۶۰۰ کیلومتر از جاده‌های کرمانشاه برفروبی شد/ مه‌گرفتگی در برخی محوره مه‌گرفتگی در ۵ ایستگاه کرمانشاه/ دید افقی در سنقر به ۲۰۰۰ متر رسید پیشگیری مشارکتی از وقوع جرایم هزینه نیست ، بلکه سرمایه اجتماعی است کلاف پیچیده احداث میادین میوه و تره‌بار در کرمانشاه پروازهای کرمانشاه در مسیر تهران افزایش یافت

زخمی که سر باز می کند/ مسافران نوروزی چگونه به کرمانشاه بیایند؟
24 بهمن 1402 - 13:06
شناسه : 292113
8
طلوع‌‌کرمانشاه : شهر ما با وجود اینکه در سال‌های اخیر فرصت داشتن پروازهای بین المللی را از دست داد ولی سعی شد به داشتن پروازهای متعدد داخلی دلخوش کنیم و پرچم فعالیت و پویایی این مرکز را همچنان بالا نگه داریم، اما بی سرانجام ماندن وعده و وعیدهای متعدد مسوولان مربوطه برای اتمام عملیات بهسازی باند فرودگاه، غم از دست دادن و یادآوری نداشته هایمان در زمینه تردد هوایی را دو چندان کرد/با این وجود مدیرکل فرودگاه کرمانشاه هنوز براین باور است، «اگرچه عملیات بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه در کاهش پروازهای این فرودگاه بی تاثیر نبوده، اما کاهش قابل توجه پروازها طی چند وقت اخیر عمدتا مربوط به کمبود ناوگان است/این موضوع دو عامل دارد و قطعا پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه در آن بی تاثیر نبوده است، زیرا بهسازی باند اصلی و استفاده از “تاکسی وی” به عنوان باند موقت، دو محدودیت برای ما ایجاد کرده که شامل پرواز در شب و پرواز هواپیماهای پهن پیکر است، اما برای نشست و برخاست هواپیماهای با بدنه متوسط هیچ مشکلی نداریم و امکان ۴۰ تا ۵۰ نشست و برخاست در روز را هم داریم/وی تعداد کنونی پروازهای این فرودگاه را ۲۰ نشست و برخاست در هفته اعلام کرد که به مقاصد تهران و عسلویه انجام می‌شود»/آقای استاندار و جناب مدیرکل فرودگاه کرمانشاه، اگر هنوز هم براین باورید که نشست و برخاست ها در هفته حتی به ۲۰مورد می رسد خب چرا در تعطیلی های اخیر و حتی قبل از آن، آنقدر با کاهش و محدودیت پرواز مواجه در این فرودگاه مواجه شدیم که مسافران استان های دیگری که به قصد رسیدن به کرمانشاه به فرودگاه تهران آمدند مجبور شدند که برای رسیدن به این دیار از وسایل نقلیه ای همچون اتوبوس و خودروهای مسافرکش سواری استفاده کنند؟/وقتی که پای صحبت این مسافران می نشینیم تنها شاهد رنج سفر و تعجب و تاسف آنان از این وضعیت اسفبار شدیم که انتخاب مجدد آنان برای چنین سفری را دور از ذهن می کرد چراکه تحمل ساعت ها در جاده ماندن و انتخاب خطراتی همچون تصادف در این جاده های غیراستاندارد استان را می خواهد/عادت کرده ایم که همه کم کاری ها و فرصت سوزی ها را به پای نبود بودجه بیندازیم ولی اکنون که جناب بیاتی مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در مصاحبه آذرماه خود اعلام کرد که پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه مشکلی برای تامین اعتبار ندارد، باید پرسید پس علت روند کند بهسازی آن در چیست و چرا حداقل ترین پروازها نیز در حال رخت بستن از این دیار هستند؟
نویسنده : زهره کریم زاده منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری طلوع، دیگر حوصله مقدمه چینی و اینکه روزگاری فرودگاه بین المللی کرمانشاه در چه موقعیت و جایگاه والایی قرار داشت در این بحث نمی گنجد، چراکه آنقدر بدان پرداخته شده که یادآوری آن تنها موجب حسرت و تاسف خواهد شد.

فرودگاه اشرفی اصفهانی شهر ما با وجود اینکه در سال‌های اخیر فرصت داشتن پروازهای بین المللی را از دست داد ولی سعی شد به داشتن پروازهای متعدد داخلی دلخوش کنیم و پرچم فعالیت و پویایی این مرکز را همچنان بالا نگه داریم، اما بی سرانجام ماندن وعده و وعیدهای متعدد مسوولان مربوطه برای اتمام عملیات بهسازی باند فرودگاه، غم از دست دادن و یادآوری نداشته هایمان در زمینه تردد هوایی را دو چندان کرد.

با این وجود مدیرکل فرودگاه کرمانشاه هنوز براین باور است، «اگرچه عملیات بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه در کاهش پروازهای این فرودگاه بی تاثیر نبوده، اما کاهش قابل توجه پروازها طی چند وقت اخیر عمدتا مربوط به کمبود ناوگان است.

این موضوع دو عامل دارد و قطعا پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه در آن بی تاثیر نبوده است، زیرا بهسازی باند اصلی و استفاده از “تاکسی وی” به عنوان باند موقت، دو محدودیت برای ما ایجاد کرده که شامل پرواز در شب و پرواز هواپیماهای پهن پیکر است، اما برای نشست و برخاست هواپیماهای با بدنه متوسط هیچ مشکلی نداریم و امکان ۴۰ تا ۵۰ نشست و برخاست در روز را هم داریم.

وی تعداد کنونی پروازهای این فرودگاه را ۲۰ نشست و برخاست در هفته اعلام کرد که به مقاصد تهران و عسلویه انجام می‌شود».

آقای استاندار و جناب مدیرکل فرودگاه کرمانشاه، اگر هنوز هم براین باورید که نشست و برخاست ها در هفته حتی به ۲۰مورد می رسد خب چرا در تعطیلی های اخیر و حتی قبل از آن، آنقدر با کاهش و محدودیت پرواز مواجه در این فرودگاه مواجه شدیم که مسافران استان های دیگری که به قصد رسیدن به کرمانشاه به فرودگاه تهران آمدند مجبور شدند که برای رسیدن به این دیار از وسایل نقلیه ای همچون اتوبوس و خودروهای مسافرکش سواری استفاده کنند؟

وقتی که پای صحبت این مسافران می نشینیم تنها شاهد رنج سفر و تعجب و تاسف آنان از این وضعیت اسفبار شدیم که انتخاب مجدد آنان برای چنین سفری را دور از ذهن می کرد چراکه تحمل ساعت ها در جاده ماندن و انتخاب خطراتی همچون تصادف در این جاده های غیراستاندارد استان را می خواهد.

عادت کرده ایم که همه کم کاری ها و فرصت سوزی ها را به پای نبود بودجه بیندازیم ولی اکنون که جناب بیاتی مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در مصاحبه آذرماه خود اعلام کرد که پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه مشکلی برای تامین اعتبار ندارد، باید پرسید پس علت روند کند بهسازی آن در چیست و چرا حداقل ترین پروازها نیز در حال رخت بستن از این دیار هستند؟

بخش‌دلهره آور قضیه اینجاست که در روزهای پایانی سال قرار داریم و باید پرسید که مسافران نوروزی چگونه باید به کرمانشاه بیایند تا خانواده خود را ملاقات کنند و یا بعنوان توریسم و گردشگر برای این استانی که بار نداشته های متعدد را بر دوش میکشد و از بسیاری شاخص های توسعه از میانگین کشوری عقب مانده اشتغالزایی کنند؟

می دانید چه‌چیز این زخم را سرباز می کند و بر جراحت آن دامن می زند؟اینکه با وجود شان و منزلت بالای این استان، در گوشه ای بنشینیم و شاهد پیشرفت استان های همجوار باشیم و خود از قافله توسعه عقب بمانیم، همانطور که ایجاد مسیر جدید پروازی در خرم آباد و خرید چهار فروند هواپیما برای ایلام ایر شرح روشنی برای عقب ماندگی حمل و نقل هوایی و وضعیت نیمه تعطیل فرودگاه این استان است.

زهره کریم زاده-خبرنگار طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.