چهارشنبه, ۲۶ دی , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 January , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21930 تعداد نوشته های امروز : 7×

آخرین خبرها

خطر فرونشست در کمین دشت های استان/ صحنه و کنگاور وضعیت بحرانی دارند فرودگاه کرمانشاه معطل بدقولی وزیر راه/ بیش از این مردم را معطل نگذارید و باند را افتتاح کنید مسیر مرگ «درکه» نیاز به اقدام فوری مسئولان دارد ۲۰پارالمپیکی کرمانشاه بیکارند! پلمب داروخانه متخلف در کنگاور/ برش لبه قرص‌ها برای پنهان‌سازی تاریخ انقضا چرا برخی نانوایی‌های کرمانشاه دیر پُخت می‌کنند؟ احتمالا در ۲۰ روز اول بهمن سردترین روزهای زمستان کرمانشاه را تجربه کنیم سرپرست جدید هیات تنیس استان با مدیر کل ورزش و جوانان دیدار کرد خشخاش فروشی در ملاءعام! پخش ۱۲۰ هزار لیتر محلول ضد یخ در معابر کرمانشاه لزوم انعکاس درست اقدامات شهرداری/اقدامات خوب و تاثیرگذار سازمان فاوا شهرداری همه محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه باز هستند انجام ریل گذاری در فاز نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه از امروز آغاز شد ۳۶۰۰ کیلومتر از جاده‌های کرمانشاه برفروبی شد/ مه‌گرفتگی در برخی محوره مه‌گرفتگی در ۵ ایستگاه کرمانشاه/ دید افقی در سنقر به ۲۰۰۰ متر رسید پیشگیری مشارکتی از وقوع جرایم هزینه نیست ، بلکه سرمایه اجتماعی است کلاف پیچیده احداث میادین میوه و تره‌بار در کرمانشاه پروازهای کرمانشاه در مسیر تهران افزایش یافت چرخ خودروها در اورامانات تنها با زنجیر می‌چرخد کرمانشاه شهر پیشرو در هوشمندسازی خدمات مدیریت شهری است

احداث راه آهن با اعتبارات بودجه سنواتی عملا شدنی نیست/قطار ۳ سال دیگر به «مرز خسروی» می‌رسد
15 مرداد 1403 - 13:19
شناسه : 294276
5
معاون استانداری کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه : طهماسب نجفی ، از پروژه راه آهن غرب کشور به عنوان یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین پروژه‌های ریلی کشور یاد کرد و افزود: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ بوده و پیمانکار آن قرارگاه خاتم(ص) است. وی با اشاره به فعال بودن پروژه گفت: طی سالهای گذشته قطار تا کرمانشاه رسیده و در حال حاضر پروژه در مسیر کرمانشاه تا مرز خسروی فعال است. معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از پیشرفت ۳۹ درصدی این پروژه خبر داد و افزود: طول این مسیر ۲۶۳ کیلومتر است که با احتساب خطوط ایستگاهی و مسیرهای فرعی به ۳۳۰ کیلومتر افزایش می‌یابد. نجفی از تقسیم‌بندی این پروژه به فازهای مختلف خبر داد و افزود: فاز اول پروژه مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب است که زیرسازی این مسیر ۸۶ درصد پیشرفت داشته و در مجموع با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست. وی خاطرنشان کرد: طول این مسیر ۱۱۰ کیلومتر است که در حال حاضر ۲۰ کیلومتر آن آماده ریل‌گذاری است. نجفی با بیان اینکه این ابرپروژه ریلی اعتبارات زیادی نیاز دارد، گفت: احداث راه آهن با اعتبارات بودجه سنواتی عملا شدنی نیست و نیاز است که اعتبارات ویژه‌ای به آن اختصاص یابد. وی افزود: خوشبختانه در همین راستا ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن کرمانشاه-خسروی اختصاص یافت/معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه این اعتبار باید ظرف سه سال جذب و صرف پیشبرد پروژه شود، گفت: در حال حاضر همه چیز به همت ما بستگی دارد که بتوانیم این اعتبار را طی سه سال جذب کرده و بتوانیم قطار را به مرز خسروی برسانیم/وی با اشاره به توانمندی قرارگاه خاتم(ص) بعنوان پیمانکار پروژه، گفت: قرارگاه این توانایی را دارد که این پروژه را عملیاتی کند و همچنین می‌تواند از پیمانکاران فرعی برای قسمت‌های مختلف پروژه استفاده کرده که کار هرچه سریع‌تر پیش برود. وی افزود: تمام مسئولین استان و رسانه‌ها باید پای کار آمده و همه تلاش کنیم که این اعتبارات هرچه سریع‌تر جذب شده و قطار تا سه سال دیگر به مرز خسروی برسد/رسیدن قطار به مرز خسروی و اتصال آن به شبکه ریلی کشور عراق می‌تواند اتفاقات خوبی را در حوزه ترانزیتی و صادرات کشور و استان رقم بزند.
منبع : ایسنا
پ
پ

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی، گفت: اگر همت کرده و این اعتبار را جذب کنیم، قطار تا سه سال دیگر به مرز خسروی می‌رسد.

طهماسب نجفی ، از پروژه راه آهن غرب کشور به عنوان یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین پروژه‌های ریلی کشور یاد کرد و افزود: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ بوده و پیمانکار آن قرارگاه خاتم(ص) است.

وی با اشاره به فعال بودن پروژه گفت: طی سالهای گذشته قطار تا کرمانشاه رسیده و در حال حاضر پروژه در مسیر کرمانشاه تا مرز خسروی فعال است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از پیشرفت ۳۹ درصدی این پروژه خبر داد و افزود: طول این مسیر ۲۶۳ کیلومتر است که با احتساب خطوط ایستگاهی و مسیرهای فرعی به ۳۳۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

نجفی از تقسیم‌بندی این پروژه به فازهای مختلف خبر داد و افزود: فاز اول پروژه مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب است که زیرسازی این مسیر ۸۶ درصد پیشرفت داشته و در مجموع با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: طول این مسیر ۱۱۰ کیلومتر است که در حال حاضر ۲۰ کیلومتر آن آماده ریل‌گذاری است.

نجفی با بیان اینکه این ابرپروژه ریلی اعتبارات زیادی نیاز دارد، گفت: احداث راه آهن با اعتبارات بودجه سنواتی عملا شدنی نیست و نیاز است که اعتبارات ویژه‌ای به آن اختصاص یابد.

وی افزود: خوشبختانه در همین راستا ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن کرمانشاه-خسروی اختصاص یافت.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه این اعتبار باید ظرف سه سال جذب و صرف پیشبرد پروژه شود، گفت: در حال حاضر همه چیز به همت ما بستگی دارد که بتوانیم این اعتبار را طی سه سال جذب کرده و بتوانیم قطار را به مرز خسروی برسانیم.

وی با اشاره به توانمندی قرارگاه خاتم(ص) بعنوان پیمانکار پروژه، گفت: قرارگاه این توانایی را دارد که این پروژه را عملیاتی کند و همچنین می‌تواند از پیمانکاران فرعی برای قسمت‌های مختلف پروژه استفاده کرده که کار هرچه سریع‌تر پیش برود.

وی افزود: تمام مسئولین استان و رسانه‌ها باید پای کار آمده و همه تلاش کنیم که این اعتبارات هرچه سریع‌تر جذب شده و قطار تا سه سال دیگر به مرز خسروی برسد.

نجفی گفت: رسیدن قطار به مرز خسروی و اتصال آن به شبکه ریلی کشور عراق می‌تواند اتفاقات خوبی را در حوزه ترانزیتی و صادرات کشور و استان رقم بزند.

دیدگاه

دیدگاهها بسته است.