چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ Wednesday, 18 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21393 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

تامین اجتماعی کرمانشاه ۷ کارگزاری فعال دارد کارگران نیز مشمول ۲ روز تعطیلی در هفته باشند در پاییز کم‌بارش امسال منتظر روزهای «غبارآلود» بیشتری باشیم؟ نصب کپسول آتش‌نشانی در کامیون‌های استان کرمانشاه الزامی است مهلت یک ماهه دادستان کرمانشاه برای ساماندهی «آبشوران» کرمانشاه؛ بهشت باستان شناسی دنیا/ ایجاد موزه پارینه سنگی در کرمانشاه با جدیت دنبال شود آتش در پناهگاه حیات وحش بیستون پس از ۳ روز مهار شد ۱۱ ویتامین و مواد معدنی ضروری و مورد نیاز بدن برای تحصیل از کرمانشاه مهاجرت کردم/ سال آینده برمی‌گردم برخورد آتشین تریلی‌ها در محور بیستون- صحنه تکمیل بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه به ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد معارفه سرپرست جدید معاونت فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه برگزار شد نصب سرعت کاه های آسفالتی در۱۲ نقطه مطالبه بازنشستگان کرمانشاهی چیست؟ مطالبه بازنشستگان کرمانشاهی چیست؟ لباسِ تنگ برای «مدرسه» ممنوع! طرح توسعه میادین نفتی سومار و سامان در شورای اقتصاد تصویب شد آغاز به کار نمایشگاه «پاییزه» در کرمانشاه مخالفت آموزش و پرورش با افزایش ۳۰ درصدی نرخ سرویس مدارس کرمانشاه /تاخیر در اعلام نرخ نهایی باعث سوء استفاده دلالان می شود وقت و انرژی خود را برای افرادی با این ۶ خصوصیت هدر ندهید کرمانشاه خُنک می‌شود

زائران از رانندگی در حالت خستگی خودداری کنند
27 مرداد 1403 - 11:12
شناسه : 294463
0
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :  سرهنگ عبدالحسین زارع افزود: برخی زائران به دلیل گرمای هوا ساعات شب را برای تردد انتخاب می‌کنند که توصیه می‌شود با توجه به کاهش میدان دید در این ساعت‌ها و خستگی، زمان مناسبی را برای استراحت در نظر بگیرند. وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در ساعات پایانی شب و اولیه بامداد اتفاق می افتد، افزود: زائران پس از بازگشت از سفر اربعین استراحت کنند و این موضوع را در نظر بگیرند که خستگی ناشی از کیلومترها پیاده روی می‌تواند باعث تصادف شود. رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اضافه کرد: استراحت گاه‌هایی در طول مسیر و محورهای مواصلاتی برای زائران درنظر گرفته شده است و توصیه می شود زائران در مسیر بازگشت در صورت نیاز از این‌ مکان‌ها استفاده کنند. سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: برابر بررسی‌های صورت گرفته ۶۰ درصد تصادفات جاده ای به دلایل سرعت غیر مجاز و خستگی و خواب آلودگی اتفاق افتاده است. وی عدم رعایت فاصله طولی و حق تقدم را از دیگر عوامل حادثه ساز در ایام اربعین عنوان کرد و گفت: همکاران ما به صورت شبانه روزی در جاده‌های استان حضور دارند و در صورت نیاز به کمک زائران و مسافران خواهند شتافت.
منبع : ایرنا
پ
پ

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه به رانندگان و زوار اربعین حسینی توصیه کرد از رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی جدا خودداری کنند.

 سرهنگ عبدالحسین زارع افزود: برخی زائران به دلیل گرمای هوا ساعات شب را برای تردد انتخاب می‌کنند که توصیه می‌شود با توجه به کاهش میدان دید در این ساعت‌ها و خستگی، زمان مناسبی را برای استراحت در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در ساعات پایانی شب و اولیه بامداد اتفاق می افتد، افزود: زائران پس از بازگشت از سفر اربعین استراحت کنند و این موضوع را در نظر بگیرند که خستگی ناشی از کیلومترها پیاده روی می‌تواند باعث تصادف شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اضافه کرد: استراحت گاه‌هایی در طول مسیر و محورهای مواصلاتی برای زائران درنظر گرفته شده است و توصیه می شود زائران در مسیر بازگشت در صورت نیاز از این‌ مکان‌ها استفاده کنند.

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: برابر بررسی‌های صورت گرفته ۶۰ درصد تصادفات جاده ای به دلایل سرعت غیر مجاز و خستگی و خواب آلودگی اتفاق افتاده است.

وی عدم رعایت فاصله طولی و حق تقدم را از دیگر عوامل حادثه ساز در ایام اربعین عنوان کرد و گفت: همکاران ما به صورت شبانه روزی در جاده‌های استان حضور دارند و در صورت نیاز به کمک زائران و مسافران خواهند شتافت.

 قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است؛ مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بود که خسروی – منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه قرار داشت.

مرز خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است. این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند و همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع) به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.