مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در مجموع ۸۲۰هزار نفر از جمعیت دومیلیون نفری استان کرمانشاه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان هستند و آخرین حقوقی که به صورت ماهیانه پرداخت شده به میزان ۸۸۳میلیارد تومان به عنوان مستمری به بازنشستگان و ازکارافتادگان استان تحت پوشش است.
اسکندرکاکایی با حضور در دفتر پایگاه خبری خبری طلوع، گفت: ۴۰درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه ای ودرمانی سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.
وی از وجود ۱۸شعبه و ۶کارگزاری بیمه تامین اجتماعی در سطح استان خبر داد و افزود: تعداد بیمه شدگان اجباری و قراردادی (اصلی)ما به میزان۲۷۱هزار نفر است که از اینمیزان ۱۵۹هزار نفر بیمه اجباری دارند و رابطه مزدبگیری با کارفرما دارند.
کاکایی ازوجود ۸۸هزار و ۵۰۰نفر مستمری بگیری اصلی در سطح استان خبر داد و گفت: در مجموع ۸۲۰هزار نفر از جمعیت دومیلیون نفری استان کرمانشاه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان هستند و آخرین حقوقی که به صورت ماهیانه پرداخت شده به میزان ۸۸۳میلیارد تومان به عنوان مستمری به بازنشستگان و ازکارافتادگان تحت پوشش است.
وی با بیان اینکه ۳هزار و ۵۰۰ بیمه شده بیکار در استان وجود دارد، گفت: ماهانه کمک هزینه بیکاری از سوی سازمان به این افراد پرداخت می شود و همزمان سوابق برای آنان ایجاد می شود که از خدمات درمانی نیز بهره خواهند برد.
کاکایی از شفاف سازی به عنوان یکی از برنامه های اجرایی سازمان یاد کرد و دراین خصوص گفت: برای همه بیمه گذاران اجباری که رابطه مزدبگیری باکارفرما دارند در صورتی که در سامانه غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی ثبت نام نامکرده باشند شرایط ویژه ای در نظر گرفته شده و هنگامی که ماهانه کارفرما لیست ارسال می کند یک پیامک به شماره همراه آنان ارسال می شود.
این مسوول اضافه کرد: در این پیامک سه آیتم درنظر گرفته شده که یکی از آنان درج نوع حرفه است و به بیمه شده می گوید که کارفرما چه نوع شغلی برای او درج کرده تا در صورت داشتن شرایط بتواند از مزایای شغلی سخت و زیان امر استفاده کندچراکه بسیاری از بیمه شدگان پیگیر مشاغل سخت و زیان آور در ادارات ما هستند که این روش نیز به سودکارفرما هم خواهد بود و با اطلاع رسانی بموقع، مانع از پرداخت مابه تفاوت نیز می شود.
کاکایی افزود: با این روش بیمه گذار از نوع شغل درج شده آگاهی می یابد و اگر هم اعتراضی داشته باشد می تواند اعتراض خود را به سازمان تامین اجتماعی اعلام کند.
وی از ارسال دستمزد بیمه شده به عنوان یکی دیگر از مزایای این پیامک یاد کرد و گفت: ذکر سابقه سومین آیتمی است که در اینپیامک لحاظ شده که از این طریق بیمه پرداز مطلع میشود که کارفرما چه میزان سابقه برای او لحاظ کرده است که اگر اعتراضی باشد بیمه گذار می تواند از طریق همین سامانه شکایت خود را به صورت غیرحضوری ثبت کند.
وی تاکید کرد: امیدواریم با خدماتی که صورت می گیرد رضایت شرکای اجتماعی را جلب کنیم.
گزارش از زهره کریم زاده-خبرنگارطلوع کرمانشاه
دیدگاه