پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21405 تعداد نوشته های امروز : 7×

آخرین خبرها

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سلاح در کرمانشاه در جست‌وجوی یک نان همه‌چیز تمام! هشتمین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی کردی در دالاهو آغاز شد شناور شدن ساعات کاری ادارات کرمانشاه اعزام اولین کاروان زائرین کرمانشاهی به عمره سوزش و تیر کشیدن قلب نشانه چیست؟ دادستان: هیچ کودکی در کرمانشاه نباید از تحصیل باز بماند برای یک خرید ساده مدرسه سه میلیون‌ کنار بگذارید/ مردم و مغازه‌دار هر دو ناراضی با این میان وعده ها، کلسترول خود را کاهش دهید نظام «دوری» در ۳۵۰ کلاس‌ درس کرمانشاه اجرا می‌شود لزوم برخورد قاطع با عاملین توزیع مواد مخدر در استان کرمانشاه اشتغال اتباع غیرمجاز در کرمانشاه ممنوع است/ برخورد جدی با کارفرمایان متخلف تامین اجتماعی کرمانشاه ۷ کارگزاری فعال دارد کارگران نیز مشمول ۲ روز تعطیلی در هفته باشند در پاییز کم‌بارش امسال منتظر روزهای «غبارآلود» بیشتری باشیم؟ نصب کپسول آتش‌نشانی در کامیون‌های استان کرمانشاه الزامی است مهلت یک ماهه دادستان کرمانشاه برای ساماندهی «آبشوران» کرمانشاه؛ بهشت باستان شناسی دنیا/ ایجاد موزه پارینه سنگی در کرمانشاه با جدیت دنبال شود آتش در پناهگاه حیات وحش بیستون پس از ۳ روز مهار شد ۱۱ ویتامین و مواد معدنی ضروری و مورد نیاز بدن

مخالفت آموزش و پرورش با افزایش ۳۰ درصدی نرخ سرویس مدارس کرمانشاه /تاخیر در اعلام نرخ نهایی باعث سوء استفاده دلالان می شود
24 شهریور 1403 - 12:35
شناسه : 294813
4
طلوع‌‌کرمانشاه : امسال طبق شیوه نامه جدید، فرایند نرخ گذاری سرویس مدارس به تاکسیرانی سپرده شده و قرار است پس از نهایی شدن در شورای ترافیک، عدد آن به شورای شهر اعلام شود تا شورا درباره اش تصمیم بگیرد. بنابر اخبار واصله این بار اگر شورای شهر دست نجنباند و در زمان مقرر پاسخی به شورای ترافیک ندهد، طبق وعده فرماندار، شورای تامین به موضوع ورود می کند تا نرخ جدید هرچه سریعتر مصوب شود و خانواده ها از سردرگمی بیرون بیایند. این تصمیم البته یک علت دیگر هم دارد و به تجربه تلخ سال قبل بر می گردد. سال گذشته همین دیر اعلام شدن نرخ مصوب سرویس مدارس بسیاری از دانش آموزان و خانواده ها را سردرگم کرد و نهایتا یکماه پس از بازگشایی مدارس یعنی سوم آبان  نرخ جدید از سوی رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری اعلام شد./رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان در این باره به طلوع کرمانشاه گفت: ما پیشتر به خانواده ها اعلام کرده بودیم که فرزندان خود را در سامانه سپند ثبت نام کنند. اما عددی که تا امروز ثبت شده خیلی پایین است و به نظر می رسد خانواده ها منتظر وضعیت نرخ گذاری و اعلام قیمت ها هستند.  صمد ملکی افزود: نرخ گذاری تا سال گذشته در قالب ماده 18 انجام می شد و به عهده آموزش و پرورش بود. امسال اما تصمیم گیری در این باره به حمل و نقل شهری و تاکسیرانی سپرده شده است.
نویسنده : لیلاسعدوندی منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری طلوع،درحالی به روزهای بازگشایی مدارس نزدیک می شویم که هنوز نرخ مصوب سرویس مدارس کرمانشاه از سوی نهادهای متولی اعلام نشده است.

امسال طبق شیوه نامه جدید، فرایند نرخ گذاری سرویس مدارس به تاکسیرانی سپرده شده و قرار است پس از نهایی شدن در شورای ترافیک، عدد آن به شورای شهر اعلام شود تا شورا درباره اش تصمیم بگیرد.

بنابر اخبار واصله این بار اگر شورای شهر دست نجنباند و در زمان مقرر پاسخی به شورای ترافیک ندهد، طبق وعده فرماندار، شورای تامین به موضوع ورود می کند تا نرخ جدید هرچه سریعتر مصوب شود و خانواده ها از سردرگمی بیرون بیایند.

این تصمیم البته یک علت دیگر هم دارد و به تجربه تلخ سال قبل بر می گردد. سال گذشته همین دیر اعلام شدن نرخ مصوب سرویس مدارس بسیاری از دانش آموزان و خانواده ها را سردرگم کرد و نهایتا یکماه پس از بازگشایی مدارس یعنی سوم آبان  نرخ جدید از سوی رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری اعلام شد.

*امسال گرچه مسئولین وعده داده اند که مشکل سال قبل دیگر تکرار نمی شود اما بنظر می رسد این وعده شدنی نیست، چون با آنکه انتظار می رفت تا پایان مرداد و نهایتا اوایل شهریور تصمیم گیری در این باره نهایی و اعلام شود اما همچنان شاهد تاخیر در روند تصویب نرخ مصوب سرویس مدارس در استان هستیم.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کرمانشاه پیشتر در این باره به یکی از خبرگزاری ها گفته بود این تاخیرها باعث سردرگمی خانواده ها شده و گاها موجب سوء استفاده افراد و گران فروشی در این نوع خدمات می شود.

او همچنین خواستار رسیدگی مسئولین ارشد استان به موضوع شده و تاکید کرده بود که این مشکل باید تا پیش از بازگشایی مدارس حل شود.

با این حال و در شرایطی که طبق پیش بینی ها امسال حدودا ۳۷۰ هزار دانش آموز راهی مدارس استان می شوند و بازگشایی مدارس ۲۶ تا ۲۸ شهریور انجام می شود هنوز وضعیت خدمات رسانی و سرویس مدارس نامشخص است.

طبق گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان، خانواده هایی که نیاز به استفاده از خدمات سرویس دارند باید فرزندان خود را در سامانه سپند ثبت نام کنند و امسال مسئولیت ساماندهی سرویس مدارس به شهرداری و سازمان تاکسیرانی سپرده شده است.

شنیده ها اما حکایت از آن دارد که خانواده ها برای ثبت نام در این سامانه دچار مشکل شده اند که قطعا یک عامل آن به عدم نرخ گذاری بر می گردد.

سال گذشته تقریبا ۳۵هزار دانش آموز کرمانشاهی از سرویس مدارس استفاده کردند و پیش بینی ها آن بود که امسال این عدد افزایش یابد اما طبق گفته مسئولین شهرداری تا کنون چیزی حدود ۱۲تا ۱۳ هزار نفر در سامانه سپند ثبت نام کرده اند و این یعنی امسال استقبالی از طرح سرویس مدارس نشده است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان در این باره به طلوع کرمانشاه گفت: ما پیشتر به خانواده ها اعلام کرده بودیم که فرزندان خود را در سامانه سپند ثبت نام کنند. اما عددی که تا امروز ثبت شده خیلی پایین است و به نظر می رسد خانواده ها منتظر وضعیت نرخ گذاری و اعلام قیمت ها هستند. 

صمد ملکی افزود: نرخ گذاری تا سال گذشته در قالب ماده ۱۸ انجام می شد و به عهده آموزش و پرورش بود. امسال اما تصمیم گیری در این باره به حمل و نقل شهری و تاکسیرانی سپرده شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا پیگیر رسیدگی هر چه سریعتر به این موضوع هستیم و در روزهای گذشته جلساتی با شورای ترافیک و شورای شهر داشتیم که امیدوارم هرچه سریعتر نتیجه بدهد و نهایتا ما نرخ مصوب را تا ۲۶ یا ۲۷ شهریور به مدارس اعلام کنیم.

ملکی در پاسخ این سوال که چه تمهیداتی اندیشیده اید تا مشکل سال قبل دوباره تکرار نشود گفت: امسال همانطور که می دانید مشکل عدم برگزاری جلسات شورای شهر را داشتیم که همین مسئله کار ما را عقب انداخت اما دیگر نمی گذاریم وضعیت سال قبل تکرار شود. از همین رو بلافاصله پس از اعلام نرخ جدید از سوی شورای ترافیک موضوع به شورای شهر ارجاع می شود و اگر شورا به هر دلیلی در پاسخ دهی تاخیر کند شورای تامین به ماجرا ورود کرده و نرخ نهایی را اعلام می کند.

وی درباره میزان افزایش نرخ سرویس مدارس اظهار کرد: تاکسیرانی افزایش ۳۰ درصدی را مدنظر دارد اما ما به عنوان نماینده اولیاء مخالف این رقم هستیم و معتقدیم که افزایش قیمت ها باید متناسب با افزایش حقوق و درآمد خانواده ها باشد، طوریکه برای هیچکس مشکل ایجاد نکند و تبدیل به چالش نشود.

به گفته ملکی این موضوع نیاز به چکش کاری دارد و باید کاری کرد که رقم ها برای خانواده ها دردسرساز نشود.

*خب در شرایطی که این عدد برای دیگر استانهای کشور رشد ۲۰ تا۲۵ درصدی داشته و حتی استانی مثل قم، قیمت ها را تا ۳۵درصد هم بالا برده معلوم نیست تصمیم گیری دراین باره به کجا می رسد؟

آیا مسئولین موفق می شوند در حداقل ترین زمان ممکن نتیجه را مشخص و اعلام کنند؟ یا تازه باید پای میز مذاکره بنشینند و بعد ما دچار مشکل تکراری سال قبل شویم و خانواده ها از روی ناچاری شخصا درباره نقل و انتقال دانش آموزان تصمیم بگیرند و نهایتا افراد سوء استفاده گری هم از این آب گل آلود ماهی گرفته و نرخ ها را به دلخواه خود بالا بکشند.

از نگاه دیگرتوجه به این نکته هم ضروری است که این افزایش قیمت نباید به گونه ای باشد که رانندگان دل و دماغ عضویت در طرح سرویس مدارس را نداشته باشند، خلاصه آنکه این نرخ باید هرچه زودتر اعلام شود آنهم به گونه ای که نه سیخ بسوزد نه کباب، هم دانش آموزان و خانواده ها از سردرگمی بیرون بیایند و هم قیمت ها طوری باشد که جیب یکی را به نفع دیگری سوراخ نکند.

لازم به یادآوری است که امسال و بنابه گفته مسئولین شهرداری ،۵۹شرکت در فراخوان متقاضی سرویس مدارس شرکت کرده اند و ۳۰۰ مدرسه نیز به عنوان پیمانکار معرفی شده و آماده دریافت خدمات هستند. همچنین این نخستین سالی است که سامانه سپند برای ساماندهی و ثبت نام دانش آموزان راه اندازی شده و پیش از این پیمانکاران مستقیم با مدیران مدارس برای سرویس دانش آموزان قرارداد می بستند.

 گزارش از لیلا سعدوندی-خبرنگارطلوع کرمانشاه
 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.