چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21561 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟ رفع ۱۲ نقطه حادثه‌ خیز شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری است مصرف چه مواد غذایی جلوی «پوکی استخوان» را می‌گیرد؟ روزهای گرم پاییزی کرمانشاه؛ خداحافظ! در نصب وسایل گرمایشی دقت کنید/ قاتل خاموش در کمین است پزشکی قانونی فقط «معاینه جسد» نیست/ زمین «سوله بحران» تعیین تکلیف شد باید از قبح‌زدایی «سقط جنین» فاصله بگیریم مخاطب هشدارهای امام جمعه کرمانشاه کیست؟ کاهش ۱۰ درصدی کشته‌های تصادفات درون‌شهری کرمانشاه معاون استانداری کرمانشاه: پرداخت حق مناطق جنگی کماکان ادامه دارد

سهم استان کرمانشاه از تسهیلات خاص اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۵۰۰ میلیارد تومان است
01 بهمن 1396 - 11:26
شناسه : 4181
8
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور: طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور معکوس درآمد خانوار روستایی، جمعیت و نرخ بیکاری روستایی و عشایری را مشخص کننده سهم استان ها از تسهیلات اعلام کرد و افزود: سهم استان کرمانشاه از تسهیلات خاص اشتغال پایدار روستایی و عشایری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

پ
پ

به گزارش خبرنگار طلوع، همایش ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه با تاکید و پیگیری های استاندار با حضور معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری  برگزار شد.

 همایش ستاد اقتصاد مقاومتی با رویکرد توسعه اشتغال روستایی کرمانشاه با پیگیری های مجدانه بازوند استاندار کرمانشاه و دعوت از دکتر رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، دکتر منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر نجفی مدیرعامل شهرک های صنعتی ایران و حضور رئیس مجمع نمایندگان استان، مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در ابتدای جلسه گفت: در سال های پس از پیروزی انقلاب کارهای بزرگی در حوزه روستایی انجام گرفته است که در ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان این دستاوردها و خدمات به مردم و به ویژه برای نسل جدید و دهه هفتادی می باشد.

بازوند اضافه نمود: درون زا بودن و برونگرا بودن یکی از ویژگی های اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است که ایجاد توسعه پایدار در روستاها در همین راستا است.

استاندار کرمانشاه همچنین گفت: با عنایت خاص رهبر معظم انقلاب و تصویب مجلس شورای اسلامی و نگاه ویژه دولت مبلغ یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به توسعه پایدار روستایی اختصاص یافته است.

ایشان با تاکید بر اینکه تسهیلات باید به درستی و در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه پایدار مصرف شود و اجتناب از هرگونه انحراف اظهار نمود:  جذب این اعتبارات و تسهیلات به راحتی میسر نخواهد بود و نیازمند یک برنامه ریزی و اجماع و همگرایی ویژه میان فرمانداران و دستگاه های اجرایی استان دارد.

سیدابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به این جمله استاندار کرمانشاه در خصوص عوامل مهاجرت روستائیان گفت: اگر قرار بود آب و برق و گازرسانی از مهاجرت جلوگیری می کرد که امروز در روستاها باید اشتغال متحول می شد قطعاً اینها لازم بوده است اما کافی نبوده است ما باید با نظام سیاسی، اقتصادی کشور، برنامه ریزی ها را همزمان پیش می بردیم. نقص در برنامه ریزی ها باعث شکست بعضی از برنامه های ارائه شده می باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور تاکید کرد: در کشور ما تا پیش از آذر سال گذشته هیچگاه یک لایحه دو فوریتی تحت عنوان اشتغال پایدار روستایی و مناطق محروم توسط دولت ها ارائه نشده بود که این موضوع نشان از برنامه ریزی این دولت برای محرومترین و ذیحق ترین افراد جامعه است.

 رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور معکوس درآمد خانوار روستایی، جمعیت و نرخ بیکاری روستایی و عشایری را مشخص کننده سهم استان ها از تسهیلات اعلام کرد و افزود: سهم استان کرمانشاه از تسهیلات خاص اشتغال پایدار روستایی و عشایری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در تاکیدات خود دانش بنیان، عدالت بنیان، مردمی بودن، درون زا و برون گرا بودن را شاخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی عنوان می کنند، گفت: نباید در روستاها سراغ اشتغال هایی که پنج نسل پیش داشتند برویم، بلکه باید اشتغال های دانش بنیان در روستاها ایجاد شودو از طرح های سنتی عبور کنیم تا تحول در زمینه اشتغال در روستاها ایجاد شود. 

دکتر رضوی با این توضیح که محل اجرای تمامی پروژه ها که به عنوان سرمایه گذاری معرفی می شوند باید در روستاها و مناطق عشایرنشین باشد ادامه داد: در نظام نظارت این طرح ها محور استاندار است و همه فرمانداران باید توجه داشته باشند که طرح ها باید در راستای اولویت های منطقه باشد و سرمایه در جایی که تعریف شده هزینه گردد.انحراف در منابع از هیچ استانی پذیرفته نیست ما نمی خواهیم خاطره تلخ بنگاه های زود بازده تکرار شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور از دستگاه های مختلف خواست تا بحث  آموزش، بازاریابی و مشاوره را در روستاها در دستور کار قرار دهند و گفت: روستایی تاجر آگاهی نیست و ما باید برای تولیدش بازار مصرف پیدا کنیم.

رضوی در قسمتی دیگر از همایش اقتصاد مقاومتی با تاکید بر دقت نظر در تصویب طرح های اشتغال پایدار روستایی گفت: پایان اعتبار تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پایان ۹۷ می باشد و هر استانی که خوب عمل کند و اعتبار ۵۰۰ میلیارد خود را هزینه کند می تواند از اختیارات کارگروه ملی بهره مند شده و از سهم استانهایی که ضعیف عمل کرده اند بهره مند شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.