یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21347 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

با استفاده از بازی درمانی از اضطراب کلاس اولی ها بکاهید/ نقاشی تیره رنگ کودک چه پیامی دارد؟ میزان مزاحمت تلفنی در اورژانس کرمانشاه بالا رفته است شفاف سازی راهکاری برای جلب رضایت شرکای اجتماعی است/۸۸۳میلیاردتومان آخرین حقوق پرداختی به بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاهی ست مشاور تحصیلی نداشتم، آزمونهای آزمایشی و کتابهای کمک درسی یاری رسان شد فعالیت مرزهای رسمی کرمانشاه باید ساماندهی شود توضیح دادستان گیلانغرب در خصوص فوت یک متهم  نماینده مجلس: رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ در کمیسیون امنیت ملی مطرح نشده آخر هفته‌ای خنک در انتظار کرمانشاه استعفاء دسته جمعی در هیات ناشنوایان کرمانشاه آغاز طرح «زوج‌وفرد خودروها» در کرمانشاه از ۲۰ شهریور جستجو برای یافتن غارهای جدید در «پرآو» ماموگرافی و باورهای غلط درباره آن ۱۸کودک در شیرخوارگاه معتضدی نگهداری می شوند/ثبت ۱مورد فرزند خواندگی برای متقاضی مجرد در کرمانشاه کرمانشاه ۷۹ هزار بیکار دارد/ نمایندگان پیگیر باشند کرمانشاه مقصد اول سفر رییس جمهور شود گرد و غبار دید افقی را در قصرشیرین کاهش داد مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه برگشت اعتبارات را تکذیب کرد/ ادعای جذب اعتبارات طی ۲۰ روز مرز خسروی همچنان ۲۴ ساعته آماده تردد زوار است راه‌اندازی۸سامانه هوشمند نظارتی جدید در محورهای مواصلاتی کرمانشاه غرق شدن مردی ۴۰ ساله در سد جامیشان سنقروکلیایی شهردار کرمانشاه در دهمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی: کرمانشاه قابلیت های زیادی برای گردشگری پایدار دارد  

معاون بهزیستی استان: در ساماندهی کودکان کار تنهاییم
14 اسفند 1396 - 2:14
شناسه : 5861
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه از ساماندهی ۴۵۰ کودک کار در کرمانشاه خبر داد و گفت: در ساماندهی کودکان کار تنهاییم.

پ
پ

مرتضی کوهی در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کرمانشاه که امروز (۱۳ اسفند) برگزار شد، از شناسایی و ساماندهی ۴۵۰ کودک کار در کرمانشاه یاد کرد و افزود: بهزیستی دو دسته خدمات به این کودکان ارائه می‌کند که شامل خدمات شبانه‌روزی و مراقبتی و خدمات حمایتی از کودک و خانواده او است.

وی ادامه داد: حمایت از کودک و خانواده او پروژه جدیدی است که از اسفند سال گذشته آغاز شد و اکنون در مرحله توسعه است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۸۰ کودک کار توانمند شدند و برای آنها جشنی گرفته شد، تاکید کرد: سعی می‌کنیم با حفظ شان و شرایط این کودکان، آنها را در مشاغل مناسب کانالیزه کنیم.

کوهی همچنین از شناسایی کودکان کار بازمانده از تحصیل کرمانشاه هم خبر داد.

وی با بیان اینکه هدف از ساماندهی کودکان کار جمع کردن آنها از کف خیابان و دور کردن از آسیب است، یادآور شد: برای این کار نیازمند همکاری بخش‌های دیگر هم هستیم، اما در بسیاری از موارد تنهاییم و فقط گاهی نیروی انتظامی و شهرداری با ما همکاری می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه ساماندهی کودکان کار را نیازمند فرهنگسازی و حل ریشه‌ای این معضل دانست و تصریح کرد: متاسفانه گاهی درآمد این کودکان انگیزه‌ای می‌شود که از ماندن در مراکز ما استقبال نکرده و فرار کنند.

علیرضا گودرزی مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه نیز از ایجاد ۱۰ دفتر تسهیل گری در ۱۰ محله آسیب پذیر کرمانشاه از جمله شاطر آباد، جعفرآباد، حکمت آباد و … خبر داد.

وی هزینه راه‌اندازی هریک از این دفاتر را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: کار این دفاتر ایجاد یک بانک اطلاعاتی در محلات آسیب پذیر و مداخله تخصصی در این مناطق است.

به گفته این مسئول، در هر دفتر پنج نفر از جمله کارشناس روانشاسی، کارشناس اقتصادی، کارشناس حقوقی و… حضور دارند.

گودرزی از اعتبار ۵٫۱ میلیارد تومانی آسیب‌های اجتماعی استان در سال ۹۶ هم یاد کرد که دیر تخصیص پیدا کرده، اما دستگاه‌ها باید سعی کنند این اعتبارات را جذب نمایند و فقط هم در محل آسیب‌های اجتماعی صرف کنند. 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.