شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20835 تعداد نوشته های امروز : 6×

آخرین خبرها

تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟ عملیات نجات خودروی گرفتارشده با ۶ نفر سرنشین آن از رودخانه زمکان در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید

بیماری های واگیردار دامی بیشتر در ثلاث باباجانی و جوانرود رخ می دهد/ ۵ نوبت نظارت سالانه بر دام های استان
13 خرداد 1398 - 12:33
شناسه : 71007
0
معاونت سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

پیشگیری از مبتلا شدن دام‌های استان به بیماری های واگیردار و ویروسی حرف اول را در بخش سلامت سازمان دامپزشکی می زند. علیه بیماری های واگیردار سالانه ۵ نوبت مایع کوبی انجام می شود/ بیماری‌های واگیر دار تب برفکی و تب کریمه کنگو از شایع ترین آنها است. شاهرخ یارویسی با بیان این موضوع به پایگاه خبری طلوع کرمانشاه گفت: سالانه ۵ نوبت نظارت بر دام های روستاییان انجام می شود، که مایع کوبی برای آبله گوسفندی در سه ماه بهار ، در تابستان بروسلوز (تب مالت) و در طول سال ، سی پی آ ( مایع و سموم کشاورزی) انجام میشود./همچنین مبارزه علیه عوامل بیماری تب برفکی ، سالانه دو نوبت در شهریور ماه و اسفند انجام می شود و در ماه های بهمن و اسفند هرسال دام ها علیه تب برفکی مایه کوبی می‌شوند./همه واحد های صنعتی و نیمه صنعتی، در ۶ ماه نخست زیر پوشش قرار گرفته و علیه تب مالت برای دام های سنگین انجام می شود. این فرایند، در ۶ ماه دوم سال نیز تکرار می شود.

پ
پ

وی در ارتباط با راه کار بیماری های ویروسی گفت: علیه عوامل بیماری های ویروسی مبارزه انجام میشود، مانند بیماری لمپی اسکین (بیماری پوستی در گاو، و گوسفند زنده) که انتقال دهنده این بیماری یک پشه بوده و به تازگی بروز و شیوع پیدا کرده است. به همین دلیل عملیات سم پاشی در روستا انجام و دام هایی که سالم هستند واکسینه می‌شوند.

شاهرخ یارویسی در ارتباط با بیماری تب برفکی و کریمه کنگو گفت: زمانی که تب برفکی بروز پیدا می کند، دام ها در کانون بیماری، قرنطینه و دام هایی که تا شعاع ۳ کیلومتری روستاهای اطراف قرار دارند تحت واکسیناسیون قرار می گیرند.

معاون سلامت دامپزشکی اضافه کرد. بیماری ویروسی تب کریمه کنگو یا تب خونریزی دهنده علائم خاصی ندارد و از طریق کنه هایی که از خون دام ها تغذیه می کنند آلوده می شوند. انسان هایی که با خون ، ترشحات خونی و کنه های این دام ها ارتباط دارند به این بیماری مبتلا می‌شوند.

یارویسی در پایان این گفتگو به شهرستان های ثلاث بابا جانی و جوانرود اشاره کرد که بیشترین شیوع بیماری های واگیر دار را در استان کرمانشاه دارند.

از شهروندان می خواهیم ، از خرید گوشت هایی که در معابر کشتار می شوند خود داری نمایند. هم چنین کسانی که کشتار دام را در روستاهای خود انجام می دهند از دست کش و عینک استفاده کنند.

نگین عزتی/خبرنگارطلوع

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.