پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20852 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟

سگ‌کُشی در مناطق زلزله زده کرمانشاه
23 اردیبهشت 1397 - 11:54
شناسه : 7220
7
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

خبرهای رسیده حاکی از آن است که به بهانه کنترل مسائل بهداشتی و‌ جلوگیری از شیوع بیماری‌ها در مناطق زلزله زده نسبت به کشتار سگ های این مناطق اقدام می‌شود.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، خبرهای رسیده حاکی از آن است که به بهانه کنترل مسائل بهداشتی و‌ جلوگیری از شیوع بیماری‌ها در مناطق زلزله زده، نسبت به کشتار سگ‌های این مناطق اقدام می‌شود.

نگرانی از مسائل بهداشتی و‌ محیط زیستی مناطق زلزله زده از همان روزهای ابتدای زلزله مطرح شد و‌ اکنون با نزدیک شدن فصل گرما این نگرانی به اوج خود رسیده است.

عوامل متعددی باعث آلودگی مناطق زلزله زده می شود که رواناب، دپو نخاله های ساختمانی و … از مهمترین آنها است.

خصوصاً نخاله های ساختمانی که به دلیل رطوبتی که در آن ذخیره شده باعث تکثیر و ازدیاد حیواناتی مانند موش می شود و امکان شیوع بیمار‌ی‌هایی از جمله سالک را فراهم می کند.

در حالیکه اینهمه معضل آلودگی در این مناطق وجود دارد خبرهایی از کشتار سگ های ولگرد در این مناطق به گوش می رسد.

این موضوع باعث نگرانی فعالان محیط زیست شده و خواستار آن هستند که جلوی کشتار بی‌رحمانه سگ‌ها در این مناطق گرفته شود.

کشتار سگ‌ها در حالی صورت می گیرد که عوامل آلوده کننده مهمتری وجود دارد که باید جلوی آنها گرفته شود، مثلا فکری به حال نخاله های ساختمانی یا مدیریت فاضلاب در این مناطق شود.

به گفته فعالان محیط زیست خطر سگ ها به اندازه سایر عوامل نیست زیرا این حیوانات آن هم فقط در صورت گزش می توانند هاری را ایجاد کنند اما سایر عوامل انواع بیماری ها از جمله سالک، بیماری های عفونی، اسهال و استفراغ و … را به همراه دارد.

از سوی دیگر تنها پناهگاه حیوانات استان کرمانشاه که در جاده سراب نیلوفر واقع شده نیز دیگر ظرفیت نگهداری سگ های جدید را ندارد.

به گفته مدیر این پناهگاه نزدیک به ۸۰۰ قلاده سگ اکنون در این پناهگاه نگهداری می‌شود‌ که هزینه آنها به سختی و‌ فقط با کمک خیرین تامین می شود.

بهتر است مسئولین مربوطه به جای کشتار سگ ها فکر دیگری به حال این موضوع بکنند زیرا وجود لاشه سگ های کشتار شده نیز خود عامل دیگری برای آلوده شدن محیط زیست در مناطق زلزله زده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.