یکشنبه, ۴ آذر , ۱۴۰۳ Sunday, 24 November , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21688 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده کرمانشاه کیهان کلهر ۶۱ ساله شد / مردی که با موسیقی حرف می‌زند مشکل حقوقی شهربازی کرمانشاه حل شده و تا پایان سال به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود افزایش میزان شیوع ویروس اچ ‌پی‌ وی در سایه سکوت و انکار ورود سامانه بارشی به کرمانشاه از فردا/ پیش‌بینی افت ۱۰ درجه‌ای دما از گمنامی کوچه‌ها تا عدم تخصیص اعتبار داشتن تیمی در لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور، کمترین حق کرمانشاهیان است/با قدرت در جام حذفی حاضر می شویم سکونت‌گاه‌های غیررسمی معضل شهری کرمانشاه ۷۰۰ نفر از مفاخر و نام‌آوران ۳۰۰ سال اخیر کرمانشاه معرفی می‌شوند «هشیلان»، پشت در کنوانسیون رامسر جزئیات نحوه اسقاط خودروهای فرسوده اعلام شد کاهش ۷ درصدی بارش‌های کرمانشاه/ ورود موج ناپایدار از اواسط هفته آینده خانه «آیت‌الله نجومی» موزه می‌شود یک کارگاه غیرمجاز ساخت روغن‌های تقلبی در کرمانشاه کشف شد کاراته کای کرمانشاهی عازم مسابقات جام جهانی کاراته در اسپانیا شد هوای کرمانشاه در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار گرفت ۲ مکان جدید برای نگهداری معتادان متجاهر کرمانشاه ایجاد می‌شود ۹۰ درصد حمام‌های تاریخی سنقر دچار دخل و تصرف شده‌اند «سراب یاوری» کرمانشاه مجموعه گردشگری می‌شود گرمخانه‌های استان کرمانشاه آماده ارائه خدمات هستند

اگر ملتی بی عدالتی را پذیرفت باید فاتحه آن را خواند
12 خرداد 1397 - 9:50
شناسه : 7632
4
طلوع‌‌کرمانشاه :

یادداشت – محمد مهدی کیخا: عدالت و مفهوم آن از دیرباز مورد توجه ملت ها و تمدن های بشری بوده است و پایه و اساس حکومت آنها بر مبنای عدل و عدالت اجتماعی بنا نهاده شده است. اگر در چنین تمدن هایی دید عمیق تری داشته باشیم خواهیم فهمید که مقوله ی عدالت با تمام […]

پ
پ

یادداشت – محمد مهدی کیخا: عدالت و مفهوم آن از دیرباز مورد توجه ملت ها و تمدن های بشری بوده است و پایه و اساس حکومت آنها بر مبنای عدل و عدالت اجتماعی بنا نهاده شده است.

اگر در چنین تمدن هایی دید عمیق تری داشته باشیم خواهیم فهمید که مقوله ی عدالت با تمام ساختار حکومتی رابطه نزدیکی دارد.

عدالت چنان مفهوم گسترده ای دارد که تفسیر آن به مشکلی انجام می پذیرد. مهم ترین و شاید ملموس ترین این مفهوم در رابطه با مردم است، یعنی عدالتی که از حکومت نشات می گیرد و برای مردم اجرا می شود.

نمونه بارز آن را می توان زمانی تصور کرد که حکومت بنیان های ایجاد عدالت را برپا می کند و این قضیه را از درون خود شروع می کند، بدین گونه که با عوامل عدم عدالت مقابله کرده و راه تعالی و پایداری خویش را هموار می کند.

با نگاهی به تاریخ خواهیم دید که حکومت هایی که نتوانسته اند چنین عملی را انجام دهند،به فراموشی سپرده شده اند و یا اینکه بی عدالتی آنها، نماد بارزشان شده است.پس ایجاد عدالت از اهم موضوعات برای یک حکومت و ملت است.

در زمینه ایجاد عدالت فقط حکومت نیست که چنین وظیفه ای برعهده دارد، بلکه ملت و مردم یک کشور نیز از این وظیفه مهم کنار گذاشته نشده اند، بدین صورت که همانگونه که ظالم گناهکار است، ستم دیده نیز مقصر است،ملت نباید ستم پذیر شود که مهم ترین وظیفه ی اوست.هر حکومتی که ظالم و ناعادل شود، به تبع آن مردم برنخواهند تابید و علیه او اقدام خواهند کرد که نمونه بارز آن را در انقلاب سال ۵۷ دیدیم.

آخرین نکته ای که باید عرض کرد در مورد این آیه از قرآن است که می فرماید خداوند سرنوشت ملتی را تغییر نخواهد داد مگر اینکه خودشان تغییر کنند، پس اگر ملتی بی عدالتی را پذیرفت، دیگر باید فاتحه آن را خواند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.