پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20850 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟

مشاهده یوز پلنگ ایرانی در قصرشیرین
27 خرداد 1397 - 10:46
شناسه : 7787
5
سرپرست فرمانداری قصرشیرین خبر داد: طلوع‌‌کرمانشاه :

سرپرست فرمانداری قصرشیرین از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ ایرانی از سوی نیرو‌های ارتش مستقر در این شهرستان خبر داد.

پ
پ
 
به گزارش طلوع کرمانشاه به نقل از فرمانداری قصرشیرین ، مرادعلی تاتار گفت: روز گذشته نیرو‌های ارتش مستقر در منطقه از وجود یک قلاده مشاهده یوز پلنگ ایرانی در قصرشیرینیوزپلنگ ایرانی و مشاهده آن در روستای ‘هدایت’ حوالی تنگه حمام از توابع شهرستان قصرشیرین خبردادند.
وی با بیان اینکه پیشتر نیز اهالی منطقه از وجود گربه سانانی از انواع پلنگ در این منطقه خبر داده بودند، افزود: هم اکنون هماهنگی‌های لازم با اداره حفاظت محیط زیست منطقه صورت گرفته و قرار است که نسبت به نصب دوربین برای ثبت تصاویر و پایش در روستای هدایت برای مستندسازی از وجود این نوع گربه سانان در منطقه اقدام شود.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین اظهار داشت: پوزپلنگ از نوع گرباسانان نادری است که در صورت ثبت تصاویر آن از سوی اداره محیط زیست مستقر در منطقه، اهمیت این شهرستان را به لحاظ ملی و بین المللی بسیار ارتقا می‌دهد.
هم اکنون قصرشیرین دارای ۲ منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز به مساحت سه هزار و ۸۰۰ هکتار، زله زرد با ۳۹ هزار هکتار و یک منطقه تیراندازی ممنوع در شعاع هفت کیلومتری نوار مرزی به مساحت ۱۷۰ هزار هکتار است.
در این مناطق انواع پرندگان و گونه‌های جانوری زیست می‌کنند که حفاظت از آن‌ها نیازمند مشارکت همگانی است.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور بشمار می‌رود.
منطقه زله زرد مشترک قصرشیرین و گیلانغرب با ۳۹ هزار هکتار مساحت یکی از مناطق مهم زیستگاه گونه‌های نادر گیاهی و جانوری در استان کرمانشاه و کشور به شمار می‌رود که از سال ۱۳۷۳ تحت حفاظت است.
از جانوران موجود در این منطقه می‌توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.