چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20870 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

کلانشهردرمانده برای رسیدن به توسعه/ فوریت گرایی ضدتوسعه شهری است باید شرایط زندگی آسان برای معلولان و بیماران خاص فراهم شود ۹۶۵ زائر کرمانشاهی راهی حج تمتع می‌شوند ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره آغاز شد تولید و توزیع ۶۰۰ هزار نشا‌ء گُل‌فصلی در کرمانشاه دعوت پایگاه بسیج ادارات شهید بهشتی دادگستری کرمانشاه برای حضور در مراسم معنوی سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز سرپرست معاونت پیشگیری آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه منصوب و معارفه شد حال و روز تالاب‌ هشیلان و سراب‌های کرمانشاه پس از بارندگی اخیر محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی اطلاعیه قطعی آب در کرمانشاه ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد کرمانشاه از فردا دوباره بارانی می‌شود اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است این سامانه پُربارش تا کی مهمان کرمانشاه است؟ فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید

وجود “روغن پالم” در روغن‌های سرخ‌کردنی موجود در بازار/ تبلیغات اغواگرانه روغن در تلویزیون
02 مرداد 1398 - 12:07
شناسه : 93630
3
عضو انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای با اغواگرانه دانستن تبلیغات روغن در تلویزیون گفت: طلوع‌‌کرمانشاه :

فاطمه اسفرجانی امروز در نشست بررسی چالش‌های تبلیغات مواد غذایی از دیدگاه ذی‌نفعان در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با بیان اینکه روغن‌های سرخ‌کردنی از فرمولاسیون کاملاً مناسبی برخوردار نیستند، اظهار کرد: مشکلی که در روغن‌های سرخ‌کردنی موجود در بازار کشورمان وجود دارد، مقدار بیشتر روغن سویا نسبت به روغن پالم در فرمولاسیون روغن‌های سرخ‌کردنی است./وی افزود: روغن سویا به‌علت دارا بودن مقدار زیادی اسید چرب غیراشباع از مقاومت پایینی برخوردار است و به‌هنگام سرخ کردن به‌دلیل تولید آلدئیدها احتمال ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد‌./عضو انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با انتقاد نسبت به اغواگرانه بودن تبلیغات روغن در تلویزیون و در قالب تبلیغات مختلف متذکر شد: امروزه شاهد تبلیغ روغن‌های سرخ‌کردنی بدون پالم هستیم در حالی که وجود روغن پالم در روغن‌های سرخ‌کردنی در صورتی که از فرمولاسیون صحیحی برخوردار باشند بهتر از روغن‌هایی با مقاومت حرارتی پایین است./اسفرجانی عدم حضور متخصصین تغذیه در شورای سلامت و شورای بازبینی صدا و سیما را یکی از دلایل این تبلیغات ناصحیح دانست‌.

پ
پ

*مشکلی که در روغن‌های سرخ‌کردنی موجود در بازار کشورمان وجود دارد، مقدار بیشتر روغن سویا نسبت به روغن پالم در فرمولاسیون روغن‌های سرخ‌کردنی است.

عضو انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به نقش مهم وزارت بهداشت در کنترل بر این تبلیغات گفت: نبود کنترل دقیق بر ادعاهای تبلیغاتی مواد غذایی و همچنین کمرنگ بودن نقش انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور در وزارت بهداشت از مشکلاتی هستند که باید توسط وزارت بهداشت رفع شوند.

وی نسبت به پایین بودن سواد تغذیه‌ای مردم در سطوح مختلف جامعه نیز هشدار داد و بر  نقش مؤثر آموزش و پرورش در افزایش آگاهی مردم تأکید و تصریح کرد: تشکیل بسیج آموزشی برای تبلیغ و فروش مواد غذایی سالم و همگام‌سازی لیست اقلام ممنوعه و نظارت بر بوفه‌ها می‌تواند بر بهبود وضع تغذیه دانش‌آموزان و خانواده‌ها بسیار مؤثر باشد/تسنیم

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.