جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳ Friday, 25 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21568 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟ رفع ۱۲ نقطه حادثه‌ خیز شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری است مصرف چه مواد غذایی جلوی «پوکی استخوان» را می‌گیرد؟

کرمانشاه باید در حلقه نخست گردشگری کشور قرار بگیرد/ لزوم راه‌اندازی بازارچه تولید و فروش صنایع دستی در بازار سنتی کرمانشاه
13 شهریور 1398 - 10:35
شناسه : 110525
5
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران: طلوع‌‌کرمانشاه :

کیوان کاشفی در جلسه بررسی تشکیل کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمانشاه، اظهار کرد:
سه رکن اصلی این کمیسیون در واقع گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است و موضوعاتی مانند توریست سلامت، ورزش و… زیرمجموعه این بخش‌های اصلی است./وی با اشاره به اینکه هدف ما پوشش این سه حوزه است، ادامه داد: نحوه اجرای کار به ۲ شکل است که گاهی از طریق اتاق بازرگانی به کمیسیون مشورت می‌دهیم، چراکه اعتقاد داریم نظر و خردجمعی بسیار کاربردی است./کاشفی با بیان اینکه بخشی از مسائل نیز از طریق کمیسیون به ما پیشنهاد می‌شود، گفت: ما در هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران براساس نتیجه این پیسنهادات، تصمیم‌گیری می‌کنیم./رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با تاکید بر اینکه اولویت رویکرد ما در این کمیسیون توجه به تقویت ظرفیت‌های استانی و سپس توجه به جنبه ملی است، عنوان کرد: پارامترهایی برای رفع مشکلات در جلسات مختلف استانی داریم./وی از فعالان این حوزه خواست پیشنهادات خود را برای آغاز پروژه‌ها، ارائه طرح‌ها و مباحث مطالعاتی را مطرح کنند و گفت: درخواست‌ها باید در چهارچوب وظایف اتاق بازرگانی بگنجد.

پ
پ

این مسئول در پارلمان بخش خصوصی گفت: گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد و این بخش دارای ظرفیت خوبی است که نیاز به تمرکز دارد. وی با تصریح بر اینکه نتایج اقدامات و نظرات کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمانشاه در تصمیمات بسیاری از نهادها می‌تواند ارائه شود و اثرگذار باشد، یادآور شد: ما در جلسات کمیته گردشگری استان که بالاترین سطح تصمیم‌گیری این بخش است، امکان طرح مسائل صاحب‌نظران این کمیسیون را داریم و در اتاق بازرگانی ارتباطاتی داریم که می‌تواند در موضوعات مختلف اثرگذار باشد.
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خاطرنشان کرد: هدف ما این است از این فرصت برای رونق گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استفاده شود تا اشتغال و ثروت برای استان کرمانشاه ایجاد شود.
وی تاکید کرد: در اتاق بازرگانی اجماع کلی داریم که کارها باید پخته و منطقی باشد و کارشناسی انجام بگیرد و به‌همین دلیل برای انجام هر پروژه گاهی ماه‌ها زمان صرف می‌شود.
این مسئول در پارلمان بخش خصوصی گفت: برای ساماندهی وضعیت فرش استان کرمانشاه دست به‌کار شده‌ایم و از حضور بیش از ۳۰ استاد دانشگاه و ده‌ها تن از فعالان این حوزه برای بررسی دقیق و انجام کار اثربخش استفاده می‌کنیم.
کاشفی با اشاره به اینکه به‌دنبال کارهای عملیاتی و ثروت‌آفرین برای فعالان اقتصادی هستیم تا تولید استان رونق یابد، متذکر شد: ظرفیت کار برای فعالیت همه افراد توانمند عرصه تولید وجود دارد.
وی استفاده از توان مثلث بخش خصوصی، دولت و مشاوران (متشکل از صاحب‌نظران) برای انجام و پیگیری کارها را مورد اشاره قرار داد و افزود: رویدادهای حوزه گردشگری باید با پختگی پیش برود و همه جزئیات عملیاتی آن بررسی شود و نیاز به تحقیق و هم‌اندیشی دارد.
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه توجه به حوزه گردشگری روستایی را بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: نیاز به فراهم کردن زیرساخت‌هایی داریم تا از فرصت تمایل گردشگران کشورهای همسایه برای حضور در مناطق بکر و دارای جاذبه گردشگری در استان کرمانشاه استفاده کنیم.
رئیس کمیسیون مشترک اتاق بازرگانی ایران و سوریه از انجام اقداماتی برای فعال شدن شرکت‌های گردشگری در راستای تقویت توریست سلامت و راه‌اندازی تورهایی از کشور سوریه در این زمینه و بهره‌برداری از بیمارستان مجهز خصوصی برای تقویت بخش توریست سلامت در کرمانشاه خبر داد.
وی اعلام کرد: برای ساماندهی وضعیت حمل و نقل هوایی در این حوزه باید اقدامات لازم صورت بگیرد و این موضوع بسیار برای شهروندان کشورهای همسایه بسیار مهم است که کیفیت خدمات پزشکی ما بسیار بالا و کم هزینه است و دریافت چنین خدماتی در کشورهای همسایه با این هزینه غیرممکن است.
کاشفی تصریح کرد: حوزه جاذبه‌های طبیعی باید تقویت شود تا در حلقه اول گردشگری کشور قرار بگیریم و برای رسیدن به این نقطه باید مزیت‌های این بخش شناسایی و تقویت شود، روستاهای ما نیاز به فراهم‌سازی بسترهای لازم و فرهنگ‌سازی برلی جذب گردشگر دارد.
وی استفاده از کمک بزرگان روستا برای حرکت به‌سمت تولید ثروت را الزامی دانست و گفت: کارهای خوبی در برخی از روستاها در کرمانشاه انجام گرفته است و باید حتما رویدادسازی و ایجاد سمبل را انجام بدهیم، چون حتما موجب جذب گردشگر می‌شود.
وی تاکید کرد: وقتی با برنامه‌ریزی صحیح کسب سود برای یک کاری تعریف شود، ایده، سرمایه و فعالیت نیروی انسانی هم به‌دنبال دارد که لازم است از ظرفیت نهادهای دولتی با رویه تعامل بهره بگیریم.رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه اولویت‌بندی در حوزه گردشگری با تمرکز بر روی موضوعات مشخص را ضروری بیان کرد و ادامه داد: عملکرد قوی بخش خصوصی، مسئولان دولتی را مجاب به پذیرش درخواست‌ها و پیشنهادها می‌کند.
کاشفی خاطرنشان کرد: پرواز استانبول به کرمانشاه برای تقویت گردشگری لازم است و ظرفیت مسافران پنج استان غرب کشور از طریق فعالیت آژانس‌های هوایی فرصت خوبی برای محوریت قرار گرفتن کرمانشاه است.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران تسهیل صدور مجوزهای حوزه گردشگری را از مباحثی عنوان کرد که در جلسه با وزیر گردشگری مطرح شده است.
وی از طرح راه‌اندازی بازارچه تولید و فروش صنایع دستی در بازار سنتی کرمانشاه به‌عنوان یک ایده خوب استقبال کرد و عملیاتی شدن آن‌را نیازمند تهیه طرح قوی دانست تا با کمک نهادهایی همچون شهرداری به انجام برسد.
کاشفی مقوله آموزش را یک امر ضروری برای تقویت حوزه گردشگری خواند و گفت: ارائه آموزش در بسیاری از زمینه‌ها همچون رانندگی، رستوران‌ها، فروشندگان و… باید بسیار جدی گرفته شود تا شاهد افزایش حضور گردشگران در استان کرمانشاه باشیم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.