پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21561 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟ رفع ۱۲ نقطه حادثه‌ خیز شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری است مصرف چه مواد غذایی جلوی «پوکی استخوان» را می‌گیرد؟ روزهای گرم پاییزی کرمانشاه؛ خداحافظ! در نصب وسایل گرمایشی دقت کنید/ قاتل خاموش در کمین است پزشکی قانونی فقط «معاینه جسد» نیست/ زمین «سوله بحران» تعیین تکلیف شد باید از قبح‌زدایی «سقط جنین» فاصله بگیریم مخاطب هشدارهای امام جمعه کرمانشاه کیست؟ کاهش ۱۰ درصدی کشته‌های تصادفات درون‌شهری کرمانشاه معاون استانداری کرمانشاه: پرداخت حق مناطق جنگی کماکان ادامه دارد

توزیع گوشت گوسفند وارداتی مانع از افزایش بی رویه قیمت شد
26 آبان 1397 - 16:46
شناسه : 11530
4
رئیس اتحادیه صنفی قصابان استان کرمانشاه، اقدام دولت در زمینه توزیع گوشت گرم و منجمد گوسفندی را مطلوب خواند و گفت: این امر مانع از افزایش بی رویه قیمت شد طلوع‌‌کرمانشاه :

حسن آمویی از افزایش تقریبی هفت درصدی گوشت گوساله و گوسفندی به نسبت ماه های گذشته خبر داد و افزود: این افزایش قیمت بیشتر به دلیل کنترل نشدن مناسب میادین دام است/در صورت عدم توزیع گوشت وارداتی در بین مردم، شاهد افزایش چند برابری قیمت گوشت گوسفند می شدیم/وی با بیان اینکه کیفیت گوشت وارداتی از کشورهایی همچون ارمنستان خوب است، گفت: اگر این روند ادامه یابد و گوشت گوساله نیز به صورت منجمد وارد شود جریان عرضه و تقاضا متعادل می شود/برخی از افراد غیربومی در میادین استان به خرید گوشت گوساله اقدام می کنند و از مرز خارج می کنند و از سوی دیگر با صادرات غیرقانونی گوسفند مواجه هستیم که افزایش نرخ ارز نیز در این زمینه بی تاثیر نیست/ اکنون قیمت هرکیلو گوشت مخلوط گوسفندی به میزان ۷۰هزار تومان و قیمت هرکیلو گوشت گوساله با استخوان و بدون چربی ۵۵هزار تومان است.

پ
پ

حسن آمویی از افزایش تقریبی هفت درصدی گوشت گوساله و گوسفندی به نسبت ماه های گذشته خبر داد و افزود: این افزایش قیمت بیشتر به دلیل کنترل نشدن مناسب میادین دام است.
وی ادامه داد: در صورت عدم توزیع گوشت وارداتی در بین مردم، شاهد افزایش چند برابری قیمت گوشت گوسفند می شدیم.
وی با بیان اینکه کیفیت گوشت وارداتی از کشورهایی همچون ارمنستان خوب است، گفت: اگر این روند ادامه یابد و گوشت گوساله نیز به صورت منجمد وارد شود جریان عرضه و تقاضا متعادل می شود.
آمویی یادآور شد، برخی از افراد غیربومی در میادین استان به خرید گوشت گوساله اقدام می کنند و از مرز خارج می کنند و از سوی دیگر با صادرات غیرقانونی گوسفند مواجه هستیم که افزایش نرخ ارز نیز در این زمینه بی تاثیر نیست.
او از کنترل صادرات غیرقانونی به عنوان عامل دیگر در کاهش قیمت یاد کرد و گفت: توزیع گوشت وارداتی هرچند به ضرر صنف قصابان است ولی کمکی به قشر ضعیف جامعه است.
وی ادامه داد: تاکنون اقدامی برای بازگشایی کشتارگاه دام زاگرس واقع در ماهیدشت انجام نشده است و اکنون کشتارگاه دام بیستون فعال است.
رئیس اتحادیه صنفی قصابان استان کرمانشاه افزود: اکنون قیمت هرکیلو گوشت مخلوط گوسفندی به میزان ۷۰هزار تومان و قیمت هرکیلو گوشت گوساله با استخوان و بدون چربی ۵۵هزار تومان است.
به گزارش ایرنا، در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.
در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.
در استان کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.
اکنون یک کشتارگاه صنعتی دام در شهر کرمانشاه و ۱۱ کشتارگاه سنتی و ۹ کشتارگاه مرغ در استان فعال است/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.