پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21561 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟ رفع ۱۲ نقطه حادثه‌ خیز شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری است مصرف چه مواد غذایی جلوی «پوکی استخوان» را می‌گیرد؟ روزهای گرم پاییزی کرمانشاه؛ خداحافظ! در نصب وسایل گرمایشی دقت کنید/ قاتل خاموش در کمین است پزشکی قانونی فقط «معاینه جسد» نیست/ زمین «سوله بحران» تعیین تکلیف شد باید از قبح‌زدایی «سقط جنین» فاصله بگیریم مخاطب هشدارهای امام جمعه کرمانشاه کیست؟ کاهش ۱۰ درصدی کشته‌های تصادفات درون‌شهری کرمانشاه معاون استانداری کرمانشاه: پرداخت حق مناطق جنگی کماکان ادامه دارد

تخلف در واگذاری پتروشیمی بیستون محرز است
29 آذر 1397 - 19:03
شناسه : 13809
3
رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه از توقف واگذاری مزایده سهام پتروشیمی بیستون توسط وزیر اقتصاد خبر داد و گفت: به دلیل دقیق نبودن قیمت پایه واگذاری پتروشیمی بیستون، تخلف در مزایده محرز است. طلوع‌‌کرمانشاه :

حجت‌الاسلام سید جواد‌حسینی‌کیا:ما معتقدیم پتروشیمی نباید فعلا به مزایده گذاشته شود، چرا که واگذاری پتروشیمی بیستون در روزهای آخر ریاست آقای «پوری‌حسینی» به عنوان رییس سازمان خصوصی سازی صورت گرفته و ایشان در حال تغییر هستند، لذا واگذاری در چنین شرایطی به صلاح نبوده و نیست/ما موافق واگذاری تمام واحدهای تولیدی به نرخ عادلانه هستیم، اما در مسئله واگذاری پتروشیمی این نرخ‌گذاری عادلانه و شفاف نیست/ چیزی که محرز است، تخلف در واگذاری پتروشیمی بیستون است، منظور از تخلف هم طی نشدن روند اداری نیست، بلکه قیمت پایه اعلام شده دقیق نبوده و در زمان واگذاری توجه لازم به نواسات بازار و شرایط روز نشده است

پ
پ

حجت‌الاسلام سید جواد‌حسینی‌کیا در خصوص تعویق مزایده پربحث پتروشیمی بیستون، گفت: پتروشیمی بیستون به مزایده گذاشته شده بود اما با دستور وزیر اقتصاد چند روزی است مزایده متوقف شده تا بنا بر درخواست برخی افراد که اعلام کرده بودند، مایل به شرکت در مزایده هستند، اطلاع رسانی مجدد صورت بگیرد.

وی افزود: هرچند ما معتقدیم پتروشیمی نباید فعلا به مزایده گذاشته شود، چرا که واگذاری پتروشیمی بیستون در روزهای آخر ریاست آقای «پوری‌حسینی» به عنوان رییس سازمان خصوصی سازی صورت گرفته و ایشان در حال تغییر هستند، لذا واگذاری در چنین شرایطی به صلاح نبوده و نیست.

رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه ادامه داد: ما موافق واگذاری تمام واحدهای تولیدی به نرخ عادلانه هستیم، اما در مسئله واگذاری پتروشیمی این نرخ‌گذاری عادلانه و شفاف نیست، پتروشیمی یکبار دیگر نرخ گذاری و به قیمت روز به مزایده گذاشته خواهد شد تا به بیت المال  و سرمایه مردم لطمه‌ای وارد نگردد.

حسینی‌کیا یکی از مشکلات خصوصی سازی را عجله در واگذاری و شفاف نبودن پایه قیمت گذاری مزایده‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه سیلوهای سنقر که حداقل ۲۰ میلیارد تومان ارزش داشت، به قیمت ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مزایده رسید که البته با پیگیری‌های صورت گرفته و با دستور وزیر محترم اقتصاد، جلوی آن گرفته و روند مزایده متوقف شد.

وی افزود: آن چیزی که محرز است، تخلف در واگذاری پتروشیمی بیستون است، منظور از تخلف هم طی نشدن روند اداری نیست، بلکه قیمت پایه اعلام شده دقیق نبوده و در زمان واگذاری توجه لازم به نواسات بازار و شرایط روز نشده است.

نماینده مردم سنقر در مجلس ادامه داد: اشکالی که به سازمان‌های نظارتی داریم این است که چرا وقتی قیمتی در خصوص واگذاری‌ها عنوان می‌گردد در همان زمان به موضوع رسیدگی نمی‌کنند که متوجه شوند آیا این قیمت پایه درست است یا نه؟ متاسفانه این تعلل‌ها موجب می‌شود ما هزینه‌های زیادی را متحمل شویم.

حسینی‌کیا از تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی خبر داد و گفت: عملکرد سازمان خصوصی سازی از سال ۹۲ تا ۹۷ توسط مجلس مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته و گزارش آن هم آماده شده است و به زودی به صحن علنی مجلس خواهد آمد تا مردم در جریان تخلفاتی که صورت گرفته قرار گیرند/فارس

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.