شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ Saturday, 26 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21568 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟ رفع ۱۲ نقطه حادثه‌ خیز شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری است مصرف چه مواد غذایی جلوی «پوکی استخوان» را می‌گیرد؟

۲ ماه گذشت و هنوز خبری از فروش اینترنتی واحدهای صنفی کرمانشاه نیست!/مسئولین هنوز به این باور نرسیده اند که فروش‌ الکترونیکی در شرایط کنونی چقدر اهمیت دارد!
28 اردیبهشت 1399 - 10:58
شناسه : 213331
4
طلوع‌‌کرمانشاه :

در دهه پایانی اسفند سال گذشته مقرر شد فروش اینترنتی کرمانشاه ظرف مدت کوتاه چند روز راه‌اندازی شود، اما با گذشت نزدیک به دو ماه، هنوز خبری از اجرای این طرح نیست./محمدرضا علیخانی رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمانشاه در خصوص چرایی عدم راه اندازی این طرح اظهار کرد: در روزهای ابتدای شیوع بیماری کرونا موضوع فروش الکترونیکی و خدمات غیرحضوری واحدهای صنفی را در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مطرح کردیم که در نهایت مورد استقبال و موافقت قرار گرفت و تصویب شد، اما هنوز خبری از اجرای آن نیست./وی با بیان اینکه نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمانشاه آمادگی کامل را برای اجرای این طرح دارد و همچنان پای کار است، ادامه داد: شاید مسئولین هنوز به این باور نرسیده اند که فروش‌ الکترونیکی در شرایط کنونی چقدر اهمیت دارد./رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمانشاه افزود: برای اجرای این طرح نیازمند همکاری و پای کار آمدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه هستیم که جلسه هماهنگی و توجیهی را با واحدهای صنفی برگزار کند، اما تا کنون این کار انجام نشده است. ما هم امکان اینکه تک به تک با واحدهای صنفی وارد کار شویم را نداریم./علیخانی درباره شیوه دقیق این کار نیز خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی فروش آنلاین، فروشگاه جامعی تعریف می‌شود که همه واحدهای صنفی و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ امکان فروش کالای خود را در این فروشگاه بزرگ دارند.

پ
پ

با شیوع کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، واحدهای صنفی به دلیل خلوت شدن بازار آسیب جدی دیدند و بسیاری از آنها به سمت راه‌اندازی فروش‌ آنلاین حرکت کردند تا هم بتوانند مایحتاج مردم را تامین کنند و هم کمتر در این شرایط رکود ضرر کنند.

در استان کرمانشاه هم از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا صحبت‌هایی درباره راه‌اندازی فروش اینترنتی واحدهای صنفی مطرح شد و قرار بود طی چند مرحله فروش اینترنتی برای واحدهای صنفی کرمانشاه راه‌اندازی شود. طرحی که قرار بود برای اولین بار در قالب یک پلتفرم واحد برای همه واحدهای صنفی اجرا شود.

در دهه پایانی اسفند سال گذشته مقرر شد فروش اینترنتی کرمانشاه ظرف مدت کوتاه چند روز راه‌اندازی شود، اما با گذشت نزدیک به دو ماه، هنوز خبری از اجرای این طرح نیست.

این در حالی است که خطر شیوع کرونا هنوز  ادامه دارد و شاید راه‌اندازی فروش‌های آنلاین بتواند به خلوتی مراکز خرید و بازار و کاهش شیوع بیماری کمک کند.

محمدرضا علیخانی رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمانشاه در خصوص چرایی عدم راه اندازی این طرح اظهار کرد: در روزهای ابتدای شیوع بیماری کرونا موضوع فروش الکترونیکی و خدمات غیرحضوری واحدهای صنفی را در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مطرح کردیم که در نهایت مورد استقبال و موافقت قرار گرفت و تصویب شد، اما هنوز خبری از اجرای آن نیست.

وی با بیان اینکه نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمانشاه آمادگی کامل را برای اجرای این طرح دارد و همچنان پای کار است، ادامه داد: شاید مسئولین هنوز به این باور نرسیده اند که فروش‌ الکترونیکی در شرایط کنونی چقدر اهمیت دارد.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمانشاه افزود: برای اجرای این طرح نیازمند همکاری و پای کار آمدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه هستیم که جلسه هماهنگی و توجیهی را با واحدهای صنفی برگزار کند، اما تا کنون این کار انجام نشده است. ما هم امکان اینکه تک به تک با واحدهای صنفی وارد کار شویم را نداریم.

علیخانی درباره شیوه دقیق این کار نیز خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی فروش آنلاین، فروشگاه جامعی تعریف می‌شود که همه واحدهای صنفی و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ امکان فروش کالای خود را در این فروشگاه بزرگ دارند.

وی با بیان اینکه برند این فروشگاه جامع طراحی و نام آن نیز “بیت کالا” انتخاب شده، اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های این فروشگاه جامع امکان دسته‌بندی واحدهای صنفی بر اساس نوع کالا و خدمات است.

علیخانی با بیان اینکه قرار بود در مرحله اول، طرح فروش‌ اینترنتی برای ۱۸ هزار واحد صنفی کرمانشاه در قالب این فروشگاه جامع اجرایی شود، یادآور شد: با این شیوه در نهایت مردم می‌توانند از طریق پنل‌هایی که در اختیار دارند خرید کنند و توزیع کالا از طریق پست و یا پست من(مشابه پیک) به دست مردم برسد.

وی از مزیت‌های راه‌اندازی فروش اینترنتی واحدهای صنفی هم یاد کرد و ادامه داد: اگر فروش اینترنتی راه‌اندازی شود، حتما از بین واحدهای صنفی تعدادی جسارت این را دارند که کالاهای خود را در بعد خارج از استان و حتی خارج از کشور هم ارسال کنند و این کار به توسعه بازار فروش آنها کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون همه زیرساخت‌های راه‌اندازی فروش آنلاین فراهم است و نیازی هم به اعتبارات دولتی نیست، فقط حمایت‌هایی برای اطلاع رسانی به مردم و تبلیغات نیاز داریم.

 احسان باقرخانی معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در این خصوص گفت: مهمترین مانعی که برای راه‌اندازی  فروش آنلاین درکرمانشاه وجود دارد این است که اگر واحدهای صنفی در این فروشگاه آنلاین عضو شوند و کالای خود را بفروشند، باید مبلغی هم به این فروشگاه جامع پرداخت کنند که به احتمال زیاد از این موضوع استقبال نخواهند کرد.

وی تاکید کرد: مشابه چنین سایتی از سوی وزارت صمت به نام سامانه “بهار ۹۹” و برای سراسر کشور راه‌اندازی شده که بدون هزینه این کار را انجام می‌دهد.

به گفته باقرخانی، طرحی که از سوی نظام صنفی رایانه‌ای کرمانشاه مطرح شده مشابه همین سایت کشوری اما در بعد استانی است که البته برای واحدهای صنفی هزینه دارد و مهمترین دلیل عدم اجرای آن تاکنون نیز همین موضوع بوده است/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.