شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ Saturday, 26 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21568 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟ رفع ۱۲ نقطه حادثه‌ خیز شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری است مصرف چه مواد غذایی جلوی «پوکی استخوان» را می‌گیرد؟

۹ هزار دانش آموز کرمانشاهی تبلت ندارند
19 مهر 1399 - 12:16
شناسه : 260790
4
استاندارکرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

 «هوشنگ بازوند» بااشاره به تعطیلی مدارس و آموزش مجازی دانش آموزان گفت: ۹ هزار دانش‌آموز استان برای استفاده از برنامه «شاد» تبلت ندارند که اداره کل آموزش و پرورش با همکاری معاونت استانداری باید اقدام لازم را برای تامین تبلت این دسته از دانش‌آموزان انجام دهد. وی افزود: تامین این تبلت‌ها از اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست اما یکی دو روش برای تامین آنها مطرح شده که لازم است مدیر کل آموزش و پرورش استان آن را پیگیری و تا آخر هفته جاری به نتیجه برساند./او با اشاره به پیشنهاداتی که در این زمینه به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خود داده است، گفت: اگر این پیشنهادات عملیاتی شود حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کمبود تبلت دانش آموزان جبران می‌شود./«مجید یزدان‌پناه»، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز از ستاد استانی کرونا در خواست کرد تا زمان تامین تبلت‌های موردنیاز، اجازه مراجعه حضوری معلم در روستاهای کم جمعیت را بدهد./اعضای ستاد نیز مصوب کردند که اداره کل آموزش و پرورش لیست روستاهای مورد نظر به همراه تعداد دانش‌آموزان آن را تهیه و به دانشگاه علوم‌پزشکی ارسال کند تا این دانشگاه پس از بررسی به نمایندگی از ستاد کرونا نظر خود را اعلام کند.

پ
پ

فرمانداران مدیریت کنند

استاندار کرمانشاه در ادامه این جلسه خطاب به ۱۴ فرماندار استان تاکید کرد: توقع ما از شما مدیریت جدی در مقابله با کرونا و توجه ویژه به سلامت مردم است و اگر وضعیت شهرستانی قرمز باشد ما آن را از چشم فرماندار می‌بینیم.

بازوند افزود: همه فرمانداران به صورت مدیر میدانی وارد شوند و اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا را پیگیری و با موارد تخلف برخورد کنند.

در جلسه امروز، همه فرمانداران جز فرماندار مرکز استان به صورت مجازی و از طریق ویدیو کنفرانس در جلسه شرکت کردند.

انتقاد از شهرداری کرمانشاه

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از جلسه امروز از کم‌کاری شهرداری کرمانشاه در مقابله با کرونا هم انتقاد کرد و گفت: گرچه وضعیت در بخش اتوبوسرانی و تاکسیرانی مقداری بهتر شد اما شهرداری در اماکن عمومی اقدام خاصی برای مقابله با کرونا انجام نداده است.

رئیس ستاد کرونای استان همچنین گفت: با توجه به تصمیم مقامات ارشد برای همکاری بیمارستان‌های نیروهای مسلح و تامین اجتماعی در پذیرش بیماران کرونایی گفت: لازم است در این زمینه مسوُولان این بیمارستان‌ها با دانشگاه علوم پزشکی توافق لازم را انجام دهند.

براساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه میانگین موارد بستری روزانه مبتلایان کرونای استان در مهرماه به ۱۰۶ نفر و میانگین فوتی‌ها هم به ۶ نفر رسیده به طوری که اکنون همه تخت‌های مراقبت ویژه(ICU) استان پر است.

محمودرضا مرادی افزود: اکنون ۵۰۶ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۰۳ نفر از آنان در بخش ICU مراقبت می‌شوند.

کرمانشاه همچنان در وضعیت قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی چهار هزار و ۱۴۲ بیمار جدید تا روز ۱۸ مهر۱۳۹۹، گفت: یک هزار و ۷۸۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۹۸ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۴۰۱ هزار و ۳۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند اما هنوز چهار هزار و  ۳۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی یادآور شد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند./ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.