شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ Saturday, 26 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21568 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟ رفع ۱۲ نقطه حادثه‌ خیز شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری است مصرف چه مواد غذایی جلوی «پوکی استخوان» را می‌گیرد؟

تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی هم جرم است هم خطری بزرگ علیه امنیت غذایی
02 آذر 1399 - 13:14
شناسه : 262143
6
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: براساس قوانین و مقررات حفظ کاربری اراضی و باغات، هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در عرصه‌های زراعی و باغات جرم تلقی می‌شود. طلوع‌‌کرمانشاه :

پورمراد جانی هدف اصلی و اساسی در حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها را تامین امنیت غذایی جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: هرگونه کاهش سطح اراضی زراعی و باغات قطعا تهدیدی جدی علیه امنیت غذایی جامعه خواهد بود./مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: براساس قوانین و مقررات حفظ کاربری اراضی و باغات هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در عرصه‌های زراعی و باغات از جمله ساخت و سازها، قطع اشجار برداشت خاک، برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها از نظر قانون جرم تلقی می‌شود./وی ادامه داد:مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز تابع آن‌ها وظیفه دارند که با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قانونی داشته باشند و در پایش روزانه که به طور مرتب از اراضی کشاورزی دارند و همچنین از طریق گشت‌های حفظ کاربری نسبت به هرگونه ساخت و ساز غیرمجازی با افراد متخلف و خاطی برخورد خواهند کرد./جانی تصریح کرد: اگر کسی مجوز بنایی داشته باشد و یا بخواهد طرحی ایجاد کند باید با  مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز تابع هماهنگی لازم را داشته باشد که در مرحله نخست از هرگونه تغییر کاربری جلوگیری می‌شود، ولی اگر نیاز باشد زمینی را تغییر کاربری بدهیم در اراضی که تولید و کیفیت محصولات کشاورزی در آن پایین است مجوز خواهیم داد./وی از مردم خواست، حتی‌المقدور از تغییر کاربری اراضی درجه یک و آبی خودداری شود و اگر کسی اقدام به تغییر کاربری کرد حتما با شماره ۱۳۱ تماس و اطلاع‌رسانی شود تا برخورد‌های لازم صورت گیرد و در صورت تکرار جرم فرد خاطی به دستگاه قضایی معرفی می‌شود

پ
پ

پورمراد جانی هدف اصلی و اساسی در حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها را تامین امنیت غذایی جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: هرگونه کاهش سطح اراضی زراعی و باغات قطعا تهدیدی جدی علیه امنیت غذایی جامعه خواهد بود.

وی ادامه داد: برای تولید محصولات زراعی و باغی در وهله اول حفظ سطح اراضی موجود یکی از اصول اصلی و اساسی است که باید در حفظ آن کوشا باشیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: براساس قوانین و مقررات حفظ کاربری اراضی و باغات هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در عرصه‌های زراعی و باغات از جمله ساخت و سازها، قطع اشجار برداشت خاک، برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها از نظر قانون جرم تلقی می‌شود.

وی ادامه داد:مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز تابع آن‌ها وظیفه دارند که با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قانونی داشته باشند و در پایش روزانه که به طور مرتب از اراضی کشاورزی دارند و همچنین از طریق گشت‌های حفظ کاربری نسبت به هرگونه ساخت و ساز غیرمجازی با افراد متخلف و خاطی برخورد خواهند کرد.

جانی تصریح کرد: اگر کسی مجوز بنایی داشته باشد و یا بخواهد طرحی ایجاد کند باید با  مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز تابع هماهنگی لازم را داشته باشد که در مرحله نخست از هرگونه تغییر کاربری جلوگیری می‌شود، ولی اگر نیاز باشد زمینی را تغییر کاربری بدهیم در اراضی که تولید و کیفیت محصولات کشاورزی در آن پایین است مجوز خواهیم داد.

وی از مردم خواست، حتی‌المقدور از تغییر کاربری اراضی درجه یک و آبی خودداری شود و اگر کسی اقدام به تغییر کاربری کرد حتما با شماره ۱۳۱ تماس و اطلاع‌رسانی شود تا برخورد‌های لازم صورت گیرد و در صورت تکرار جرم فرد خاطی به دستگاه قضایی معرفی می‌شود./فارس

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.