شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ Saturday, 26 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21569 تعداد نوشته های امروز : 1×

آخرین خبرها

برخورد سمند با لاستیک وسط جاده مادر خانواده را به کام مرگ فرو برد موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟ رفع ۱۲ نقطه حادثه‌ خیز شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری است

نشستی برای بهبود فضای کار در کرمانشاه/کسب و کار با زور و پرخاش محقق نمی‌شود
07 دی 1399 - 13:00
شناسه : 263397
4
شاخص فضای کسب و کار یکی از مهمترین مولفه‌های اقتصادی برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال در یک منطقه است. به اعتقاد بسیاری کارشناسان، در کرمانشاه نیز با این میزان بالای نرخ بیکاری اگر قرار باشد وضعیت اشتغال بهبود یابد، ابتدا باید بر بهبود فضای کسب و کار تمرکز کنیم. طلوع‌‌کرمانشاه :

طی چند سال گذشته فضای کسب و کار کرمانشاه چندان مناسب نبود و در برخی از فصول بر اساس پایشی که اتاق بازرگانی ایران انجام می‌دهد، استان آخر کشور بودیم، اما در دو سال اخیر اقدامات جدی برای بهتر شدن فضای کسب و کار استان آغاز و این امر باعث شد حتی تا جایگاه ۲۲ کشور نیز برسیم./برای امسال هم هدفگذاری مسئولین اقتصادی استان این بود که جزو ۱۰ استان برتر ایران از نظر شاخص فضای کسب و کار باشیم اما رتبه ۲۴کسب شد./این آماری است که مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در جلسه امروز (هفتم دی) کمیسیون بهبود فضای کسب و کار استان اعلام کرد./امیرحمزه حیدریان ادامه داد: تابستان امسال عدد شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه ۶٫۱۹ بود که نسبت به فصل قبل از آن(بهار ۱۳۹۹) با عدد ۶٫۱۲ وضعیت بدتری داشتیم و از جایگاه ۲۲ در فصل بهار، اکنون به جایگاه ۲۴ کشور رسیده ایم./وی عرضه کالای قاچاق، ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل، ضعف نظام توزیع و مشکل در رساندن محصول، قیمت‌گذاری و دخالت غیرمنطقی، محدودیت دسترسی به ارتباطات، مفاسد مالی و اداری و تمایل به خرید کالای خارجی را از جمله مواردی دانست که در این مولفه‌ها وضعیت بهتری نسبت به کشور داریم و خاطرنشان کرد: در برخی موارد مانند کمبود تقاضای موثر در بازار، تولید و عرضه کالاهای غیراستاندارد، رویکرد غیرمنصفانه ممیزی و دریافت مالیات، محدودیت دسترسی به حامل‌های انرژی، ضعف در رسیدگی به شکایات، موانع اداری کسب و کار، دشواری تامین مالی از بانک‌ها، کمبود نیروی کار ماهر و کارگریزی و استقبال نیروی کار از تعطیلی وضعیت بدتری داریم./مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه از اقداماتی که در استان برای بهبود فضای کسب و کار انجام شده هم یاد کرد که مشابه آن در برخی استان‌های دیگر صورت نگرفته و عنوان کرد: در کرمانشاه مجتمع قضایی ویژه دعاوی اقتصادی راه‌اندازی شده و به علاوه با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری تلاش شده تمام فرآیندهای سرمایه‌گذاری در استان به صورت مرحله به مرحله و الکترونیکی پیگیری شود./معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار با زور و پرخاش محقق نمی‌شود، تاکید کرد: سال گذشته به شدت پیگیر بهبود فضای کسب و کار بودیم و تلاش کردیم تا توانستیم حتی به جایگاه ۱۷ هم برسیم و امسال نیز اگر در جایگاه ۲۴ هستیم به خود ما برمی‌گردد که بنا به هر دلیلی از جمله شرایط بیماری کرونا نتوانستیم آنطور که باید پیگیری‌های لازم را خصوصا طی سه، چهار ماه اخیر انجام دهیم.

پ
پ

شاخص فضای کسب و کار یکی از مهمترین مولفه‌های اقتصادی برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال در یک منطقه است. به اعتقاد بسیاری کارشناسان، در کرمانشاه نیز با این میزان بالای نرخ بیکاری اگر قرار باشد وضعیت اشتغال بهبود یابد، ابتدا باید بر بهبود فضای کسب و کار تمرکز کنیم.

طی چند سال گذشته فضای کسب و کار کرمانشاه چندان مناسب نبود و در برخی از فصول بر اساس پایشی که اتاق بازرگانی ایران انجام می‌دهد، استان آخر کشور بودیم، اما در دو سال اخیر اقدامات جدی برای بهتر شدن فضای کسب و کار استان آغاز و این امر باعث شد حتی تا جایگاه ۲۲ کشور نیز برسیم.

برای امسال هم هدفگذاری مسئولین اقتصادی استان این بود که جزو ۱۰ استان برتر ایران از نظر شاخص فضای کسب و کار باشیم، اما بر اساس اطلاعات آخرین پایش فضای کسب و کار که مربوط به فصل تابستان است، جایگاه کرمانشاه نسبت به فصل قبل از آن کمی بدتر شده و اکنون در رتبه ۲۴ کشور هستیم. این آماری است که مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در جلسه امروز (هفتم دی) کمیسیون بهبود فضای کسب و کار استان اعلام کرد.

امیرحمزه حیدریان ادامه داد: تابستان امسال عدد شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه ۶٫۱۹ بود که نسبت به فصل قبل از آن(بهار ۱۳۹۹) با عدد ۶٫۱۲ وضعیت بدتری داشتیم و از جایگاه ۲۲ در فصل بهار، اکنون به جایگاه ۲۴ کشور رسیده ایم.

وی با بیان اینکه وضعیت شاخص فضای کسب و کار استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته(تابستان ۱۳۹۸) بهتر شده، خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته با عدد شاخص فضای کسب و کار ۶٫۲۳ در جایگاه ۲۸ کشور بودیم.

حیدریان سپس از ۲۸ مولفه‌ای یاد کرد که بر اساس آن شاخص فضای کسب و کار سنجیده می‌شود و ادامه داد: از این تعداد در ۱۶ مولفه وضعیت بهتر و در ۱۲ مولفه وضعیت بدتری نسبت به کشور داشتیم.

وی عرضه کالای قاچاق، ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل، ضعف نظام توزیع و مشکل در رساندن محصول، قیمت‌گذاری و دخالت غیرمنطقی، محدودیت دسترسی به ارتباطات، مفاسد مالی و اداری و تمایل به خرید کالای خارجی را از جمله مواردی دانست که در این مولفه‌ها وضعیت بهتری نسبت به کشور داریم و خاطرنشان کرد: در برخی موارد مانند کمبود تقاضای موثر در بازار، تولید و عرضه کالاهای غیراستاندارد، رویکرد غیرمنصفانه ممیزی و دریافت مالیات، محدودیت دسترسی به حامل‌های انرژی، ضعف در رسیدگی به شکایات، موانع اداری کسب و کار، دشواری تامین مالی از بانک‌ها، کمبود نیروی کار ماهر و کارگریزی و استقبال نیروی کار از تعطیلی وضعیت بدتری داریم.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه از اقداماتی که در استان برای بهبود فضای کسب و کار انجام شده هم یاد کرد که مشابه آن در برخی استان‌های دیگر صورت نگرفته و عنوان کرد: در کرمانشاه مجتمع قضایی ویژه دعاوی اقتصادی راه‌اندازی شده و به علاوه با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری تلاش شده تمام فرآیندهای سرمایه‌گذاری در استان به صورت مرحله به مرحله و الکترونیکی پیگیری شود.

در ادامه این جلسه هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز جذب سرمایه‌گذار و کمک به اشتغال را مهمترین هدف در استان دانست و گفت: برای این منظور باید فضای کسب و کار را بهبود ببخشیم.

وی معتقد است، اگر فضای کسب و کار مناسب باشد، سرمایه‌گذار هرطور که شده برای ورود به استان راه خود را باز می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار با زور و پرخاش محقق نمی‌شود، تاکید کرد: سال گذشته به شدت پیگیر بهبود فضای کسب و کار بودیم و تلاش کردیم تا توانستیم حتی به جایگاه ۱۷ هم برسیم و امسال نیز اگر در جایگاه ۲۴ هستیم به خود ما برمی‌گردد که بنا به هر دلیلی از جمله شرایط بیماری کرونا نتوانستیم آنطور که باید پیگیری‌های لازم را خصوصا طی سه، چهار ماه اخیر انجام دهیم.

حاتمی راهکار بهبود فضای کسب و کار را تمرکز بر مواردی دانست که در آنها وضعیت بدتری داریم و یادآور شد: برای مثال در زمینه روش‌های غیرمنصفانه اخذ مالیات که بسیاری از آن گلایه دارند باید اصلاحات جدی صورت گیرد، زیرا در ایام تنظیم بودجه سالیانه نیز همواره مسئولین استان تاکید دارند سهم مالیات کرمانشاه نباید رشد زیادی داشته باشد.

وی به موضوع کمبود نیروی کار ماهر هم اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع نیز باید با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای مرتفع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از مشکل شفاف نبودن اطلاعات نیز به عنوان یکی از موانع کسب و کار یاد کرد و افزود: برای حل این معضل هم سایت‌های دستگاه‌ها باید به روز شود و هم درباره کارهای انجام شده و برنامه‌های پیش رو اطلاع رسانی کافی صورت بگیرد. برای مثال هم اکنون ۱۳۷۰ پروزه در سامانه سرمایه‌گذاری استان داریم که اطلاعات بسیاری از آنها هنوز به روز نشده و این کار باید هرچه زودتر صورت بگیرد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.