شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ Saturday, 26 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21569 تعداد نوشته های امروز : 1×

آخرین خبرها

برخورد سمند با لاستیک وسط جاده مادر خانواده را به کام مرگ فرو برد موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟ رفع ۱۲ نقطه حادثه‌ خیز شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری است

ماجرای گوشت‌هایی که در خیابان آویزان می‌شوند
08 دی 1399 - 11:04
شناسه : 263444
3
رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه طلوع‌‌کرمانشاه :

ماجرا اینطور شروع می‌شود که یک فرد گوسفند زنده خود را وسط خیابان می‌آورد، همانجا سر می‌برد، آویزان و سپس کیلوفروش می‌کند و مردم هم حسابی استقبال می‌کنند./از شلوغی و ازدحامی که تشدیدکننده کرونا است اگر گذر کنیم، این شیوه کشتار خیابانی دام هیچگونه تاییدیه بهداشتی ندارد و اگر دام کشتار شده، بیماری داشته باشد، مشخص نخواهد شد./کشتار و فروش خیابانی دام فقط به روزبازارها منتهی نمی‌شود و در روزهای عادی هم در گوشه و کنار شهر کرمانشاه از الهیه گرفته تا پردیس، مسکن و دولت آباد دیده می‌شود./حسن آمویی با اشاره به کشتار و عرضه دام در خیابان به شیوه نامناسب و غیربهداشتی، افزود: متاسفانه این شیوه فروش در بسیاری از نقاط شهر انجام می‌شود./وی ادامه داد: گوسفندهایی که به این شیوه کشتار خیابانی عرضه می‌شوند، شاید ظاهر سالمی داشته باشند، اما تحت نظر هیچ دامپزشکی ذبح نمی‌شود و از همین رو درباره سلامت آنها تردید وجود دارد./رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه دلیل استقبال مردم از این گوشت‌ها را قیمت کمی پایین‌تر آن دانست که شاید برای هر کیلو حداکثر هفت یا هشت هزار تومان باشد و یادآور شد: دلیل ارزانتر بودن این گوشت آن است که وقتی کسی کشتار خیابانی انجام می‌دهد سالی ۱۰، ۱۵ میلیون تومان پول مالیات، ماهی دو میلیون تومان پول برق، هزینه چند میلیونی اجاره مغازه و … را ندارد و قیمت هر کیلو گوشت برای او پایین‌تر تمام می‌شود.

پ
پ

 ازدحام جمعیتی شبیه به یک معرکه‌گیری دارد، اما زمانی که جلوتر می‌روی با لاشه نصفه و نیمه گوسفندی مواجه می‌شوی که مردم برای خرید آن صف کشیده‌اند.

ماجرا اینطور شروع می‌شود که یک فرد گوسفند زنده خود را وسط خیابان می‌آورد، همانجا سر می‌برد، آویزان و سپس کیلوفروش می‌کند و مردم هم حسابی استقبال می‌کنند.

از شلوغی و ازدحامی که تشدیدکننده کرونا است اگر گذر کنیم، این شیوه کشتار خیابانی دام هیچگونه تاییدیه بهداشتی ندارد و اگر دام کشتار شده، بیماری داشته باشد، مشخص نخواهد شد.

کشتار و فروش خیابانی دام فقط به روزبازارها منتهی نمی‌شود و در روزهای عادی هم در گوشه و کنار شهر کرمانشاه از الهیه گرفته تا پردیس، مسکن و دولت آباد دیده می‌شود.

مردم هم به واسطه کیلویی چند هزار تومان ارزانتر، جان خود را به خطر می‌اندازند و این گوشت‌ها را می‌خرند.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه با انتقاد از وضعیت کشتارهای خیابانی که به شدت سلامت مردم را تهدید می‌کند، گفت: زمانی که به این شیوه فروش گوشت اعتراض می‌کنیم و خواستار برخورد با آن هستیم، چوب ارزانی این گوشت را بر سر ما می‌زنند.

حسن آمویی با اشاره به کشتار و عرضه دام در خیابان به شیوه نامناسب و غیربهداشتی، افزود: متاسفانه این شیوه فروش در بسیاری از نقاط شهر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: گوسفندهایی که به این شیوه کشتار خیابانی عرضه می‌شوند، شاید ظاهر سالمی داشته باشند، اما تحت نظر هیچ دامپزشکی ذبح نمی‌شود و از همین رو درباره سلامت آنها تردید وجود دارد.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه دلیل استقبال مردم از این گوشت‌ها را قیمت کمی پایین‌تر آن دانست که شاید برای هر کیلو حداکثر هفت یا هشت هزار تومان باشد و یادآور شد: دلیل ارزانتر بودن این گوشت آن است که وقتی کسی کشتار خیابانی انجام می‌دهد سالی ۱۰، ۱۵ میلیون تومان پول مالیات، ماهی دو میلیون تومان پول برق، هزینه چند میلیونی اجاره مغازه و … را ندارد و قیمت هر کیلو گوشت برای او پایین‌تر تمام می‌شود.

آمویی با اشاره به پیگیری‌های متعددی که برای برخورد با این شیوه عرضه گوشت انجام شده، خاطرنشان کرد: هر بار که اعتراض می‌کنیم قیمت پایین این گوشت را بر سر ما می‌زنند، در حالیکه ارزان‌تر بودن آن دلیل دارد و هیچ هزینه جانبی برای عرضه کنندگان ندارد.

وی اظهار کرد: مشابه این کشتارهای غیراستاندارد و فروش گوشت را در جاده‌ها و مناطقی مانند “شیان” هم داریم که هیچ نظارتی بر سلامت دام عرضه شده در این مناطق صورت نمی‌گیرد.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه تداوم این روند را باعث به خطر افتادن سلامت مردم دانست و گفت: فروش گوشت به صورت خیابانی مغازه‌داران را نیز تحت تاثیر قرار داده و فروش قصابان را کاهش داده است.

آمویی برخورد با کشتارهای خیابانی دام را نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله دامپزشکی، اجراییات شهرداری، مرکز بهداشت، فرمانداری و… دانست./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.