شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ Saturday, 26 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21570 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

لایروبی رودخانه چمبشیر و آبشوران کرمانشاه برخورد سمند با لاستیک وسط جاده مادر خانواده را به کام مرگ فرو برد موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟

حمل یکسره کالا به عراق تاثیر مثبتی بر افزایش مبادلات تجاری دارد
09 بهمن 1399 - 12:13
شناسه : 264450
4
معاون استانداری کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

هدایت حاتمی در نشست هیات اقتصادی حلبچه عراق با مسئولین استان کرمانشاه که امروز (۹ بهمن) در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن کرمانشاه توسعه روابط اقتصادی با کشور عراق و اقلیم کردستان عراق است، افزود: سطح روابط تجاری طرفین باید بسیار بیشتر از شرایط کنونی باشد./وی با بیان اینکه به زودی برگ‌های برنده ما برای تعاملات تجاری با عراق با شکست خوردن سیاست‌های ترامپ و پایان جنگ اقتصادی بیشتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: به نفع عراق و استان‌های اقلیم کردستان است که مناسبات خود را با ایران گسترش دهند./معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه سپس به بیان چند درخواست از عراق پرداخت و اظهار کرد: نزدیک به دو سال از مصوبه دولت ایران برای رسمی شدن مرز شوشمی می‌گذرد و با وجود آمادگی طرف ایرانی و کرمانشاه، هنوز امکان تردد مسافر از این مرز فراهم نشده است./حاتمی خواستار حل و فصل سریع این موضوع با همکاری اقلیم کردستان عراق شد و تاکید کرد: شاید بخشی از تاخیر در این کار به دلیل اختلافات بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان باشد./وی همچنین خواستار برقراری حمل یکسره کالا بین دو کشور تا مقصد عراق شد و عنوان کرد: اقداماتی که اکنون در زمینه تخلیه و بارگیری انجام می‌شود اصلا مناسب نیست و در این زمینه از عراق و اقلیم کردستان گلایه داریم.

پ
پ

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بر لزوم توسعه روابط تجاری با اقلیم کردستان عراق تاکید کرد و گفت: برقراری حمل یکسره کالا در این راستا موثر است.

هدایت حاتمی در نشست هیات اقتصادی حلبچه عراق با مسئولین استان کرمانشاه که امروز (۹ بهمن) در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن کرمانشاه توسعه روابط اقتصادی با کشور عراق و اقلیم کردستان عراق است، افزود: سطح روابط تجاری طرفین باید بسیار بیشتر از شرایط کنونی باشد.

وی با بیان اینکه به زودی برگ‌های برنده ما برای تعاملات تجاری با عراق با شکست خوردن سیاست‌های ترامپ و پایان جنگ اقتصادی بیشتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: به نفع عراق و استان‌های اقلیم کردستان است که مناسبات خود را با ایران گسترش دهند.

وی گفت: ایران کشوری قدرتمند است که نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه سطح تکنولوژی بالاتر و پتانسیل‌های قابل توجهی دارد که عراق می‌تواند از آنها بهره‌مند شود.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه سپس به بیان چند درخواست از عراق پرداخت و اظهار کرد: نزدیک به دو سال از مصوبه دولت ایران برای رسمی شدن مرز شوشمی می‌گذرد و با وجود آمادگی طرف ایرانی و کرمانشاه، هنوز امکان تردد مسافر از این مرز فراهم نشده است.

حاتمی خواستار حل و فصل سریع این موضوع با همکاری اقلیم کردستان عراق شد و تاکید کرد: شاید بخشی از تاخیر در این کار به دلیل اختلافات بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان باشد.

وی همچنین خواستار برقراری حمل یکسره کالا بین دو کشور تا مقصد عراق شد و عنوان کرد: اقداماتی که اکنون در زمینه تخلیه و بارگیری انجام می‌شود اصلا مناسب نیست و در این زمینه از عراق و اقلیم کردستان گلایه داریم.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه معتقد است، اگر امروز ترکیه توانسته سهم خوبی در بازار عراق داشته باشد  به دلیل بهره‌مندی از مزایای حمل یکسره است که ما نیز باید از آن استفاده کنیم.

حاتمی در ادامه از وجود ۱۹۰ کیلومتر مرز مشترک بین کرمانشاه و حلبچه یاد کرد که به تبع آن مسائل متعددی بین دو استان وجود دارد و افزود: اخیرا با حضور استاندار کرمانشاه تفاهم‌نامه‌ای بین دو استان داشتیم که امیدواریم همه بندهای آن اجرایی شود.

وی سهم عمده‌ای از بار تعاملات اقتصادی کرمانشاه و حلبچه را بر عهده اتاق‌های بازرگانی دو استان دانست و گفت: اعزام و پذیرش هیات‌های اقتصادی بین دو استان زمینه‌ساز گسترش تعاملات تجاری و ما نیز از سیاست‌هایی که اتاق بازرگانی کرمانشاه برای گسترش این مناسبات در پیش گرفته حمایت می‌کنیم، زیرا توسعه روابط تجاری باعث ایجاد رفاه و ثروت برای دو استان خواهد شد./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.