شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ Saturday, 26 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21570 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

لایروبی رودخانه چمبشیر و آبشوران کرمانشاه برخورد سمند با لاستیک وسط جاده مادر خانواده را به کام مرگ فرو برد موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟

بیایید برای ساخت “میدان بارِ جدید” کرمانشاه دعا کنیم!
27 بهمن 1399 - 9:06
شناسه : 265107
5
حالا بیش از نیم قرن از عُمر میدان بار کرمانشاه می گذرد. میدان باری که روزگاری خارج از شهر بود، اما طی دهه های گذشته با رشد و توسعه شهر کرمانشاه حالا دقیقا وسطِ شهر قرار گرفته و مشکلاتی برای کرمانشاه و مردمانش ایجاد کرده است. طلوع‌‌کرمانشاه :

حدود ۲۰ سال است بحث انتقال میدان بار مطرح شده، اما تاکنون اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است، برای همین سراغ فرهاد فرهودی رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرمانشاه رفتیم و در خصوص چرایی تاخیر ۲۰ ساله اجرای این پروژه پرسیدیم که گفت: بارها و بارها در این زمینه مصاحبه کرده ایم و گفته ایم این پروژه نیاز به سرمایه گذار دارد./فرهودی گفت: تا زمانی که سرمایه گذار پای کار نیاید، کاری از دست شهردرای ساخته نیست، چرا که زمینی برای انجام این کار در اختیار نداریم./وی افزود: ساخت میدان بار نیازمند ۵۰ تا ۶۰ هکتار زمین در محدوده خارج از شهر است تا کامیون ها و وانت ها و… وارد شهر نشوند که در حال حاضر شهرداری کرمانشاه چنین زمینی در اختیار ندارد./وی افزود: تنها مسئله ای که موجب شده شهرداری میدان بار جدید را نسازد بحث نبود زمین است و اگر سرمایه گذاری باشد که زمین داشته باشد شهرداری به جد پای کار است./با این وصف فعلا ما هم باید بنشینیم و دست به دعا برداریم و امیدوار باشیم که یک نفر صاحب زمین پیدا شود که از قضا حدود ۶۰ هکتار زمین داشته باشد و بر حسب اتفاق زمینش در جای خوبی باشد و بر حسب تصادف بخواهد در ساخت میدان بار سرمایه گذاری کند  تا بتواند ما را از خطر میدان بار قدیمی شهر نجات دهد! اما جمع شدن این همه اتفاق کنار هم چیزی شبیه معجزه نیاز دارد و برای همین ۲۰ سال که هیچ ۱۰۰ سال دیگر هم امیدی به ساخت میدان بار جدید کرمانشاه با این شرایط نیست.

پ
پ
حالا بیش از نیم قرن از عُمر میدان بار کرمانشاه می گذرد. میدان باری که روزگاری خارج از شهر بود، اما طی دهه های گذشته با رشد و توسعه شهر کرمانشاه حالا دقیقا وسطِ شهر قرار گرفته و مشکلاتی برای کرمانشاه و مردمانش ایجاد کرده است.                                              

تردد کامیون ها و وانت های میدان بار در وسط خیابانهای شهر و مشکلات و خطراتی که در بحث ترافیک و تصادف ایجاد می کند به کنار، حالا خود فرسودگی این محل به خطری جدی تبدیل شده، سقف های چوبی میدان بار به حدی فرسوده شده که هر آن احتمال آتش سوزی گسترده و بروز فاجعه در دلِ شهر وجود دارد، فاجعه ای که دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نسبت به آن هشدار داد و آن را خطری جدی برای شهر دانست.

 شهرام کرمی با هشدار نسبت به مخاطرات میدان بار قدیمی کرمانشاه، عنوان کرد: پیش از آنکه شاهد وقوع فاجعه ای در میدان بار قدیمی کرمانشاه باشیم، از مسئولین و متولیان امر خواسته ایم تا به قید فوریت نسبت به بررسی موضوع و اتخاذ تدابیر لازم جهت نوسازی و بهسازی آن اقدام کنند و تمام سازمانها و ادارات ذیربط موظف هستند همکاری لازم را با شهرداری و سازمان میادین و تره بار استان داشته باشند.

دادستان کرمانشاه افزود: مسئولین مربوطه باید برای نوسازی و بازسازی میدان بار اقداماتی را در دستور کار قرار دهند و هرگونه کوتاهی در انجام این دستورالعمل به  منظور پیشگیری از وقوع یک فاجعه، برخورد قضایی را بدنبال خواهد داشت.

حدود ۲۰ سال است بحث انتقال میدان بار مطرح شده، اما تاکنون اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است، برای همین سراغ فرهاد فرهودی رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرمانشاه رفتیم و در خصوص چرایی تاخیر ۲۰ ساله اجرای این پروژه پرسیدیم که گفت: بارها و بارها در این زمینه مصاحبه کرده ایم و گفته ایم این پروژه نیاز به سرمایه گذار دارد.

فرهودی گفت: تا زمانی که سرمایه گذار پای کار نیاید، کاری از دست شهردرای ساخته نیست، چرا که زمینی برای انجام این کار در اختیار نداریم.

وی افزود: ساخت میدان بار نیازمند ۵۰ تا ۶۰ هکتار زمین در محدوده خارج از شهر است تا کامیون ها و وانت ها و… وارد شهر نشوند که در حال حاضر شهرداری کرمانشاه چنین زمینی در اختیار ندارد.

این مسئول یادآور شد: از طرفی زمین انتخابی برای میدان بار باید در محل مناسبی باشد که صنوف میوه و تره بار رغبت کنند آنجا بروند، وگرنه اتحادیه میوه و تره بار به این کار رضایت نمی دهد و حق هم دارند، باید میدان بار جدید در محلی مناسب احداث شود و شهرداری فعلا چنین زمینی ندارد.

فرهودی گفت: بارها گفته ایم اگر سرمایه گذاری زمین مناسب داشته و برای اجرای پروژه پای کار بیاید، شهرداری همه جوره از او حمایت کرده و تمام بسترهای لازم برای ساخت میدان بار را فراهم می کند.

وی افزود: تنها مسئله ای که موجب شده شهرداری میدان بار جدید را نسازد بحث نبود زمین است و اگر سرمایه گذاری باشد که زمین داشته باشد شهرداری به جد پای کار است.

فرهودی در خصوص برآورد هزینه‌های لازم برای ساخت یک میدان بار جدید در زمینی به وسعت ۶۰ هکتار گفت: در این زمینه واقعا نمی توان اظهار نظر کرد، چرا که قیمت ها در حال تغییر است و نوع ساختمان و غرفه ها و …با خود سرمایه گذار و سازنده پروژه است و قیمت ها در این زمینه متفاوت است.

وی در خصوص محل مناسب برای احداث میدان بار جدید شهر هم گفت: بهترن مکان بعد از کمربندی شرقی به سمت اسلام آبادغرب است و امیدواریم سرمایه گذاری که صاحب زمین باشد پیدا شود و کار ساخت این میدان بار انجام شود.

… زمین نیست، پس نمی توانیم بسازیم! یعنی در این شهر با وسعت بیش از ۹۳ هزار کیلومتر یک تکه زمین برای میدان بار جدید شهر پیدا نمی شود! یعنی اگر تا ۱۰۰ سال دیگر کسی پیدا نشد که زمین بدهد و اراده کند میدان بار بسازد باید با همین میدان بار قدیمی سر کنیم؟!

با این وصف فعلا ما هم باید بنشینیم و دست به دعا برداریم و امیدوار باشیم که یک نفر صاحب زمین پیدا شود که از قضا حدود ۶۰ هکتار زمین داشته باشد و بر حسب اتفاق زمینش در جای خوبی باشد و بر حسب تصادف بخواهد در ساخت میدان بار سرمایه گذاری کند  تا بتواند ما را از خطر میدان بار قدیمی شهر نجات دهد! اما جمع شدن این همه اتفاق کنار هم چیزی شبیه معجزه نیاز دارد و برای همین ۲۰ سال که هیچ ۱۰۰ سال دیگر هم امیدی به ساخت میدان بار جدید کرمانشاه با این شرایط نیست./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.