یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21347 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

با استفاده از بازی درمانی از اضطراب کلاس اولی ها بکاهید/ نقاشی تیره رنگ کودک چه پیامی دارد؟ میزان مزاحمت تلفنی در اورژانس کرمانشاه بالا رفته است شفاف سازی راهکاری برای جلب رضایت شرکای اجتماعی است/۸۸۳میلیاردتومان آخرین حقوق پرداختی به بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاهی ست مشاور تحصیلی نداشتم، آزمونهای آزمایشی و کتابهای کمک درسی یاری رسان شد فعالیت مرزهای رسمی کرمانشاه باید ساماندهی شود توضیح دادستان گیلانغرب در خصوص فوت یک متهم  نماینده مجلس: رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ در کمیسیون امنیت ملی مطرح نشده آخر هفته‌ای خنک در انتظار کرمانشاه استعفاء دسته جمعی در هیات ناشنوایان کرمانشاه آغاز طرح «زوج‌وفرد خودروها» در کرمانشاه از ۲۰ شهریور جستجو برای یافتن غارهای جدید در «پرآو» ماموگرافی و باورهای غلط درباره آن ۱۸کودک در شیرخوارگاه معتضدی نگهداری می شوند/ثبت ۱مورد فرزند خواندگی برای متقاضی مجرد در کرمانشاه کرمانشاه ۷۹ هزار بیکار دارد/ نمایندگان پیگیر باشند کرمانشاه مقصد اول سفر رییس جمهور شود گرد و غبار دید افقی را در قصرشیرین کاهش داد مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه برگشت اعتبارات را تکذیب کرد/ ادعای جذب اعتبارات طی ۲۰ روز مرز خسروی همچنان ۲۴ ساعته آماده تردد زوار است راه‌اندازی۸سامانه هوشمند نظارتی جدید در محورهای مواصلاتی کرمانشاه غرق شدن مردی ۴۰ ساله در سد جامیشان سنقروکلیایی شهردار کرمانشاه در دهمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی: کرمانشاه قابلیت های زیادی برای گردشگری پایدار دارد  

چرا باید به غذا‌ها زردچوبه بزنیم؟
10 اسفند 1399 - 11:15
شناسه : 265682
3
زردچوبه را می‌توان از پرکاربردترین و محبوب‌ترین ادویه های جهان دانست که قدمتی بسیار طولانی دارد. باستان شناسانی که در هند کار می‌کنند بقایای زردچوبه را در گلدان‌های سفالی پیدا کرده اند که مربوط به اوایل سال ۲۵۰۰ قبل از میلاد است طلوع‌‌کرمانشاه :

آرتروز زانو یکی از دردناک‌ترین و شایع‌ترین اختلالات مفصلی مربوط به سن است. یک درمان معمول برای این مشکل، استفاده از دارو‌های ضد التهاب غیراستروئیدی مانند دیکلوفناک است. در یک مطالعه کوچک در مجله Trials، محققان ۱۳۹ بیمار مبتلا به آرتروز زانو را با ۵۰۰ میلی گرم کورکومین (ماده ضد التهاب زردچوبه) سه بار در روز یا یک قرص ۵۰ میلی گرم دیکلوفناک دو بار در روز و به مدت ۲۸ روز اختصاص دادند. در روز‌های ۱۴ و ۲۸، افرادی که زردچوبه دریافت می‌کردند، ۵۰ درصد بهبود را گزارش کردند. در کمال تعجب، محققان همچنین دریافتند که کسانی که زردچوبه مصرف می‌کنند، به طور متوسط در عرض چهار هفته ۲ ٪ از وزن بدن خود را از دست می‌دهند./تعدادی از مطالعات حیوانی نشان داده است که زردچوبه ممکن است به کاهش وزن کمک کند و چربی شکم را کاهش دهد. در حالی که تحقیقات بسیار بیشتری مورد نیاز است، برخی از مطالعات کوچک انسانی نشان می‌دهد که مکمل زردچوبه ممکن است تأثیر مثبتی بر ترکیب بدن داشته باشد./چندین مطالعه نشان داده است که زردچوبه ممکن است در پیشگیری از دیابت موثر باشد، از جمله یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ در برنامه تحقیقات دیابت و بیماری‌های متابولیک در دانشگاه اوبرن. در این تحقیق نشان داد که، کورکومین، ماده فعال زیستی موجود در زردچوبه، با داروی متابورمین رایج دیابت قابل قیباس است.

پ
پ

زردچوبه را می‌توان از پرکاربردترین و محبوب‌ترین ادویه های جهان دانست که قدمتی بسیار طولانی دارد. باستان شناسانی که در هند کار می‌کنند بقایای زردچوبه را در گلدان‌های سفالی پیدا کرده اند که مربوط به اوایل سال ۲۵۰۰ قبل از میلاد است. در طول تاریخ بشر، این ریشه زرد-نارنجی طلایی، یکی از اعضای خانواده زنجبیل، به دلیل دارا بودن قدرت بهبودی و استفاده در مراسم مذهبی، مورد تحسین است.  زردچوبه برای سال‌های متمادی محبوب بوده و در دهه‌های اخیر نیز در علم پزشکی مورد توجه واقع شده است. محققان معتقدند زردچوبه سرشار از خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که ادویه را به یک ماده درمانی قوی تبدیل می‌کند. به هر حال، التهاب و استرس اکسیداتیو در بسیاری از بیماری‌های مزمن نقش دارد.

چرا باید به غذا‌ها زردچوبه بزنیم؟

آرتروز زانو یکی از دردناک‌ترین و شایع‌ترین اختلالات مفصلی مربوط به سن است. یک درمان معمول برای این مشکل، استفاده از دارو‌های ضد التهاب غیراستروئیدی مانند دیکلوفناک است. در یک مطالعه کوچک در مجله Trials، محققان ۱۳۹ بیمار مبتلا به آرتروز زانو را با ۵۰۰ میلی گرم کورکومین (ماده ضد التهاب زردچوبه) سه بار در روز یا یک قرص ۵۰ میلی گرم دیکلوفناک دو بار در روز و به مدت ۲۸ روز اختصاص دادند. در روز‌های ۱۴ و ۲۸، افرادی که زردچوبه دریافت می‌کردند، ۵۰ درصد بهبود را گزارش کردند. در کمال تعجب، محققان همچنین دریافتند که کسانی که زردچوبه مصرف می‌کنند، به طور متوسط در عرض چهار هفته ۲ ٪ از وزن بدن خود را از دست می‌دهند.

با زردچوبه لاغر شوید

تعدادی از مطالعات حیوانی نشان داده است که زردچوبه ممکن است به کاهش وزن کمک کند و چربی شکم را کاهش دهد. در حالی که تحقیقات بسیار بیشتری مورد نیاز است، برخی از مطالعات کوچک انسانی نشان می‌دهد که مکمل زردچوبه ممکن است تأثیر مثبتی بر ترکیب بدن داشته باشد.

چندین مطالعه نشان داده است که زردچوبه ممکن است در پیشگیری از دیابت موثر باشد، از جمله یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ در برنامه تحقیقات دیابت و بیماری‌های متابولیک در دانشگاه اوبرن. در این تحقیق نشان داد که، کورکومین، ماده فعال زیستی موجود در زردچوبه، با داروی متابورمین رایج دیابت قابل قیباس است./رکنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.