شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ Saturday, 26 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21570 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

لایروبی رودخانه چمبشیر و آبشوران کرمانشاه برخورد سمند با لاستیک وسط جاده مادر خانواده را به کام مرگ فرو برد موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟

اعتراض کارفرمایان به مصوبه افزایش ۳۹درصدی دستمزد کارگری!
24 اسفند 1399 - 12:05
شناسه : 266271
3
با تصمیم دیشب شورای عالی کار حدقل حقوق کارگران برای سال آینده ۳۹ درصد افزایش یافت اما این مساله که این میزان از افزایش حقوق موجب آسیب به کسب‌وکارها می‌شود یکی از نگرانی‌هاست، آیا گروه کارفرمایی با این میزان افزایش موافق است؟ طلوع‌‌کرمانشاه :

شب گذشته جلسه شورای عالی کار برای تعیین میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده به نتیجه رسید. در این جلسه که با حضور نماینده گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت برگزار شد حداقل حقوق کارگران ۳۹ درصد افزایش یافت./پایه حقوق سال گذشته ۱٫۹ میلیون تومان بود که با افزایش ۳۹ درصدی در سال آینده به دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان رسیده است. همچنین بن کارگری ۶۰۰ هزار تومان، بن مسکن ۴۵۰ هزار تومان، پایه سنوات ۱۴۰ هزار تومان و حق اولاد ۳۴۵ هزار تومان تعیین شد، سایر سطوح درآمدی نیز ۲۶ درصد افزایش یافت. در مجموع حداقل حقوق برای یک خانواده سه نفره چهار میلیون و ۱۹۰ هزار تومان برآورد می‌شود./این مصوبه شورای عالی کار به امضای اعضا رسیده است و برای اجرایی شدن باید به تایید هیات وزیران برسد؛ اما با اعلام افزایش ۳۹ درصدی پایه حقوق مسئله ضربه به کسب‌وکارها به خصوص مشاغل خرد و متوسط دوباره مطرح شده است./به اعتقاد برخی از فعالان حوزه کسب‌وکار این میزان افزایش حقوق به مشاغل آسیب وارد می‌کند و در نتیجه موجب تورم می‌شود، اما آنطور که نماینده کارفرمایان می‌گوید قرار است از بخش‌های کارفرمایی در قالب طرح‌هایی حمایت شود./اصفر آهنی‌ها با اشاره به این که وضعیت وخیم زندگی بخش کارگری یک واقعیت جامعه ماست، می‌گوید: برای این که وضعیت زندگی کارگران بدتر نشود حداقل کار این است که قدرت خرید آنها حفظ شود و تلاش گروه کارفرمایی نیز بر حفظ قدرت خرید کارگران بود که بر این مبنا جلو آمدیم و به نتیجه رسیدیم. در نهایت نیز افزایش ۳۹ درصدی پایه حقوق مورد قبول همه اعضا قرار گرفت و تصویب شد.

پ
پ

با تصمیم دیشب شورای عالی کار حدقل حقوق کارگران برای سال آینده ۳۹ درصد افزایش یافت اما این مساله که این میزان از افزایش حقوق موجب آسیب به کسب‌وکارها می‌شود یکی از نگرانی‌هاست، آیا گروه کارفرمایی با این میزان افزایش موافق است؟

شب گذشته جلسه شورای عالی کار برای تعیین میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده به نتیجه رسید. در این جلسه که با حضور نماینده گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت برگزار شد حداقل حقوق کارگران ۳۹ درصد افزایش یافت.

پایه حقوق سال گذشته ۱٫۹ میلیون تومان بود که با افزایش ۳۹ درصدی در سال آینده به دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان رسیده است. همچنین بن کارگری ۶۰۰ هزار تومان، بن مسکن ۴۵۰ هزار تومان، پایه سنوات ۱۴۰ هزار تومان و حق اولاد ۳۴۵ هزار تومان تعیین شد، سایر سطوح درآمدی نیز ۲۶ درصد افزایش یافت. در مجموع حداقل حقوق برای یک خانواده سه نفره چهار میلیون و ۱۹۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

این مصوبه شورای عالی کار به امضای اعضا رسیده است و برای اجرایی شدن باید به تایید هیات وزیران برسد؛ اما با اعلام افزایش ۳۹ درصدی پایه حقوق مسئله ضربه به کسب‌وکارها به خصوص مشاغل خرد و متوسط دوباره مطرح شده است.

به اعتقاد برخی از فعالان حوزه کسب‌وکار این میزان افزایش حقوق به مشاغل آسیب وارد می‌کند و در نتیجه موجب تورم می‌شود، اما آنطور که نماینده کارفرمایان می‌گوید قرار است از بخش‌های کارفرمایی در قالب طرح‌هایی حمایت شود.

اصفر آهنی‌ها با اشاره به این که وضعیت وخیم زندگی بخش کارگری یک واقعیت جامعه ماست، می‌گوید: برای این که وضعیت زندگی کارگران بدتر نشود حداقل کار این است که قدرت خرید آنها حفظ شود و تلاش گروه کارفرمایی نیز بر حفظ قدرت خرید کارگران بود که بر این مبنا جلو آمدیم و به نتیجه رسیدیم. در نهایت نیز افزایش ۳۹ درصدی پایه حقوق مورد قبول همه اعضا قرار گرفت و تصویب شد.

نماینده گروه کارفرمایی نیز معتقد است با این تصمیم طبیعتا واحدهای خرد آسیب می‌بینند، او در این خصوص عنوان می‌کند: در این باره از دولت خواستیم که از کسب‌وکارها حمایت کند. مهم‌ترین بخش جامعه ما مردم هستند که در بخش تولید در حال فعالیت هستند و از آنجایی که عوامل تولید از جمله مواد اولیه افزایش قیمت داشته قرار است نشست‌هایی برگزار شود تا از کسب‌وکارها هم حمایت شود./ تجارت نیوز

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.