یکشنبه, ۶ آبان , ۱۴۰۳ Sunday, 27 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21570 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

لایروبی رودخانه چمبشیر و آبشوران کرمانشاه برخورد سمند با لاستیک وسط جاده مادر خانواده را به کام مرگ فرو برد موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟

خودرو باز هم گران می‌شود؟
09 خرداد 1400 - 11:53
شناسه : 268784
3
عضو انجمن همگن قطعه‌سازان کشور طلوع‌‌کرمانشاه :

بابک کریمخان با اشاره به چشم‌انداز بازار خودرو در سال ۱۴۰۰ گفت: قیمت خودروهای داخلی به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و چون این فاکتورها چندان قابل پیش‌بینی نیست، نمی‌توان برآورد دقیقی هم از بازار ارائه کرد./وی تغییرات نرخ ارز را یکی از مهمترین این متغیرها دانست و عنوان کرد: با بالا رفتن نرخ ارز قیمت تمام مواد اولیه صنعت خودرو حتی آنهایی که وارداتی نیست هم بلافاصله بالا می‌رود که این این امر عاملی بسیار اثرگذار بر قیمت خودرو است./رئیس انجمن قطعه سازان خودرو کرمانشاه از افزایش نرخ تورم و بالا رفتن هزینه‌های جاری نیز به عنوان عامل دیگر موثر بر قیمت تمام شده خودرو یاد کرد و ادامه داد: این هزینه‌ها شامل قیمت حمل و نقل، دستمزد، حامل‌های انرژی و … است./ وی با بیان اینکه معمولا هیچ موقع قیمت‌ها در کشور کاهشی نبوده، یادآور شد: ممکن است در ماه‌های اول دولت جدید کنترلی روی قیمت‌ها اعمال شود، اما به احتمال زیاد پس از آن قیمت‌ها مقداری افزایشی خواهد بود./افزایش قیمتی که خودروسازان امسال مطرح کردند برای جبران بخشی از زیان انباشته سال گذشته است که البته تمام آن زیان را جبران نخواهد کرد./به گفته این کارشناس مسائل خودرو، برای جبران این زیان خودروسازان افزایش ۲۲ تا ۲۵ درصدی قیمت خودرو را درخواست داشتند که شورای رقابت با افزایش ۹ درصدی موافقت کرد.

پ
پ

 عضو انجمن همگن قطعه‌سازان کشور پیش‌بینی کرد، قیمت خودرو امسال نیز تا حدودی افزایشی باشد.

بابک کریمخان با اشاره به چشم‌انداز بازار خودرو در سال ۱۴۰۰ گفت: قیمت خودروهای داخلی به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و چون این فاکتورها چندان قابل پیش‌بینی نیست، نمی‌توان برآورد دقیقی هم از بازار ارائه کرد.

وی تغییرات نرخ ارز را یکی از مهمترین این متغیرها دانست و عنوان کرد: با بالا رفتن نرخ ارز قیمت تمام مواد اولیه صنعت خودرو حتی آنهایی که وارداتی نیست هم بلافاصله بالا می‌رود که این این امر عاملی بسیار اثرگذار بر قیمت خودرو است.

رئیس انجمن قطعه سازان خودرو کرمانشاه از افزایش نرخ تورم و بالا رفتن هزینه‌های جاری نیز به عنوان عامل دیگر موثر بر قیمت تمام شده خودرو یاد کرد و ادامه داد: این هزینه‌ها شامل قیمت حمل و نقل، دستمزد، حامل‌های انرژی و … است.

کریمخان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر از آنجایی که در آستانه تغییر دولت هستیم، سیاست‌های دولت آینده خصوصا درباره ثبات نرخ ارز و تورم قطعا بر بازار خودرو تاثیر مستقیم دارد.

 وی با بیان اینکه معمولا هیچ موقع قیمت‌ها در کشور کاهشی نبوده، یادآور شد: ممکن است در ماه‌های اول دولت جدید کنترلی روی قیمت‌ها اعمال شود، اما به احتمال زیاد پس از آن قیمت‌ها مقداری افزایشی خواهد بود.

عضو انجمن همگن قطعه‌سازان کشور در ادامه اشاره‌ای به افزایش اخیر قیمت خودرو که به صورت مصوب اعمال شد داشت و گفت: اینکه چرا با وجود ثبات نرخ ارز طی چند وقت اخیر، در قیمت خودرو افزایش داشتیم به زیان انباشته خودروسازان برمی‌گردد.

کریمخان با بیان اینکه بر اساس اذعان خودروسازان این زیان انباشته صرفا در سال گذشته بین ۲۷ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان و ناشی از بالا رفتن هزینه‌های تولید و عدم افزایش قیمت خودرو متناسب با بالا رفتن هزینه‌ها بوده، اظهار کرد: به گفته خودروسازان حتی قطعاتی که از قطعه‌سازان خریداری شده نیز در سال گذشته با زیان ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومانی برای خودروسازان همراه بوده است.

وی معتقد است، افزایش قیمتی که خودروسازان امسال مطرح کردند برای جبران بخشی از زیان انباشته سال گذشته است که البته تمام آن زیان را جبران نخواهد کرد.

به گفته این کارشناس مسائل خودرو، برای جبران این زیان خودروسازان افزایش ۲۲ تا ۲۵ درصدی قیمت خودرو را درخواست داشتند که شورای رقابت با افزایش ۹ درصدی موافقت کرد.

رئیس انجمن قطعه سازان خودرو کرمانشاه افزود: از سوی دیگر اگرچه از ابتدای امسال تغییری در قیمت ارز نداشتیم، اما سایر هزینه‌های تولید خودرو از جمله دستمزد افزایش داشته و به احتمال زیاد خودروسازان درخواست افزایش بیشتر قیمت خودرو را با این شرایط داشته باشند.

کریمخان عنوان کرد: اگر قیمت دلار هم افزایشی شود، باز هم باید منتظر درخواست افزایش قیمت بیشتر باشیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون مجموع زیان انباشته خودروسازان در تمام این سال‌ها حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود و بنا به گفته خود آنها همین حالا نیز تولید برای آنها زیان‌ده است، تاکید کرد: اگر قیمت خودرو متناسب با افزایش هزینه‌ها بالا نرود، هرچقدر تولید بیشتر شود زیان هم بالاتر می‌رود، از همین رو خودروسازان دیگر افزایش ۲۰ درصدی تولید که قرار بود در سال جاری محقق شود را انجام نخواهند داد و میزان تولید تغییری نسب به سال گذشته نخواهد داشت./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.