یکشنبه, ۶ آبان , ۱۴۰۳ Sunday, 27 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21570 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

لایروبی رودخانه چمبشیر و آبشوران کرمانشاه برخورد سمند با لاستیک وسط جاده مادر خانواده را به کام مرگ فرو برد موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟

کاهش هیجانات بورس در کرمانشاه !
17 خرداد 1400 - 9:51
شناسه : 268968
4
مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه طلوع‌‌کرمانشاه :

دکتر محمد بهمن  با اشاره به کاهش هیجانات بورس در کرمانشاه مانند سراسر کشور، اظهار کرد: این موضوع چند دلیل داشت که مهمترین آن گذر از روند افزایشی بود که بازار سرمایه و شاخص بورس در سال قبل تجربه کرد./وی با بیان اینکه روند مثبت بازار در سال گذشته بگونه‌ای بود که برخی روزها حجم معاملات به ۴۰ هزار میلیارد تومان هم می‌رسید، خاطرنشان کرد: اکنون میزان معاملات روزانه دو تا سه هزار میلیارد تومان یا حداکثر پنج هزار میلیارد تومان است./مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه، معتقد است منفی بودن بازار طی چند ماه اخیر باعث شده سرمایه‌گذاری در بورس از تب و تاب بیفتد و مردم کمتر سمت بازار سرمایه بیایند./بهمن ادامه داد: از سوی دیگر سال گذشته بسیاری از مردم برای سهام عدالت کد بورسی دریافت می‌کردند که اکنون اکثر مردم کد خود را دریافت کرده و از همین رو کاهش ورود به بورس و کد بورسی را شاهدیم./وی با اشاره به کاهش قابل توجه صدور کد بورسی در کرمانشاه در دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تاکید کرد: در دو ماهه سال گذشته بیش از ۱۷۴ هزار و ۹۰۰ کد بورسی در کرمانشاه صادر شد که این عدد در دو ماهه امسال ۸۵۰۶ مورد بوده است.

پ
پ

 سال گذشته در چنین روزهایی دفاتر خدمات الکترونیک صف‌های چند ده نفری داشتند و مملو از افرادی بودند که از ساعات اولیه صبح برای احراز هویت و دریافت کد بورسی آمده بودند.

همه جا صحبت از سرمایه‌گذاری در بورس بود، مردم طلا و سکه می‌فروختند و برخی حتی به فروش خانه و ماشین هم روی آوردند تا سرمایه خود را با جهش شگفت انگیز بورس چند برابر کنند.

بازار خرید دارا یکم و فروش سهام عدالت داغ بود، هر هفته عرضه اولیه‌هایی به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌شد که بعد از چند مدت سودهای قابل توجه می‌داد.

برخی روزها شاخص بورس رشد ۳۰ تا ۴۰ هزار واحدی داشت و شاخص به ارتفاع دو میلیون واحد نزدیک می‌شد.

دارا و ندار، باسواد و بی‌سواد، اقتصاددان و کسانی که هیچ سررشته‌ای از بازار سرمایه نداشتند همگی به بورس آمدند، اما این تب و تاب چند ماه بیشتر عمر نکرد.

از اواسط تابستان روند نزولی شاخص بورس  به تدریج آغاز شد و امروز با گذشته یک سال و با ریزش قابل توجهی که البته توسط بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌شد، بورس شاخص یک میلیون و دویست هزار واحد را نیز از دست داده است.

دیگر خبری از رشدهای چند ده هزار واحدی روزانه نیست و هر روز بازار به اندازه پانصد یا هزار واحد بالا و پایین می‌شود.

تب بورس با گذشت کمتر از یکسال فروکش کرد و دیگر کسی دنبال سهامداری و گرفتن کد بورسی نیست.

این روند در کرمانشاه نیز به وضوح مشخص است، بگونه‌ای که استقبال مردم هم برای ورود به بازار سرمایه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار کمتر شده است.

به گفته مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه،  صدور کد بورسی در کرمانشاه در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۹۵۶ درصدی داشته است.

دکتر محمد بهمن  با اشاره به کاهش هیجانات بورس در کرمانشاه مانند سراسر کشور، اظهار کرد: این موضوع چند دلیل داشت که مهمترین آن گذر از روند افزایشی بود که بازار سرمایه و شاخص بورس در سال قبل تجربه کرد.

وی با بیان اینکه روند مثبت بازار در سال گذشته بگونه‌ای بود که برخی روزها حجم معاملات به ۴۰ هزار میلیارد تومان هم می‌رسید، خاطرنشان کرد: اکنون میزان معاملات روزانه دو تا سه هزار میلیارد تومان یا حداکثر پنج هزار میلیارد تومان است.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه، معتقد است منفی بودن بازار طی چند ماه اخیر باعث شده سرمایه‌گذاری در بورس از تب و تاب بیفتد و مردم کمتر سمت بازار سرمایه بیایند.

بهمن ادامه داد: از سوی دیگر سال گذشته بسیاری از مردم برای سهام عدالت کد بورسی دریافت می‌کردند که اکنون اکثر مردم کد خود را دریافت کرده و از همین رو کاهش ورود به بورس و کد بورسی را شاهدیم.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه صدور کد بورسی در کرمانشاه در دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تاکید کرد: در دو ماهه سال گذشته بیش از ۱۷۴ هزار و ۹۰۰ کد بورسی در کرمانشاه صادر شد که این عدد در دو ماهه امسال ۸۵۰۶ مورد بوده است.

به گفته مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه، هم اکنون ۱.۳ میلیون نفر از دو میلیون جمعیت استان کرمانشاه کد بورسی دارند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.