یکشنبه, ۶ آبان , ۱۴۰۳ Sunday, 27 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21570 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

لایروبی رودخانه چمبشیر و آبشوران کرمانشاه برخورد سمند با لاستیک وسط جاده مادر خانواده را به کام مرگ فرو برد موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟

عمده آلودگی رودخانه قره سو مربوط به فاضلاب انسانی است
23 خرداد 1400 - 10:00
شناسه : 269152
8
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-فریدون یاوری با اشاره به اینکه امسال پنجاهمین سالگرد محیط زیست است، شعار امسال را « نیم قرن حفاظت از زیست بوم های ایران، بازنگری، نوسازی و بازسازی» اعلام کرد و افزود: محیط زیست از زیر زمین است تا لایه اوزون در این مسیر موفقیت مقدور نیست، مگر با همکاری و مشارکت همه مردم، تا تک تک مردم تبدیل نشوند به محیط بان در حفظ محیط زیست موفق نخواهیم شد./مدیر کل محیط زیست استان با توجه به خشکسالی و وقوع حریق در مزارع وجنگلها گفت: امسال بحث آتش‌سوزی مزارع و جنگلها نسبت به سالهای گذشته زودتر شروع شده، به همین خاطر۱۴گروه واکنش سریع و دو گروه در کرمانشاه آماده خدمات رسانی هستند و سعی شده در شهرستان ها خصوصاً در مناطق تحت مدیریت به دمنده مجهز شوند./یاوری از وجود حدود ۳۵ واحد آلاینده در کرمانشاه خبر داد و افزود: آلاینده بودن صنایع ها به معنای این نیست که این واحدها تمام مدت تولید آلودگی دارند، بلکه آلاینده بودن ممکن است در مقاطعی از فصل رخ دهد، و به هیچ عنوان فاضلاب خام صنایع وارد رودخانه قره‌سو نمی‌شود، عمده واحدهایی که به رودخانه قره‌سو راه دارند، روژین تاک و پالایشگاه کرمانشاه هستند که پساب آنها کاملا تصفیه است./مدیر کل محیط زیست استان، عمده آلودگی رودخانه قره‌سو را مربوط به فاضلاب انسانی شهر کرمانشاه دانست، و افزود: ۳۶٪ فاضلاب تصفیه و ۶۵٪ واریز به رودخانه قره سو می شود.

پ
پ

نشست خبری مدیر کل محیط زیست استان و تعدادی از معاونین ایشان با اصحاب رسانه، به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست در سالن جلسات این اداره « شنبه ۲۲خرداد ماه» برگزار شد.
فریدون یاوری«مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه» در این جلسه با اشاره به اینکه امسال پنجاهمین سالگرد محیط زیست است، شعار امسال را « نیم قرن حفاظت از زیست بوم های ایران، بازنگری، نوسازی و بازسازی» اعلام کرد و افزود: محیط زیست از زیر زمین است تا لایه اوزون در این مسیر موفقیت مقدور نیست، مگر با همکاری و مشارکت همه مردم، تا تک تک مردم تبدیل نشوند به محیط بان در حفظ محیط زیست موفق نخواهیم شد.

یاوری افزود: در محیط زیست گستردگی فعالیت و لزوم حفاظت از انواع گونه‌های گیاهی و جانوری، آب، خاک و هوا همراهی و مشارکت همه مردم را نیاز دارد، که در این استان حدود ۲۰۰ هزار هکتاراز مناطق تحت مدیریت محیط زیست می باشد که با کمک ۱۷۰ نیروی محیط زیست به تنهایی نمی تواند مدیریت شود، نیاز به همکاری تک تک مردم و فرهنگ‌سازی رسانه ها را دارد.

مدیر کل محیط زیست استان در پاسخ به خبرنگار طلوع کرمانشاه، با توجه به خشکسالی و وقوع حریق در مزارع وجنگلها گفت: امسال بحث آتش‌سوزی مزارع و جنگلها نسبت به سالهای گذشته زودتر شروع شده، به همین خاطر۱۴گروه واکنش سریع و دو گروه در کرمانشاه آماده خدمات رسانی هستند و سعی شده در شهرستان ها خصوصاً در مناطق تحت مدیریت به دمنده مجهز شوند.
یاوری در ادامه گفت: از طریق اعتبارات استانی و ملی سعی دارم تعداد دمنده بیشتری بکار بگیریم.

کمکهای نظامی و انتظامی:
مدیر کل محیط زیست استان ضمن تشکر از کلیه ارگانهای خدمات رسان و کمک مردم بومی مناطق مختلف استان گفت: براساس تفاهم نامه بین سازمان محیط زیست و هوانیروز کرمانشاه، در مناطق صعب العبور استفاده از هلی برد هر زمان لازم شده بالگردهای هوانیروز به کمک ما در کوتاهترین زمان ممکن آمده است.

این مسؤول از آماده‌باش محیط زیست استان برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها، گفت: امسال ۱۶ تیم واکنش سریع در استان برای این منظور تشکیل شده است.

یاوری با اشاره به ممنوعیت کشت برنج در استان از رایزنی با آب منطقه‌ای به منظور تامین حق آبه رودخانه‌ها و منابع آبی خبر داد وافزود: لازم است با برداشت‌های غیرمجاز آب از طریق موتور پمپ یا چاه‌های غیرمجاز جدا جلوگیری شود.

یاوری از وجود حدود ۳۵ واحد آلاینده در کرمانشاه خبر داد و افزود: آلاینده بودن صنایع ها به معنای این نیست که این واحدها تمام مدت تولید آلودگی دارند، بلکه آلاینده بودن ممکن است در مقاطعی از فصل رخ دهد، و به هیچ عنوان فاضلاب خام صنایع وارد رودخانه قره‌سو نمی‌شود، عمده واحدهایی که به رودخانه قره‌سو راه دارند، روژین تاک و پالایشگاه کرمانشاه هستند که پساب آنها کاملا تصفیه است.

مدیر کل محیط زیست استان، عمده آلودگی رودخانه قره‌سو را مربوط به فاضلاب انسانی شهر کرمانشاه دانست، و افزود: ۳۶٪ فاضلاب تصفیه و ۶۵٪ واریز به رودخانه قره سو می شود.

در ادامه فرمانده یگان محیط زیست استان گفت: طی ۱۲ ماه گذشته از نظر تعداد پرونده شکار و صید نسبت به سنوات گذشته ۴۵٪ رشد داشته ایم، که نشان از پای کار بودن محیط بانان است.
آزاد شیخ ویسی افزود: ۶۰ نفر محیط بان در سطح استان فعال هستند که ما یک چهارم نیرو را در اختیار داریم.شیخ ویسی گفت: در استان ۷٪ مناطق حفاظت شده داشته ایم که با تلاش همکاران با ۳٪ رشد امسال به۱۰٪ رسیده و این نشان از تلاش و همکاری پنج ساله همکاران است.
فرمانده یگان محیط زیست استان در ادامه گفت: استان کرمانشاه از نظر نرم جهانی ۴٪ و از نرم کشور ۲٪ کسر دارد./رحمانی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.